
Fot. spółka
Answear ogłosił plany emisji akcji w celu rozwoju marki PRM, zyskując akceptację walnego zgromadzenia spółki. Platforma e-commerce oferująca modę i produkty home&lifestyle w regionie Europy Środkowo-Wschodniej zamierza wyemitować nie więcej niż 1 mln nowych akcji serii L poprzez ofertę publiczną wyłączoną z obowiązku publikacji prospektu i bez prawa poboru dla dotychczasowych akcjonariuszy. Maksymalna cena emisyjna została ustalona na 29 zł za akcję, co oznacza maksymalną wartość emisji opiewającą na 29 mln zł. Ostateczna cena zostanie jednak ustalona na podstawie procesu budowania księgi popytu.
– Chcemy inwestować w rozwój marki PRM, ponieważ liczymy, że będzie to jeden z motorów napędowych naszego biznesu w najbliższym czasie. Segment premium sneakers & streetwear jest dla nas niezwykle atrakcyjny ze względu na możliwość dotarcia do nowych klientów o wysokiej sile zakupowej, a także generowania wysokich marż, wynikających z wysokiej średniej wartości zamówienia. Marka PRM bardzo dobrze uzupełnia się z Answear, dostrzegamy wiele synergii w obszarach produktowych i operacyjnych obu biznesów – komentuje Krzysztof Bajołek, prezes zarządu Answear.com.
Answear zamierza zaoferować akcje nowej emisji wybranym inwestorom. Zainteresowanie objęciem akcji serii L wyraził główny akcjonariusz – Forum X, który jest powiązany z prezesem Krzysztofem Bajołkiem.
– Zdecydowaliśmy się na emisję do wybranych inwestorów bez konieczności sporządzania prospektu, z racji na szybkość przeprowadzenia transakcji i możliwość pozyskania kapitału w relatywnie krótkim czasie. Środki zamierzamy przeznaczyć na powiększenie oferty produktowej, otwarcie i rozwój działalności na nowych rynkach marki PRM, a także wydatki marketingowe związane z pozyskaniem nowych klientów oraz rebrandingiem – tłumaczy Jacek Dziaduś, wiceprezes zarządu ds. finansowych.
Walne zgromadzenie akcjonariuszy przyjęło także uchwałę o programie motywacyjnym. Osoby uprawnione będą miały możliwość objęcia nie więcej niż 160 tys. nowych akcji, wyemitowanych po cenie emisyjnej równej cenie nominalnej tj. 0,05 zł za sztukę. Ocena spełnienia kryteriów uczestnictwa będzie dokonywana za rok obrotowy 2023, a emisja akcji w ramach programu nastąpi po 1 lipca 2025 r.
Answear to założony w 2011 roku e-commerce zajmujący się sprzedażą markowej odzieży, obuwia oraz akcesoriów. Sprzedaż jest zdywersyfikowana geograficznie, a żaden z rynków nie stanowi więcej niż 30% udziału w całkowitych przychodach spółki. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od 2021 r.