
Fot. Bloober Team
– Aby osiągnąć pozycję lidera horroru w grach musimy stworzyć rozpoznawalną grę, stąd ‚Silent Hill 2’. Jesteśmy na końcowym etapie prac nad tytułem. W najbliższym czasie pojawią się kolejne materiały marketingowe, w tym data premiery i platformy, na które tytuł się pojawi – powiedział Babieno podczas konferencji prasowej.
Dodał, że spółka jest „bardzo zadowolona” z osiągniętego efektu.
– Znamy projekcje potencjalnych recenzji. Wierzę, że tytuł pozwoli powiedzieć, że Bloober Team przechodzi do wyższej ligi, gdzie realizuje tytuły na kilka-kilkanaście milionów sprzedaży. ‚Silent Hill 2’ otwiera nową erę i nie boimy się powiedzieć ‚sprawdzam’ – wskazał prezes Bloober Team.
Bloober Team prowadzi ‚rozpoznawcze’ rozmowy z potencjalnymi inwestorami
Bloober Team prowadzi „rozpoznawcze” rozmowy z partnerami potencjalnie zainteresowanymi inwestycją w producenta gier, poinformował prezes Piotr Babieno.
– Są rozmowy z partnerami branżowymi, którzy chcą być naszymi akcjonariuszami lub wręcz wiodącymi inwestorami. Prowadzimy je rozpoznawczo, gdyż niezależność wizji jest podstawą naszej strategii. Mamy gości, którzy będą nas wizytować w maju i czerwcu, ale przede wszystkim skupiamy się, by jak najlepiej zrealizować strategię – powiedział Babieno podczas konferencji prasowej.
Bloober Team nie planuje redukcji zespołu; głównym celem realizacja długoterminowej wizji
Bloober Team nie planuje redukcji zespołu, a każdy kolejny projekt ma być krokiem do realizacji długoterminowego celu osiągnięcia pozycji lidera horroru, poinformował prezes Piotr Babieno.
– Na obecnym rynku, gdzie balonik został przebity i wiele studiów zwalnia [pracowników], coraz większe znaczenie ma strategia. My chcemy, żeby każdy nasz kolejny tytuł był lepszy od poprzedniego i trafiał do coraz większej grupy odbiorców. Każdy kolejny tytuł ma być kolejnym krokiem w strategii. Nie będziemy ‚odcinać kuponów’ – kolejne projekty mają być większe, z nowymi elementami, unikalne, trafiać do coraz większej liczby graczy i mają stanowić wyzwanie kreatywne. Celem jest pozycja lidera horroru w grach do 2027 i czołowego horror house’u w perspektywie długoterminowej – powiedział Babieno podczas konferencji prasowej.
Zespół Bloober Team liczy obecnie ok. 250 osób.
– Chcemy zapewnić komfort zespołowi, nie dokonujemy cięć. Wierzymy, że inwestycja w ludzi będących w spółce to najlepsze podejście. Przez ostatnie 3 lata rotacja wynosiła mniej niż 10 proc. – zaznaczył prezes.
Bloober Team, założony w 2008 r., podaje, że jest jednym z najważniejszych światowych producentów gier z gatunku psychological horror. Spółka była notowana na NewConnect od 2011 r., a w styczniu 2024 r. przeniosła się na rynek główny GPW.