
Auto Partner miał 50,77 mln zł zysku netto w IV kw. 2024 r. (Fot. Pexels)
Zysk operacyjny wyniósł 65,73 mln zł wobec 83,52 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 921,93 mln zł wobec 994,83 mln zł rok wcześniej.
W całym roku 2024 skonsolidowany zysk netto przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej wyniósł 207,98 mln zł wobec 223,59 mln zł zysku rok wcześniej. W tym okresie spółka miała 4 112,5 mln zł przychodów ze sprzedaży w porównaniu z 3 653,38 mln zł rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął odpowiednio: 343,56 mln zł wobec 346,23 mln zł zysku rok wcześniej.
– W 2024 roku osiągnęliśmy najwyższe w historii przychody, przekraczając poziom 4,1 mld zł. To kolejny rok z rzędu, w którym notujemy dwucyfrowy wzrost sprzedaży. Nasza strategia rozwoju, oparta na zrównoważonej ekspansji w kraju i za granicą oraz konsekwentnym zwiększaniu udziałów rynkowych, przynosi wymierne efekty. Jesteśmy również zadowoleni z osiągniętego zysku netto, który wyniósł 208 mln zł i tylko nieznacznie ustąpił rekordowemu poziomowi z roku poprzedniego – powiedział prezes Auto Partner Aleksander Górecki, cytowany w komunikacie.
– Na niższą niż rok wcześniej dynamikę sprzedaży oraz wyniki na pozostałych poziomach wpłynęły przede wszystkim deflacja po stronie producentów części samochodowych oraz umocnienie się kursu złotego wobec euro, w porównaniu z poziomami z 2023 r. Pomimo tego, osiągnęliśmy wyższą efektywność sprzedaży – rentowność brutto na sprzedaży wyniosła 27,4 proc., co świadczy o skutecznym zarządzaniu asortymentem w zmiennym otoczeniu walutowym. Jednocześnie skutecznie kontrolowaliśmy koszty, utrzymując dyscyplinę pomimo rosnących wydatków na wynagrodzenia. Zakończyliśmy miniony rok w bardzo dobrej kondycji finansowej. W bieżącym roku koncentrujemy się na dalszym zwiększaniu skali działalności, umacnianiu pozycji konkurencyjnej oraz podnoszeniu efektywności operacyjnej – dodał.
W 2024 roku zarówno rynek krajowy, jak i rynki zagraniczne miały zbliżony ok. 50 proc. udział w przychodach Grupy. Tempo wzrostu sprzedaży krajowej w ub. r. wyniosło 13,3 proc. r/r, a dynamika eksportu była na poziomie 11,8 proc. r/r. Produkty Grupy trafiają w przeważającej większości na rynek Unii Europejskiej, głównie za pośrednictwem dostaw bezpośrednich z magazynu centralnego w Bieruniu oraz z centrów dystrybucyjnych w Pruszkowie i Poznaniu.
W ujęciu jednostkowym zysk netto 208,16 mln zł w całym roku wobec 221,03 mln zł zysku rok wcześniej.
Auto Partner planuje uruchomienie nowego centrum logistycznego na przełomie 2025/2026 r.
Auto Partner planuje dalszy rozwój skali działalności w 2025 r., a priorytetem jest nowe centrum logistyczno-magazynowe w Zgorzelcu, którego uruchomienie planowane jest na przełomie 2025 i 2026 roku.
– Jesteśmy gotowi na dalszy wzrost – zarówno strategicznie, jak i organizacyjnie. Z pewnością pomoże nam w tym nowe centrum w Zgorzelcu, które jest naszym priorytetem na 2025 r. i stanowi istotny element rozwoju infrastruktury Grupy Auto Partner, dając nam nowe możliwości zarówno operacyjne, jak i dystrybucyjne. Będzie to niezwykle nowoczesne centrum, charakteryzujące się dużą automatyzacją – powiedział wiceprezes Piotr Janta, cytowany w komunikacie.
– Z kolei wartość naszych zapasów na koniec roku przekroczyła 1,1 mld zł, co potwierdza skalę naszych ambicji i przygotowań do realizacji kolejnych etapów rozwoju. W odpowiedzi na dynamiczne otoczenie rynkowe planujemy kontynuację działań zmierzających do optymalnego wykorzystania zasobów ludzkich, inwestycje w automatyzację procesów tam, gdzie przyniesie to uzasadnione korzyści ekonomiczne, a także dalszą dywersyfikację działalności. Widzimy potencjał wzrostu zarówno na rynku krajowym, jak i za granicą, gdzie nasza pozycja systematycznie się umacnia, a baza klientów konsekwentnie się rozszerza – dodał.
Grupa Auto Partner jest importerem i dystrybutorem części do samochodów osobowych i dostawczych. Współpracuje z dostawcami części zamiennych w obszarze tzw. rynku aftermarket, jak również dostawcami OEM z całego świata. Spółka jest notowana na GPW od 2016 r. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 4,1 mld zł w 2024 r.