Sierpniowa sprzedaż LPP wzrosła r/r o 15 proc. do 495 mln zł, a w kanale internetowym o 130 proc., przekraczając wartość 10 mln zł. Niestety, grupa nadal gubiła marże. W ubiegłym miesiącu marża brutto na sprzedaży skurczyła się o 8 p.p. r/r do 45 proc. Narastająco od początku roku dynamika przychodów sięga 17 proc., co daje w sumie 3,707 mld zł. Z tego sprzedaż internetowa dała 88 mln zł (+103 proc.). Na koniec sierpnia powierzchnia sklepów wyniosła około 876 tys. mkw. i była większa o 12 proc. niż rok wcześniej.
W wynikach po raz kolejny razi spadek marży handlowej. LPP podało niedawno przy okazji prezentacji raportu za I półrocze, że zakłada na cały 2016 r. spadek tej marży w przedziale 3-4 p.p. r/r. W pierwszej części roku marża brutto na sprzedaży skurczyła się do 48,2 proc. z 53 proc. To głównie efekt wyższego kursu USD/PLN (spółka nabywa 90 proc. odzieży płacąc w USD) oraz presji cenowej wynikającej z działań największych konkurentów. Eksperci podkreślają, że dla wyników III kwartału kluczowy będzie wrzesień i popyt na nową kolekcję jesienną. Języczkiem u wagi będzie jak zwykle kwestia marż.
– Odczyt nie jest dla nas zaskoczeniem. LPP utrzymało dwucyfrową dynamikę przychodów, przy jednoczesnej niskiej marży (o czym zarząd już wcześniej informował rynek). Podobnie jak w lipcu, grupa celowo wyprzedawała starą kolekcję, aby uwolnić gotówkę i „zrobić miejsce” dla nowej kolekcji sezonu AW’16/17. Oczekujemy, że już we wrześniu spółka zaraportuje lepszą marżę, a w perspektywie kolejnych miesięcy zastopuje ubytek rentowności wykorzystując niską bazę z zeszłego roku. – ocenia DM BDM.
Wyższe tempo przychodów utrzymuje CCC. Sierpień przyniósł wzrost sprzedaży o 31,9 proc. do 205 mln zł. Sprzedaż detaliczna w sklepach stacjonarnych urosła o 19,5 proc., osiągając 167 mln zł. Narastająco styczeń-sierpień łączne przychody zwiększyły się o 33,2 proc. do 1,807 mld zł, a w tradycyjnym detalu o 20,1 proc. do 1,551 mld zł. Wzrost przychodów w sklepach stacjonarnych jest mniej więcej zbieżny ze wzrostem powierzchni. Niedawno prezes CCC podtrzymał, że liczy w tym roku na wzrost przychodów o blisko 40 proc. >> Odwiedź forumowy wątek dedykowany akcjom CCC
– W ujęciu skonsolidowanym jest to dobry odczyt, który jest kolejnym z dynamiką wzrostu rzędu >30 proc. Warto jednak zwrócić uwagę, że sieć sklepów stacjonarnych wygenerowała 167 mln zł obrotów, co implikuje wzrost r/r o 19,5 proc., a tym samym jest poniżej tempa rozwoju sieci. Mocnym wsparciem dla wyników jest kanał e-commerce, który wypracował w sierpniu ok. 38 mln zł przychodów (rezultat powyżej wcześniejszych oczekiwań zarządu). – komentuje DM BDM.

Źródło: DM Banku BPS
Obie spółki są świeżo po publikacji wyników za II kwartał. LPP zmieniło straty z I kwartału na zyski, ale i te okazały się dużo niższe niż rok wcześniej. Zmorą dla wyników LPP pozostaje kurs USD/PLN. Z drugiej strony spółce należy się pochwała za wzrost cash flow operacyjnego. Natomiast obuwniczy CCC błysną wynikami. Zyski wzrosły w minionym kwartale w tempie dwucyfrowym i przebiły konsensus rynkowy. To efekt wyższej od oczekiwań marży handlowej – wzrost z 52,4 do 54 proc.
Różnie też wygląda zachowanie kursów obu potentatów. Akcje CCC zyskały w tym roku 33 proc. i są pod względem stopy zwrotu liderem wśród blue chipów. Natomiast w ogonie stawki jest pod tym względem LPP – spadek notowań o 23 proc.