Zysk operacyjny wyniósł 138,3 mln zł wobec 271,7 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 1.641,5 mln zł w II kw. 2019 r. wobec 1.270,7 mln zł w roku poprzednim.
W I poł. 2019 r. spółka miała 115,6 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 82,5 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 2.680,1 mln zł w porównaniu z 1 929,5 mln zł w roku poprzednim.
– W I półroczu 2019 r. grupa kapitałowa CCC:
• otworzyła 41 nowych sklepów w 15 krajach, w tym 26 za granicą,
• łącznie powiększyła sieć sprzedaży o blisko 42 tys. m2 w rozwoju organicznym,
• zwiększyła przychody ze sprzedaży o 39 proc. w stosunku do I półrocza 2018 r. – czytamy w raporcie.
Na koniec czerwca br. grupa posiadała łącznie 1.212 sklepów, w tym 969 sklepów własnych (z czego 471 w Polsce, 59 sklepów Gino Rossi oraz sklepy stacjonarne w 10 innych krajach), 44 sklepy franczyzowe (w tym 13 sklepów Gino Rossi oraz sklepy w 8 innych krajach), 187 sklepów Vögele Shoes oraz 12 placówek e-obuwie.
Powierzchnia handlowa sklepów ogółem wzrosła o 99,1 tys. m2, tj. 16 proc. r/r i wyniosła 701,88 tys. m2 na koniec II kw. 2019 r., w tym powierzchnia sklepów własnych zwiększyła się o 90,55 tys. m2, tj. 15 proc. r/r do 678,73 tys. m2.
– W I półroczu 2019 r. grupa kapitałowa CCC zwiększyła powierzchnię handlową salonów CCC o 41,6 tys. m2 netto, z 660,3 tys. m2 do 701,9 tys. m2 na koniec okresu sprawozdawczego. Zmiana powierzchni wynikała z powiększenia istniejącej powierzchni handlowej poprzez otwarcie sklepów o łącznej powierzchni 41,5 tys. m2 oraz modernizacji i powiększenia istniejącej powierzchni handlowej o 10,6 tys. m2. W trakcie I półrocza 2019 r. zlikwidowano 26 sklepów CCC o łącznej powierzchni 10,5 tys. m2 – czytamy dalej.
Przychody ze sprzedaży w I półroczu 2019 r. wyniosły 2 680,1 mln zł, co stanowi wzrost o 750,6 mln zł (38,9 proc.) w stosunku do porównywalnego okresu roku poprzedniego.
– Na wzrost sprzedaży zasadniczy wpływ miał rozwój działalności i ekspansja na poszczególnych rynkach detalicznych w szczególności w Polsce. Ogółem przychody ze sprzedaży detalicznej w I półroczu 2019 r. stanowiły 72,7 proc. całości sprzedaży do klientów zewnętrznych, przy 3,5 proc. sprzedaży hurtowej oraz 23,8 proc. sprzedaży w kanale e-commerce – napisano też w raporcie.
Największym rynkiem sprzedaży wciąż pozostaje Polska, której udział w łącznej sprzedaży w pierwszym półroczu 2019 r. wyniósł 39,8 proc. w porównaniu z 47,6 proc. w analogicznym okresie 2018 r. Względem roku poprzedniego, przychody ze sprzedaży do klientów zewnętrznych wzrosły na wszystkich rynkach.
– Najwyższy wzrost zanotowano w segmencie Europa Zachodnia z uwagi na przejęcie spółki KVAG. Grupa utrzymuje wysoką sprzedaż detaliczną na 1 m2 – w ciągu ostatniego półrocza sprzedaż ta wyniosła 2,94 tys. zł/m2 (3,04 tys. zł/m2 w I półroczu 2018) przy wzroście średniej powierzchni sklepu CCC w detalu o 9,8 proc. do poziomu 642 m2 – czytamy dalej.
W przypadku grupy średnia powierzchnia sklepu wyniosła 579 m2, co stanowi wzrost o 4,2 proc.
– Ogółem, w odniesieniu do opisywanych okresów zanotowano wzrost sprzedaży w sklepach porównywalnych i wyniósł on 12,1 mln zł (+1 proc.). Wzrost w placówkach porównywalnych odnotowano na rynku polskim +3,7 proc., na pozostałych rynkach zanotowano spadki: Europa Środkowo-Wsch. -1,6 proc., Europa Zachodnia -11,4 proc., Pozostałe kraje -9,3 proc. – wskazano także w raporcie.
W ujęciu jednostkowym strata netto w I poł. 2019 r. wyniosła 4,5 mln zł wobec 4,4 mln zł zysku rok wcześniej.
Grupa CCC jest liderem polskiego rynku sprzedaży detalicznej obuwia i jednym z największych jego producentów w Polsce. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2004 roku. Jej skonsolidowane przychody wyniosły 4,63 mld zł w 2018 r.