PARTNER SERWISU
etvwisku

Answear wyemituje do 1 mln nowych akcji na rozwój marki PRM

Omawiane walory:

Answear ma zielone światło na przeprowadzenie emisji nowych akcji bez prawa poboru. Środki pozyskane ze sprzedaży nie więcej niż 1 mln akcji mają zostać przeznaczone na rozwój marki PRM.

answear,wyniki,2020

Fot. spółka

Answear ogłosił plany emisji akcji w celu rozwoju marki PRM, zyskując akceptację walnego zgromadzenia spółki. Platforma e-commerce oferująca modę i produkty home&lifestyle w regionie Europy Środkowo-Wschodniej zamierza wyemitować nie więcej niż 1 mln nowych akcji serii L poprzez ofertę publiczną wyłączoną z obowiązku publikacji prospektu i bez prawa poboru dla dotychczasowych akcjonariuszy. Maksymalna cena emisyjna została ustalona na 29 zł za akcję, co oznacza maksymalną wartość emisji opiewającą na 29 mln zł. Ostateczna cena zostanie jednak ustalona na podstawie procesu budowania księgi popytu.

– Chcemy inwestować w rozwój marki PRM, ponieważ liczymy, że będzie to jeden z motorów napędowych naszego biznesu w najbliższym czasie. Segment premium sneakers & streetwear jest dla nas niezwykle atrakcyjny ze względu na możliwość dotarcia do nowych klientów o wysokiej sile zakupowej, a także generowania wysokich marż, wynikających z wysokiej średniej wartości zamówienia. Marka PRM bardzo dobrze uzupełnia się z Answear, dostrzegamy wiele synergii w obszarach produktowych i operacyjnych obu biznesów – komentuje Krzysztof Bajołek, prezes zarządu Answear.com.

➡ POLECAMY: Jak inwestować na giełdzie (ze StockWatch.pl)?

Answear zamierza zaoferować akcje nowej emisji wybranym inwestorom. Zainteresowanie objęciem akcji serii L wyraził główny akcjonariusz – Forum X, który jest powiązany z prezesem Krzysztofem Bajołkiem.

– Zdecydowaliśmy się na emisję do wybranych inwestorów bez konieczności sporządzania prospektu, z racji na szybkość przeprowadzenia transakcji i możliwość pozyskania kapitału w relatywnie krótkim czasie. Środki zamierzamy przeznaczyć na powiększenie oferty produktowej, otwarcie i rozwój działalności na nowych rynkach marki PRM, a także wydatki marketingowe związane z pozyskaniem nowych klientów oraz rebrandingiem – tłumaczy Jacek Dziaduś, wiceprezes zarządu ds. finansowych.

Walne zgromadzenie akcjonariuszy przyjęło także uchwałę o programie motywacyjnym. Osoby uprawnione będą miały możliwość objęcia nie więcej niż 160 tys. nowych akcji, wyemitowanych po cenie emisyjnej równej cenie nominalnej tj. 0,05 zł za sztukę. Ocena spełnienia kryteriów uczestnictwa będzie dokonywana za rok obrotowy 2023, a emisja akcji w ramach programu nastąpi po 1 lipca 2025 r.

Answear to założony w 2011 roku e-commerce zajmujący się sprzedażą markowej odzieży, obuwia oraz akcesoriów. Sprzedaż jest zdywersyfikowana geograficznie, a żaden z rynków nie stanowi więcej niż 30% udziału w całkowitych przychodach spółki. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od 2021 r.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat
  • 10 ciekawych spółek na sierpień wg BM BNP Paribas

    Najnowsza odsłona portfela BM BNP Paribas przyniosła dwie ciekawe roszady. W samym środku wakacji analitycy zrezygnowali z akcji ANSWEAR i Quercus, a w ich miejsce dodali reprezentantów branży kosmicznej i reklamowej.

  • Answear wstępnie zwiększył przychody o 15 proc. r/r w II kw. 2025 r.

    Przychody ze sprzedaży ANSWEAR.com (według sprawozdawczości MSSF) wyniosły 394 mln zł w II kwartale 2025 r., co oznacza wzrost o 15 proc. r/r, podała spółka, prezentując wstępne dane. Przychody ze sprzedaży za I półrocze 2025 r. wyniosły 747 mln zł i wzrosły o 18 proc. r/r. W piątek akcje spółki drożeją o blisko 3 proc.

  • 10 mocnych spółek na lipiec wg BM BNP Paribas

    Najnowsza odsłona portfela BM BNP Paribas przyniosła jedną zmianę. W lipcu analitycy zrezygnowali z akcji Torpolu na rzecz innego reprezentanta branży budowlanej.

  • Realizacja zysków po dwóch mocnych sesjach, w grze Answear, Pepco i Mo-Bruk

    Środowa sesja na giełdzie w Warszawie upływa pod znakiem realizacji zysków (głównie wśród dużych spółek), po dwóch dniach mocnych wzrostów, gdy rodzimy parkiet był europejskim liderem. Bez wpływu na decyzje inwestorów jest debata nad wotum zaufania dla rządu Donalda Tuska, ale taki wpływ mogą mieć popołudniowe dane o inflacji w USA.

  • Answear: W ABB zwiększono liczbę akcji sprzedawanych do 3,67 mln szt. po 26 zł/akcję

    ANSWEAR otrzymał od MCI.PrivateVentures Funduszu Inwestycyjnego Zamkniętego zawiadomienie o zakończeniu przyspieszonej budowy księgi popytu (ABB) na sprzedaż 2,85 mln akcji posiadanych przez akcjonariusza, a w ramach procesu ostateczna liczba akcji sprzedawanych została ustalona na 3 666 355 sztuk przy cenie sprzedaży 26 zł za akcję.




Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

FOSA – nowa usługa analityczna poświęcona zagranicznym spółkom w StockWatch.pl

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat