uqozjzde
Advertisement
PARTNER SERWISU
qwvtkcve

CCC miało wstępnie 224 mln zł EBITDA w II kwartale

Omawiane walory:

CCC odnotowało 224 mln zł skonsolidowanego zysku EBITDA (wg MSSF16) w II kw. roku obrotowego 2022 (maj-lipiec 2022) wobec 226 mln zł zysku EBITDA rok wcześniej, podała spółka, prezentujące wstępne szacunkowe dane. Przychody w II kw. r.obr. wyniosły 2 378 mln zł wobec 2 033 mln zł rok wcześniej, co oznacza najwyższą kwartalną sprzedaż w historii grupy.

ccc, wyniki, akcje, handel,

(Fot. spółka)

Zysk z działalności operacyjnej wyniósł 79 mln zł w II kw. r.obr. wobec 78 mln zł zysku rok wcześniej.

– Grupa CCC w II kw. 2022 (maj-lipiec) osiągnęła najwyższą w historii sprzedaż kwartalną, tj. 2,4 mld zł. Pomimo wysokiej bazy, będącej efektem otwarcia sklepów po zniesieniu obostrzeń sanitarnych w maju ub.r., wynik ten jest wyższy o 17% r/r. Grupa CCC nieustająco rozwija omnichannelowy model sprzedaży, wzbogacając ofertę oraz dbając o doświadczenia zakupowe klientów – czytamy w komunikacie.

W II kw. r.obr. sprzedaż cyfrowa odpowiadała za blisko 50 proc. przychodów, rosnąc o 26 proc. r/r do 1,2 mld zł – powyżej trendów rynkowych.

Szósty kwartał z rzędu wzrosła także marża brutto grupy CCC – o 0,3 pkt proc. r/r do 47,5 proc. Głównym czynnikiem wpływającym na ten wynik jest dalsza poprawa marży brutto w szyldzie CCC – o 2,4 pkt proc. r/r do 54,6 proc.

– Modowy produkt, nowoczesne i angażujące technologie, innowacyjne omnichannelowe sklepy stacjonarne, sprawna logistyka oraz atrakcyjna cenowo oferta, to kluczowe elementy, dzięki którym kolejny kwartał z rzędu wypracowujemy wzrosty zarówno w kanale online, jak i offline. Monitorujemy i kontrolujemy też relację kosztów do przychodów, co jest szczególnie ważne mając na uwadze obecne wyzwania makroekonomiczne i geopolityczne. Dziś w Grupie CCC wskaźnik ten znajduje się na poziomie zgodnym z oczekiwaniami – skomentował prezes Marcin Czyczerski, cytowany w komunikacie.

➡ #RacjonalneInwestowanie: jak inwestować, a nie uprawiać hazard? ➡ Sprawdź co radzą eksperci z różnych środowisk związanych z rynkiem!

W II kw. 2022 r. sprzedaż omnichannelowa w szyldzie CCC wyniosła niemal 1,2 mld zł (+5 proc. r/r). Wzrost przychodów został osiągnięty przy istotnie mniejszej r/r powierzchni handlowej (-5 proc.), wynikającej z optymalizacji sieci sklepów i był możliwy dzięki skokowej poprawie sprzedaży z m2 – do poziomu 720 zł (+12 proc. r/r). Do osiągniętego wyniku w dużym stopniu przyczynił się kanał online ccc.eu (ze wzrostem o 140 proc. r/r), który stanowi już 20 proc. udziałów w sprzedaży segmentu.

– Pod względem dynamiki sprzedaży ccc.eu znacząco wyprzedza rynek i konkurencję. Będziemy dalej podążać w kierunku cyfryzacji sprzedaży i nowych technologii, wzmacniając w ten sposób nasz omnichannelowy model biznesowy – podkreślił Czyczerski.

W ubiegłym kwartale intensywnie rozwijał się najmłodszy szyld Grupy – HalfPrice, który wygenerował obroty w wysokości ok. 180 mln zł, co oznacza wzrost o blisko 50 proc. w ujęciu kw/kw. W II kwartale otwartych zostało 10 nowych lokalizacji.

– Dziś sieć HalfPrice to 76 sklepów w 7 krajach. Ważne jest to, że przy tak dynamicznym rozwoju, obecnie przychody rosną szybciej od powierzchni handlowej. Nasz koncept dojrzewa, budujemy swoją pozycję na rynku, wzmacniamy ofertę produktową (m.in. kategorię ‚home’), a sprzedaż z m2 sukcesywnie wzrasta – powiedział prezes HalfPrice Adam Holewa.

