
Bloober Team: Zespół pracujący nad Cronos płynnie przechodzi do pre-produkcji nowej gry
W pierwszym kwartale 2025 roku Bloober Team wypracował 28,93 mln zł przychodów ze sprzedaży oraz 4,7 mln zł zysku netto. Spółka równocześnie prowadzi kilka kosztownych produkcji. Wśród nich kluczowe miejsce zajmuje „Cronos: The New Dawn” – pierwszy duży tytuł własnego IP w ramach nowej strategii studia. Premiera tytułu planowana jest jeszcze na ten rok.
– Zdecydowanie Cronos będzie grą bardziej „gameplay heavy”. Wciąż ma głęboki nastrój i złożoną historię, ale to najbardziej gameplay’owy (skupiony na gameplay) tytuł w naszej historii – powiedzieli w trackie czatu inwestorskiego w StockWatch.pl przedstawiciele zarządu Bloober Team.
– Lista osób, które dołożyły Cronosa do swej listy życzeń jest imponująca na tym etapie działań marketingowych, ale powtarzamy od dłuższego czasu, że whishlisty nie są odzwierciedleniem potencjału sprzedażowego danego tytułu. Składa się na to szereg różnych elementów – dodali.
Przedstawiciele studia zasygnalizowali, że IP Cronosa raczej nie zatrzyma się na samej grze wideo.
– Cronos jest na tyle ciekawym konceptem, że widzimy potencjał do rozszerzenia marki w różnych kreatywnych kierunkach. Naszą intencją jest budowanie dużych marek (IP) horrorowych w nawiązaniu do naszej długoterminowej strategii – dodali.
Bloober Team: Mamy plany sięgające kilku kolejnych lat
Bloober Team zamierza rozwijać swoje kompetencje w samodzielnym wydawaniu własnych gier.
– Choć powtarzamy, że mamy agnostyczne podejście do publishingu to nietrudno zauważyć, że coraz częściej staramy się wydawać nasze tytuły samodzielnie. Rozwijamy nasze kompetencje w tym zakresie i staramy się budować więcej marek własnych. Więc zdecydowanie można spodziewać się więcej takich działań – powiedzieli przedstawiciele zarządu Bloober Team.
Wśród pozostałych gier w produkcji znajduje się „I Hate This Place” – izometryczny survival horror tworzony na podstawie komiksu Kyle’a Starksa i Artyoma Topilina, realizowany we współpracy z Skybound Entertainment. Premiera również zaplanowana jest na 2025 rok.
– Mocno i intensywnie pracujemy nad kampanią, która już za chwilę będzie miała wersję pełnoskalową. Już niedługo ruszamy z grą na duże wydarzenie w Pekinie G-Fusion – to największe targi gier w Chinach dla graczy PC. Razem z naszymi partnerami wierzymy, że uda nam się zrobić duży szum na tamtejszym rynku – powiedzieli przedstawiciele zarządu Bloober Team.
Jak zaznaczyli, studio ma plany produkcyjne na kolejnych kilka lat.
– Mamy plany sięgające kilku kolejnych lat. Planujemy dynamiczny rozwój spółki i grupy. Ze zrozumiałych względów nie możemy informować o detalach. Natomiast zespół pracujący nad Cronos płynnie przechodzi do pre-produkcji nowej gry – dodali.
Projekty z Konami i Netfliksem
Spółka zawarła dwie nowe umowy na realizację projektów z międzynarodowymi partnerami. Pierwsza z Konami dotyczy projektu „G”, stanowiącego kontynuację współpracy po sukcesie „Silent Hill 2”. Gra jest już w fazie produkcji. Druga to współpraca z platformą Netflix, co ma na celu dalszą dywersyfikację kanałów dystrybucji.
– To bardzo ważny projekt dla spółki otwierający nowe możliwości na przyszłość – powiedzieli przedstawiciele zarządu Bloober Team.
– Planujemy premiery przynajmniej trzech tytułów na przestrzeni najbliższych 12 miesięcy. Można więc wnioskować, że jest to dość zaawansowane stadium rozwoju – powiedzieli przedstawiciele zarządu Bloober Team.
Nie zabrakło pytań o ewentualną dywidendę.
– Bloober Team jest spółką dynamicznie się rozwijającą i uważamy, że na chwilę obecną mamy wiele pomysłów jak zwiększyć skalę naszej działalności. Nie mówimy „nie”, ale najważniejsze, to budować spółkę na lata – powiedzieli przedstawiciele spółki.
Bloober Team, założony w 2008 r., podaje, że jest jednym z najważniejszych światowych producentów gier z gatunku psychological horror. Spółka była notowana na NewConnect od 2011 r., a w styczniu 2024 r. przeniosła się na rynek główny GPW.