PARTNER SERWISU
xxqudikd

Brand24 miał 0,26 mln zł zysku netto w 2021 r.

Omawiane walory:

Brand24 odnotował 0,26 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w 2021 r. wobec 1,35 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka w raporcie. Kurs akcji spółki rośnie w środę rano o 3,6 proc.

Brand24, prezes, sadowski, wyniki,

Fot. fb/Brand24. Michał Sadowski, prezes Brand24

Zysk operacyjny wyniósł 0,76 mln zł wobec 1,03 mln zł straty rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 15,79 mln zł w 2021 r. wobec 13,37 mln zł rok wcześniej.

– W 2021 roku spółka zwiększyła sprzedaż – do poziomu 15,8 mln zł, jak również poprawiła jej marżowość, dzięki utrzymaniu dyscypliny kosztowej. Pozwoliło to Brand24 na wypracowanie 8,9 mln zł zysku na sprzedaży (+32 proc.), oraz 1,2 mln zł zysku operacyjnego (wobec 200 tys. straty przed rokiem – nie uwzględniając wyceny programu motywacyjnego). Zysk netto spółki wyniósł w 2021 roku 264 tys. zł, podczas gdy rok wcześniej miała ona ponad 1,3 mln zł straty. Tym samym cele programu opcyjnego dla uczestników MSOP zostały wykonane na poziomie 99 proc. dla przychodów, oraz 100 proc. na wyniku – czytamy w komunikacie poświęconym wynikom.

➡ Wszystkie komunikaty spółek giełdowych z systemów EBI/ESPI w jednym miejscu ➡ Sprawdź!

Wraz z końcem roku 2021 znacznej poprawie uległy kluczowe parametry operacyjne spółki. Główny wskaźnik MRR (miesięczne powtarzalne przychody) osiągnął w grudniu 2021 pułap 1,37 mln zł (wzrost o 24 proc. rok do roku). Analogicznie do MRR zmienia się również ARR (Annual Run Rate), która w biznesach działających w modelu SaaS, pozwala przewidywać przyszłe przychody. ARR w Brand24 wzrósł z poziomu 13,5 mln zł na początku 2021 r. do 16,5 mln zł pod koniec roku.

Grudzień był pierwszym miesiącem, w którym spółka prowadziła sprzedaż na podstawie nowego cennika. Wraz z nim, ARPU na nowych klientach zagranicznych wzrosło z 92 USD na 133 USD. To wzrost o około 40 proc., który fundamentalnie polepsza ekonomikę modelu biznesowego Brand24. Znacznie wyższe ARPU to typowo niższy (długoterminowo) churn. A więc także większy średni przychód per klient (CLV). Poprawia się zatem istotnie stosunek średniego przychodu per klient do kosztu akwizycji klienta.

– Pozytywne efekty przebudowy cennika rozciągają się także na pierwsze miesiące 2022 roku. Proces podwyżek dla starych klientów przebiegł bardzo sprawnie. Wyższe ceny odbijają się wprawdzie na przyrostach liczby klientów netto, ale na przychodach, CHURN-ie i marży spółki efekt jest bardzo korzystny. O churnie mówimy oczywiście długoterminowo, bo w styczniu i lutym można oczekiwać podwyższonego churnu ze względu na podwyżkę cen – skomentował prezes Michał Sadowski, cytowany w materiale.

– Efekty wprowadzenia nowego cennika przerosły nasze oczekiwania. Poprawiliśmy rentowność, ARPU (średni przychód per klient) oraz nasz kluczowy wskaźnik, czyli MRR. Warto podkreślić, że nowe plany cenowe wprowadziliśmy w grudniu 2021 – zatem dopiero w 2022 roku będziemy mogli pokazać jak bardzo wpływają na nasz biznes. Realizujemy konsekwentnie plan budowy grupy produktów dla marketingu i PR. Dynamicznie rosną przychody Custom Reports – nowego produktu analitycznego kierowanego do klientów, którzy nie mają czasu na korzystanie z Brand24 i chcą gotowych raportów. Pozyskaliśmy kolejnych dużych klientów, a przychody tego swoistego ‚startupu’ wewnątrz Brand24 rosną na tyle dynamicznie, że w nieodległej przyszłości zaczną wpływać na wyniki całej grupy i zaczniemy raportować jako oddzielną linię w naszych sprawozdaniach – dodał Sadowski.

