StockWatch.pl

CCC miało 37 mln zł zysku netto w II kwartale 2019 r.

Omawiane walory:

CCC odnotowało 37 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w II kw. 2019 r. wobec 228,2 mln zł zysku rok wcześniej.

CCC, wyniki, akcje

Zysk operacyjny wyniósł 138,3 mln zł wobec 271,7 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 1.641,5 mln zł w II kw. 2019 r. wobec 1.270,7 mln zł w roku poprzednim.

W I poł. 2019 r. spółka miała 115,6 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 82,5 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 2.680,1 mln zł w porównaniu z 1 929,5 mln zł w roku poprzednim.

– W I półroczu 2019 r. grupa kapitałowa CCC:

• otworzyła 41 nowych sklepów w 15 krajach, w tym 26 za granicą,

• łącznie powiększyła sieć sprzedaży o blisko 42 tys. m2 w rozwoju organicznym,

• zwiększyła przychody ze sprzedaży o 39 proc. w stosunku do I półrocza 2018 r. – czytamy w raporcie.

>> Analizy techniczne i fundamentalne na życzenie abonentów >> Sprawdź co jeszcze zyskujesz w strefie premium StockWatch.pl

Na koniec czerwca br. grupa posiadała łącznie 1.212 sklepów, w tym 969 sklepów własnych (z czego 471 w Polsce, 59 sklepów Gino Rossi oraz sklepy stacjonarne w 10 innych krajach), 44 sklepy franczyzowe (w tym 13 sklepów Gino Rossi oraz sklepy w 8 innych krajach), 187 sklepów Vögele Shoes oraz 12 placówek e-obuwie.

Powierzchnia handlowa sklepów ogółem wzrosła o 99,1 tys. m2, tj. 16 proc. r/r i wyniosła 701,88 tys. m2 na koniec II kw. 2019 r., w tym powierzchnia sklepów własnych zwiększyła się o 90,55 tys. m2, tj. 15 proc. r/r do 678,73 tys. m2.

– W I półroczu 2019 r. grupa kapitałowa CCC zwiększyła powierzchnię handlową salonów CCC o 41,6 tys. m2 netto, z 660,3 tys. m2 do 701,9 tys. m2 na koniec okresu sprawozdawczego. Zmiana powierzchni wynikała z powiększenia istniejącej powierzchni handlowej poprzez otwarcie sklepów o łącznej powierzchni 41,5 tys. m2 oraz modernizacji i powiększenia istniejącej powierzchni handlowej o 10,6 tys. m2. W trakcie I półrocza 2019 r. zlikwidowano 26 sklepów CCC o łącznej powierzchni 10,5 tys. m2 – czytamy dalej.

Przychody ze sprzedaży w I półroczu 2019 r. wyniosły 2 680,1 mln zł, co stanowi wzrost o 750,6 mln zł (38,9 proc.) w stosunku do porównywalnego okresu roku poprzedniego.

– Na wzrost sprzedaży zasadniczy wpływ miał rozwój działalności i ekspansja na poszczególnych rynkach detalicznych w szczególności w Polsce. Ogółem przychody ze sprzedaży detalicznej w I półroczu 2019 r. stanowiły 72,7 proc. całości sprzedaży do klientów zewnętrznych, przy 3,5 proc. sprzedaży hurtowej oraz 23,8 proc. sprzedaży w kanale e-commerce – napisano też w raporcie.

Największym rynkiem sprzedaży wciąż pozostaje Polska, której udział w łącznej sprzedaży w pierwszym półroczu 2019 r. wyniósł 39,8 proc. w porównaniu z 47,6 proc. w analogicznym okresie 2018 r. Względem roku poprzedniego, przychody ze sprzedaży do klientów zewnętrznych wzrosły na wszystkich rynkach.

– Najwyższy wzrost zanotowano w segmencie Europa Zachodnia z uwagi na przejęcie spółki KVAG. Grupa utrzymuje wysoką sprzedaż detaliczną na 1 m2 – w ciągu ostatniego półrocza sprzedaż ta wyniosła 2,94 tys. zł/m2 (3,04 tys. zł/m2 w I półroczu 2018) przy wzroście średniej powierzchni sklepu CCC w detalu o 9,8 proc. do poziomu 642 m2 – czytamy dalej.

W przypadku grupy średnia powierzchnia sklepu wyniosła 579 m2, co stanowi wzrost o 4,2 proc.

– Ogółem, w odniesieniu do opisywanych okresów zanotowano wzrost sprzedaży w sklepach porównywalnych i wyniósł on 12,1 mln zł (+1 proc.). Wzrost w placówkach porównywalnych odnotowano na rynku polskim +3,7 proc., na pozostałych rynkach zanotowano spadki: Europa Środkowo-Wsch. -1,6 proc., Europa Zachodnia -11,4 proc., Pozostałe kraje -9,3 proc. – wskazano także w raporcie.

W ujęciu jednostkowym strata netto w I poł. 2019 r. wyniosła 4,5 mln zł wobec 4,4 mln zł zysku rok wcześniej.

Grupa CCC jest liderem polskiego rynku sprzedaży detalicznej obuwia i jednym z największych jego producentów w Polsce. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2004 roku. Jej skonsolidowane przychody wyniosły 4,63 mld zł w 2018 r.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

TE ARTYKUŁY NA TEMAT ccc, RÓWNIEŻ MOGĄ CIĘ ZAINTERESOWAĆ

Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Capital PR