Zysk na działalności operacyjnej CCC spadł r/r o blisko połowę do 15,7 mln zł. Za to przychody ze sprzedaży urosły r/r o ponad 1/5 i wyniosły 1.440 mln zł.
Jak podsumowuje spółka, trzeci kwartał 2019 roku był dla grupy okresem rozwoju sieci sprzedaży oraz wprowadzenia nowych kategorii produktowych, głównie za sprawą kolekcji jesień-zima marki Gino Rossi, która zadebiutowała w salonach CCC. Ważnym punktem był też rozwój aplikacji mobilnej CCC, która zyskała pełną funkcjonalność sklepu internetowego. Spółka przyznała, że e-commerce zyskuje na istotności. W III kwartale ten kanał odpowiadał za 1/4 obrotów grupy CCC.
– Wyróżniające się dynamiki sprzedaży w Grupie CCC odnotowały sieci salonów w Serbii, Rosji i Bułgarii (przyrost o odpowiednio 46 proc., 42 proc. i 31 proc. rdr), które stanowią dla CCC rynki o dużym potencjale rozwoju. Na wzrost sprzedaży w Grupie CCC wpłynęło powiększanie sieci salonów (przyrost powierzchni o 16 proc.) oraz dynamicznie rosnący kanał e-commerce (w tym głównie eobuwie.pl, +34 proc. rdr), a także konsekwentnie rozwijana oferta produktowa. Coraz większe znaczenie zyskuje uruchomiony pod koniec czerwca br. e-commerce CCC, który w trzecim kwartale stanowił 2 proc. przychodów sieci CCC w Polsce – czytamy w komunikacie.
Zysk brutto na sprzedaży na poziomie skonsolidowanym wzrósł o 22 proc., do 687 mln zł. Marża brutto osiągnęła poziom 48 proc., wyższy rdr o 0,4 pkt proc. W ofercie sklepów CCC po raz pierwszy pojawiło się obuwie marki Gino Rossi, a także kolekcja jesienno-zimowa DeeZee.
– Kolekcję uzupełniają kolejne marki własne – na wiosnę było to DeeZee, a jesienią na półkach sklepowych pojawiło się Gino Rossi. Stale rośnie również znaczenie markowych produktów sportowych. Coraz mocniej wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów. Systematycznie umacniamy e-commercowy charakter Grupy. Na uwagę zasługuje rozwój platformy Modivo z kompletną modą premium. Po stronie kosztowej widać już także pozytywne efekty integracji przejętych spółek (KVAG i Gino Rossi). Jesteśmy optymistycznie nastawieni do wyników w kolejnych kwartałach, patrząc na rozwój produktu i postępy w zakresie dyscypliny kosztowej – powiedział prezes Marcin Czyczerski.
Łączna powierzchnia sieci sprzedaży CCC na koniec III kw. 2019 wynosiła ponad 724,8 tys. m2 i liczyła 1.219 sklepów.
– Trzeci kwartał w Grupie CCC 2019 roku stał także pod znakiem dalszego rozwoju e-commerce i omnichannel. Wszystkie kanały e-commerce generują sprzedaż powyżej oczekiwań, w toku są otwarcia serwisu ccc.eu w kolejnych krajach regionu i konsekwentnie otwieramy dla klientów kioski esize.me w naszych sklepach w Polsce. Aplikacja mobilna CCC, która została we wrześniu laureatem nagrody Best on Mobile przyznanej przez e-commerce Polska, staje się coraz ważniejszą platformą kontaktu z klientami. Jako zespół i cała Grupa CCC pracujemy nad kolejnymi działaniami wzmacniającymi naszą pozycję omnichannel i rozumienie bazy klienckiej. Oczywiście kontynuujemy również integrację nowych spółek. Gino Rossi we wrześniu została zdjęta z GPW, a po wdrożonych już działaniach i głębokiej reorganizacji, pozytywnie patrzymy na dodatnią kontrybucję Gino Rossi do wyniku Grupy w roku 2020. Myślę, że integrację tej firmy z końcem roku uznamy za zakończoną – dodał wiceprezes Karol Półtorak.

Źródło: CCC.
Skonsolidowane sprawozdanie finansowe grupy kapitałowej CCC SA za III kw. 2019 roku jest nadal w trakcie przygotowywania, a jego publikacja nastąpi 30 października 2019 roku.
Grupa CCC jest liderem polskiego rynku sprzedaży detalicznej obuwia i jednym z największych jego producentów w Polsce. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2004 roku.