
Fot. Pexels
– Posiadamy obecnie 117 filii, a do tej pory w 2022 roku uruchomiliśmy 11, w tym 4 już w II półroczu: w Wieluniu, Radomsku, Kutnie i Zabrzu – powiedział Janta podczas wideokonferencji.
Wcześniej, w I półroczu br. powstało 7 nowych filii: w Grudziądzu, Otwocku, Jarosławiu, Szczecinku, Tychach, Bolesławcu i Myślenicach.
– Przeciętnie nowa filia potrzebuje kilkunastu miesięcy, by osiągnąć break-even, a roczny koszt funkcjonowania takiego obiektu to średnio 1,8 mln zł – dodał wiceprezes.
Auto Partner jest ‚dobrej myśli’ wobec II półrocza 2022 r.
Auto Partner chciałby utrzymać dynamikę sprzedaży na poziomie powyżej 20 proc. w II półroczu 2022 roku i nie zakłada spadku rentowności netto poniżej poziomu z pierwszych dwóch kwartałów, poinformował wiceprezes Piotr Janta.
– Trendy na rynku widzimy pozytywnie. Ludzie jeżdżą samochodami mniej, ale mam nadzieję, że ta sytuacja już się odwróciła. Jesteśmy dobrej myśli jeśli chodzi o utrzymanie dynamiki sprzedaży na poziomie powyżej 20 proc. – powiedział Janta podczas wideokonferencji.
Jak podkreślił, trudno będzie powtórzyć poziom rentowności z rekordowego 2021 roku, ale spółka nie zakłada także spadku wskaźnika rentowności netto poniżej wyników z I półrocza, kiedy wyniosła ona 7,63 proc. (wobec 8,78 proc. w I połowie 2021 r.).
– Zakładamy, że będziemy rosnąć szybciej niż rynek – dodał Janta.
Grupa Auto Partner jest importerem i dystrybutorem części do samochodów osobowych i dostawczych. Współpracuje z dostawcami części zamiennych w obszarze tzw. rynku aftermarket, jak również dostawcami OEM z całego świata. Spółka jest notowana na GPW od 2016 r. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 2,26 mld zł w 2021 r.