Carbon Studio: Virtual Reality jest technologią przyszłości [RELACJA Z CZATU]

Omawiane walory:

W StockWatch.pl wystartował GAMING WEEK, czyli seria czatów z przedstawicielami spółek gamingowych. Gośćmi pierwszego spotkania online z inwestorami byli Błażej Szaflik i Karolina Koszuta, założyciele pionierskiej na polskim rynku firmy w dziedzinie developmentu gier i aplikacji dedykowanych technologii VR. Podczas czatu przedstawiciele Carbon Studio na gorąco omówili m.in. plany debiutu na NewConnect i perspektywy branży VR.

Błażej Szaflik, prezes i Karolina Koszuta, członek zarządu Carbon Studio.

Carbon Studio to działające od 2015 roku, niezależne studio deweloperskie z siedzibą w Gliwicach. To pierwsza firma deweloperska na polskim rynku, która tworzy gry w technologii VR, na platformy wszystkich liczących się producentów. Najważniejsze autorskie projekty spółki to ALICE VR – gra zainspirowana Alicją w Krainie Czarów oraz The Wizards, przygodowa gra akcji, w której gracz wciela się w postać potężnego czarodzieja walczącego ze złem za pomocą magii. Magiczna gra w świecie fantazy, od czasu swojej premiery, zdobyła wiele prestiżowych nagród m.in. na Indie Prize w Kolonii, Casual Connect w Azji, Respawn 2017. The Wizards była także kilkukrotnie nominowana do nagrody w kilku kategoriach na Game Access w Brnie, czy White Nights w Pradze.

– The Wizards jest grą sprzedawaną nie tylko w sklepie Steam, jest dostępna także na VIVE PORT i Oculus Store. Łączna liczba sprzedażnych sztuk tej gry to obecnie ponad 50 tys., jest to bardzo dobry wynik jak na grę VR-ową, zważywszy, że premiera gry miała miejsce w marcu 2018 roku. Warto dodać, że drugi raz z rzędu The Wizards znalazło się w TOP100 najlepiej sprzedających się gier VR, na platformie Steam – powiedział w rozmowie na żywo z użytkownikami StockWatch.pl Błażej Szaflik, prezes Carbon Studio.

Zapraszamy na GAMING WEEK, czyli serię czatów z przedstawicielami spółek gamingowych w StockWatch.pl

Carbon Studio jest po dwóch rundach finansowania na łącznie 1,3 mln zł, które zapewniły środki na rozwój. Obecnie, jak zapewnia Karolina Koszuta, spółka finansuje się ze sprzedaży własnych gier, a zeszły rok zamknęła zyskiem netto.

Gliwickie studio przygotowuje się do debiutu na NewConnect oraz pierwszej oferty publicznej. Obecnie kończy prace nad dokumentem informacyjnym i jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, Carbon Studio wyjdzie z ofertą publiczną w II kwartale 2019 roku. Prezes Szaflik na wtorkowym czacie w StockWatch.pl przyznał, że debiut na małej giełdzie ma być jedynie przystankiem przed wejściem na główny rynek GPW.

– Debiut na NewConnect umożliwi nam rynkową wycenę naszego biznesu i pozwoli jeszcze bardziej uwiarygodnić go w oczach obecnych i przyszłych inwestorów. Dotychczas pozyskane środki pomogły nam stać się jednym z czołowych deweloperów rynku VR na świecie. Poprzez dotarcie do nowych inwestorów, będziemy mogli zdobyć finansowanie, które umożliwi nam dalszy rozwój skali działalności. Już teraz działamy na największych rynkach, takich jak: USA, Kanada, Wielka Brytania, Niemcy oraz Chiny. Mamy nadzieję, że po debiucie nastąpi dalszy dynamiczny wzrost naszej spółki, tym bardziej, że rynek na którym działamy notuje nieprzerwane wzrosty, a prognozy na kolejne lata są bardzo optymistyczne – powiedział Błażej Szaflik, prezes gliwickiego studia.

Spółka z sukcesem tworzy także aplikacje szkoleniowe VR, wizualizacje architektoniczne i inne projekty wykorzystujące tę technologię. Ambicją studia jest rozwój swoich produktów na globalnym rynku gier. Już teraz firma działa na największych rynkach takich jak: USA, Kanada, Wielka Brytania, Niemcy oraz Chiny.

– Naszym głównym zadaniem jest umocnienie pozycji na rynkach, na których już jesteśmy, w szczególności rynki zachodnie jak USA, Kanada, Wielka Brytania i Niemcy. Kolejny kierunek to Ameryka Południowa, gdzie powoli będziemy zwiększać wpływy. Przewidujemy też ogromny wzrost na rynku chińskim oraz ogólnie ujmując rynku azjatyckim, co można zaobserwować po bardzo szybkiej akcji sprzedaży pierwszego nakładu gogli Xiaomi MI oraz rosnącej liczbie firm, które szukają partnerów do współpracy przy tworzeniu nowych sprzętów VR. Warto podkreślić, że nasza gra dostępna jest na pudełku Xiaomi MI, w pudełku premierowym – mówi Karolina Koszuta.

>> Zapis całego spotkania z Błażejem Szaflikiem i Karoliną Koszutą z Carbon Studio znajdziesz tutaj

Karolina Koszuta dodaje, że VR to tylko jedna z gałęzi technologii, która się rozwija na naszych oczach. Już teraz można spotkać gogle MR (Mixed Reality), które na rynku zdobywają uznanie. To samo tyczy się technologii AR.

– Wspólne technologie MR, VR i AR nazywane są XR, czyli Extended Reality, które wywodzą się ze wspólnego korzenia. My jako deweloper gier VR jesteśmy na tym rynku i najłatwiej będzie nam poszerzyć kompetencje o nowe technologie – dodaje przedstawicielka Carbon Studio.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

TE ARTYKUŁY NA TEMAT CarbonStudio, RÓWNIEŻ MOGĄ CIĘ ZAINTERESOWAĆ

Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Capital PR