Zarząd Brand24 podkreśla, że rozwój produktów i narzędzi oferowanych przez spółkę, będzie skierowany na automatyzację procesów, co powinno zaowocować wyższą wydajnością i niższymi kosztami. Nowe produkty Brand24 takie jak Custom Reports są sprzedawane na ARPU i marży kilkunastokrotnie wyższych niż klasyczną wersję Brand24.

Równolegle, Brand24 pracuje m.in nad szerszym zastosowaniem algorytmów AI (sztucznej inteligencji) do optymalizacji istniejących i opracowania nowych produktów. Na ten cel spółka pozyskała w 2021 roku 3,8 mln zł dotacji z funduszy unijnych.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w 2021 r. wyniósł 0,35 mln zł wobec 1,34 mln zł straty rok wcześniej.

Brand24 jest właścicielem autorskiego narzędzia do ochrony reputacji i monitoringu treści w internecie. Narzędzie sprzedawane globalnie w modelu SaaS (ang. Software as a Service). Z Brand24 korzystają zarówno duże światowe marki, jak i małe i średnie przedsiębiorstwa zainteresowanie opiniami na swój temat w internecie. Spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW w maju 2021 r., przenosząc się z rynku NewConnect.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat
  • Brand24 zwiększa powtarzalne przychody o 26 proc. r/r. Nowe narzędzie AI ma wspierać dalszy wzrost

    BRAND24 zakończył II kwartał 2025 roku z powtarzalnymi miesięcznymi przychodami na poziomie 822 tys. USD, co oznacza wzrost o 26 proc. rok do roku. Spółka kontynuuje ekspansję w modelu SaaS, wspieraną przez działania w obszarze AI oraz współpracę z inwestorem strategicznym Semrush.

  • Prowly chce skupić akcje Brand24 po 50,10 zł za sztukę

    Prowly.com, akcjonariusz reprezentujący 76,99 proc. ogólnej liczby głosów na walnym zgromadzeniu BRAND24, zaprosił do sprzedaży nie więcej niż 521 660 akcji Brand 24, reprezentujących 23,01 proc. kapitału zakładowego i głosów na walnym zgromadzeniu spółki, po cenie 50,1 zł za akcję. Oferty przyjmowane będą w dniach 17-21 marca, a przewidywany dzień rozliczenia transakcji i nabycia akcji to 25 marca 2025 r.

  • Prezes Semrush: Nie będzie kolejnego podwyższenia ceny w wezwaniu na Brand24

    Semrush, za pośrednictwem Prowly.com, do której należy 57,58 proc. akcji BRAND24, podwyższa cenę w wezwaniu na wszystkie pozostałe akcje do 47 zł z 45,50 zł. - To nasza ostateczna propozycja. Nie będzie kolejnego podwyższenia ceny w wezwaniu – powiedział Eugene Levin, prezes Semrush.

  • Trzy Wiedźmy tańczą wokół 2.500 pkt., w grze PlayWay i Movie Games

    Piątkowa sesja na GPW rozpoczęła się od małych spadków indeksów, co wpisuje się w nastroje dominujące na innych europejskich parkietach. O tym w jakich nastrojach inwestorzy w Warszawie będą kończyć dzień najprawdopodobniej zdecydują... Trzy Wiedźmy grasujące dziś na giełdach.

  • Prowly podwyższyło cenę w wezwaniu na akcje Brand24 do 47 zł na akcję

    Cena akcji BRAND24 w wezwaniu do zapisywania się na sprzedaż 944 616 akcji spółki, ogłoszonym przez Prowly, została podniesiona do 47 zł za akcję z 45,5 zł za akcję.




Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

FOSA – nowa usługa analityczna poświęcona zagranicznym spółkom w StockWatch.pl

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat