
(Fot. spółka)
CCC odnotowało 956,9 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w r. obrotowym 2024/2025 (luty 2024 – styczeń 2025) wobec 56,1 mln zł straty rok wcześniej. Zysk operacyjny wyniósł 1 035,6 mln zł wobec 183,9 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 1,6 mld zł (+110 proc. r/r). Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 10 302,8 mln zł wobec 9 440,3 mln zł rok wcześniej.
– Ubiegły rok był dla nas czasem intensywnych i głębokich zmian w Grupie. Z jednej strony cieszy nas poprawa wyników, ale to na pewno nie jest nasze ostatnie słowo. W 2025 roku naszą aspiracją jest osiągnięcie 12 mld zł przychodu i rentowności EBITDA na poziomie 20 proc. – powiedział prezes Grupy CCC Dariusz Miłek, cytowany w komunikacie
– Silniejsza synergia wszystkich Spółek w Grupie – w tym centralizacja zespołów i procesów, maksymalizacja wykorzystania omnichannelowego modelu biznesowego oraz większy udział produktów licencyjnych w ofercie, przynoszą oczekiwane efekty w postaci coraz bardziej rentownego biznesu. Po wyprowadzeniu szyldów CCC i HalfPrice na wysokie poziomy rentowności, nasze działania koncentrują się obecnie na poprawie wyników Grupy Modivo. Efekty tych prac widzimy w skokowym umocnieniu rentowności biznesu online w ostatnich dwóch kwartałach. Pełne efekty realizowanych działań pokażemy w kolejnych okresach – dodał.
– Ostateczne dane za 4Q24 rok oceniamy lekko negatywnie. Plasują się poniżej danych raportowanych 10 lutego br. Różnica w danych za 4Q wynika z ustaleń z audytorem. Przesunięciu w czasie uległo rozpoznanie transakcji hurtowej, która konserwatywnie zostanie ujęta w kolejnych okresach sprawozdawczych, w momencie realizacji płatności przez odbiorców. Raportowane dane są teraz dużo bardziej zbliżone do konsensusu niż wynikało z szacunków – skomentował Dariusz Dadej, analityk Noble Securities.
Spółka podała też, że przychody Grupy CCC w IV kw. 2024 wyniosły 2,7 mld zł, co stanowi wzrost o 6 proc. r/r. Segment CCC odnotował wzrost przychodów o 6 proc., przy jedynie nieznacznie rosnącej powierzchni handlowej (o 1 proc.). Z kolei sieć HalfPrice, która zadebiutowała na dwóch nowych rynkach – w Hiszpanii i Bułgarii, odnotowała dynamikę sprzedaży na poziomie 29 proc. Dynamika przychodów Grupy Modivo (-3 proc., w tym Modivo 0 proc., eobuwie -4 proc.) była głównie pod wpływem strategicznych decyzji związanych z zakończeniem działalności na mniej rentownych rynkach.
W IV kw. Grupa CCC odnotowała wzrost marży brutto o 3 pkt proc. r/r. Zysk brutto ze sprzedaży wzrósł w każdej linii biznesowej. W największym stopniu umocniła się marża brutto w Grupie Modivo (o ponad 5 p.p.), głównie za sprawą większego udziału nowej kolekcji w sprzedaży, wzrostu udziału sprzedaży produktów licencyjnych oraz delistowania nierentownych marek z portfolio produktowego. Marża brutto szyldu CCC osiągnęła poziom 57 proc. (wzrost o 1 pkt proc.). Po raz kolejny poprawę marży odnotował także HalfPrice (+2 pkt proc.).
W wyniku wysokiej dyscypliny kosztowej, w IV kw. 2024 wskaźnik kosztów do przychodów Grupy CCC był niższy r/r o 5 pkt proc. i wyniósł 38 proc. Jest to już szósty kwartał z rzędu konsekwentnej poprawy tego wskaźnika. Największą redukcję kosztów odnotowała Grupa Modivo, w której wskaźnik kosztów do przychodów zmniejszył się aż o 12 pkt proc. r/r – co w ujęciu nominalnym oznacza koszty niższe o 29 proc. Powyższe jest wynikiem działań mających na celu odbudowę i umocnienie rentowności Grupy Modivo poprzez szeroko zakrojoną integrację oraz maksymalne wykorzystanie synergii w Grupie CCC.
W IV kw. 2024 Grupa CCC wypracowała wynik operacyjny na poziomie 295 mln zł, co stanowi ponad trzykrotny wzrost r/r oraz 448 mln zł zysku EBITDA (+89 proc. r/r). Do tego wyniku pozytywnie kontrybuował HalfPrice, którego zysk EBIT zwiększył się blisko dwukrotnie (+94 proc.), a rentowność EBITDA umocniła się o 3 pkt proc. oraz Grupa Modivo, która wypracowała zysk operacyjny wyższy o 183 mln zł i EBITDA o 180 mln zł (skokowy wzrost marży EBIT i EBITDA o 18 pkt proc.).
W ujęciu jednostkowym zysk netto wyniósł 55,7 mln zł w r. obrotowym 2024/2025 wobec 220,8 mln zł zysku rok wcześniej.
Grupa CCC jest liderem polskiego rynku sprzedaży detalicznej obuwia i jednym z największych jego producentów w Polsce. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2004 roku; wchodzi w skład indeksu mWIG40. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 10,3 mld zł w roku obrotowym 2024 r. (luty 2024 – styczeń 2025).