
Answear z 43 proc. wzrostem sprzedaży online w II kw. 2023 r.
– Za nami kolejny kwartał, w którym osiągnęliśmy bardzo dobre wyniki. Stale rosnące przychody przy wysokich dynamikach to znak, że obrana strategia działania na 11 rynkach w regionie CEE dobrze się sprawdza. Osiągane rezultaty działań są dla nas tym bardziej satysfakcjonujące, gdyż zdajemy sobie sprawę w jak wymagającym i konkurencyjnym otoczeniu działamy – komentuje Krzysztof Bajołek, prezes zarządu Answear.
Przychody ze sprzedaży za I półrocze 2023 r. wyniosły 552 mln zł i wzrosły o 47 proc. w porównaniu do I półrocza 2022 r. Sprzedaż online za I półrocze 2023 r. wyniosła 551 mln zł i wzrosła o 51 proc. r/r.
– Celem naszych działań w obszarze Europy Centralnej jest zbudowanie pozycji lidera branży fashion e-commerce. Optymalizacja oferty produktowej i konsekwentne budowanie świadomości marki Answear przez szeroko zakrojone kampanie marketingowe to aktywności, które stale nas do tego celu przybliżają. Dodatkowo prowadzimy działania mające na celu zwiększenie efektywności operacyjnej oraz finansowej, co w połączeniu z wysoką dynamiką sprzedaży wpływa pozytywnie na naszą rentowność – dodaje Jacek Dziaduś, Wiceprezes Zarządu ds. finansowych Answear.
Jak zaznaczyła spółka, w wynikach jeszcze nie widać efektów akwizycji PRM i Sneakerstudio, przeprowadzonej na przełomie pierwszego i drugiego kwartału.
– Pomimo, że wpływ prowadzonej integracji jeszcze nie jest zauważalny w wynikach finansowych spółki za II kw. br., przejęcie daje spółce potencjał jeszcze szybszego rozwoju, a także dotarcia do niezagospodarowanych dotychczas grup docelowych i wejścia na nowe, jeszcze efektywniejsze rynki – czytamy w komunikacie.
Answear.com to założony w 2011 roku e-commerce zajmujący się sprzedażą markowej odzieży, obuwia oraz akcesoriów. Sprzedaż jest zdywersyfikowana geograficznie, a żaden z rynków nie stanowi więcej niż 30% udziału w całkowitych przychodach spółki. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od 2021 r.