– Kolejnym rynkiem, na którym zadebiutujemy, będzie Rumunia. W dalszych planach mamy także ekspansję międzynarodową naszego e-commerce – dodał.

Grupa Modivo wypracowała w ubiegłym kwartale przychody na poziomie 1 mld PLN (+23 proc. r/r). Najwyższą dynamikę przychodów w grupie, po raz kolejny zanotował szyld MODIVO, tj. +91 proc. r/r (181 mln zł). Przychody eobuwie.pl rosły natomiast w tempie 14 proc. r/r, osiągając w II kwartale 2022 roku poziom 820 mln zł.

W Q2’22 marża brutto Grupy Modivo wyniosła 40,4 proc., co stanowi spadek o 2,7 pkt proc. r/r. Jest on związany z intensywną pracą nad dalszym wzrostem dynamiki rozwoju sprzedaży w wymagającym otoczeniu konkurencyjnym.

– Nasze działania przynoszą zamierzony efekt. Odnotowujemy wyższe dynamiki przychodów od innych graczy na rynku. Realizujemy ambitne plany, które sobie wyznaczyliśmy. Aktywnie inwestujemy w rozwój sieci sprzedaży – m.in. zwiększamy liczbę sklepów hybrydowych, intensyfikujemy i precyzyjnie profilujemy działania marketingowe oraz rozwijamy własny marketplace – skomentował prezes Grupy Modivo Damian Zapłata.

Grupa Modivo wypracowała zysk EBITDA w wysokości ok. 40 mln zł, przy marży na poziomie 4 proc.

Grupa CCC jest liderem polskiego rynku sprzedaży detalicznej obuwia i jednym z największych jego producentów w Polsce. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2004 roku.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat
  • Przerwa w korekcie na GPW, w grze CCC, KGHM, Text i Medinice

    Pierwsza we wrześniu sesja na GPW rozpoczęła się od odreagowania 3-dniowych spadków, które w piątek cofnęły indeks WIG20 do poziomów z końca czerwca. Nie zmienia to jednak podażowego spojrzenia na polski i globalny rynek akcji, stąd pomimo optymistycznego startu miesiąca, wrzesień raczej przyniesie kontynuację spadkowej korekty.

  • Analiza Grupy CCC: Rekordowa EBITDA swoje, a kurs akcji swoje

    Analiza wstępnych wyników CCC za II kwartał 2025 roku pokazuje, że spółka osiągnęła historycznie rekordową EBITDA, ale jednocześnie wciąż zmaga się z wyzwaniami w sprzedaży i marżach, zwłaszcza w segmentach kluczowych dla strategii rozwoju.

  • Trump i Putin spotkają się ws. Ukrainy, w grze CCC, Arlen i KSG Agro

    Początek poniedziałkowej sesji na giełdzie w Warszawie przynosi realizację zysków, po tym jak w piątek WIG20 przebił barierę 3.000 pkt., a WIG zakończył tydzień na rekordach. Nastroje na rynkach globalnych wciąż jednak pozostają dobre, stąd powrót do wzrostów może nastąpić w każdej chwili. Inwestorzy liczą na pozytywne efekty rozmów Trumpa i Putina ws. Ukrainy.

  • Symboliczna korekta po czwartkowych rekordach, w grze CCC, PZU i Unimot

    Po tym jak w czwartek indeksy WIG i mWIG40 znalazły się na nowych rekordach, a WIG20 przekroczył barierę 3000 pkt., piątkowa sesja na warszawskiej giełdzie rozpoczęła się od realizacji zysków. Niezmiennie w centrum uwagi znajdują się spółki publikujące wyniki. Gorąco jest też na PZU. Cały czas ważnym rynkowym tematem pozostają rozmowy ws. zakończenia wojny w Ukrainie.

  • CCC z wynikami wstrzeliło się w konsensus. Kurs akcji na czerwono

    Wstępne wyniki CCC za II kwartał nieznacznie przebiły konsensus rynkowy. Na starcie sesji akcje drożały o blisko 4 proc., ale już kwadrans później traciły 1 proc.




Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

FOSA – nowa usługa analityczna poświęcona zagranicznym spółkom w StockWatch.pl

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat