nknlynhl
Advertisement
PARTNER SERWISU
ohmznlsy

CCC miało wstępnie 26 mln zł EBITDA w IV kw. roku obrotowego 2021/2022

Omawiane walory:

CCC odnotowało 26 mln zł skonsolidowanego zysku EBITDA w IV kw. 2021/2022, (listopad 2021 - styczeń 2022) wobec 39 mln zł straty EBITDA rok wcześniej, podała spółka, prezentujące wstępne dane. Przychody w IV kw. r. obr. wyniosły 2 039 mln zł wobec 1 398 mln zł rok wcześniej.

ccc, sklep, wyniki, obuwie, 2021

(Fot. spółka)

Strata z działalności operacyjnej wyniosła 113 mln zł w IV kw. r.obr. wobec 166 mln zł straty rok wcześniej.

– W czwartym kwartale przychody Grupy CCC wyniosły 2,04 mld zł, wzrastając o 46 proc. r/r. Konsekwentnie rośnie także udział e-commerce, który osiągnął poziom 56 proc. (+11 pkt proc. kw/kw). Grupa notuje pozytywne dynamiki we wszystkich szyldach: nowy koncept HalfPrice wygenerował 114 mln zł przychodu (+39 proc. kw/kw), a DeeZee rosło o 58 proc. r/r, po raz pierwszy w historii przekraczając w skali roku granicę 100 mln zł obrotu. Sprzedaż omnichannel CCC w przeliczeniu na m2 powierzchni handlowej poprawiła się o 4 proc. w porównaniu do IV kw. 2019. Zgodnie z przyjętą strategią, sklepy sieci są coraz bardziej cyfrowe, stając się przedłużeniem sprzedaży internetowej – czytamy w komunikacie.

W ostatnim kwartale 2021 roku marża brutto Grupy CCC wzrosła o 4,4 pkt proc. r/r do 46,5 proc.

– Najwyższy jej poziom i najlepszą dynamikę Grupa odnotowała w segmencie CCC, na co wpływ miało przede wszystkim aktywne zarządzanie ceną oraz konsekwentna optymalizacja polityki rabatowej. Dzięki temu segment CCC osiągnął w 2021 roku najwyższy poziom marży brutto w okresie ostatnich 4 lat, przekraczając 53 proc. To, co wyróżnia ten segment, to także konsekwentnie poprawiana struktura zapasów – czytamy dalej.

>> Czas dużych przemian – omówienie sprawozdania finansowego CCC za III kw. 2021/2022 r.

Koszty w Grupie CCC wzrosły o 41 proc., a ich poziom był nieznacznie niższy od dynamiki przychodów (+46 proc.). Wyższa baza kosztowa jest rezultatem przede wszystkim inwestycji związanych z realizacją celów strategii GO.25: Everything Fashion. Omnichannel Platform.

– W celu realizacji naszej nowej strategii rozwijamy kompetencje wewnątrz organizacji, wzmacniając zespoły odpowiadające za technologię, sprzedaż cyfrową, produkt i komunikację marketingową. Wdrożyliśmy także system zarządzania zamówieniami (OMS), który pozwolił na integrację zapasu sklepowego z e-commerce, przez co skokowo zwiększyła się dostępność oferty dla klientów. Nasze polskie sklepy stały się hubami logistycznymi – obecnie wysyłamy z nich ponad 50 proc. krajowych zamówień online. Rozwijamy również sieć HalfPrice. W minionym kwartale otworzyliśmy 28 nowych sklepów oraz uruchomiliśmy kanał e-commerce. Sukcesywnie wzmacniamy również wizerunek i rozpoznawalność marek własnych CCC, ze szczególnym uwzględnieniem projektów skierowanych do pokolenia Z – skomentował prezes Marcin Czyczerski, cytowany w komunikacie.

W całym roku obrotowym 2021 przychody Grupy CCC wyniosły 7,6 mld zł, z czego ponad połowę – 51% – stanowiła sprzedaż online. Marża brutto rosła we wszystkich segmentach, przekładając się na jej poprawę na poziomie skonsolidowanym o przeszło 3 pkt proc. r/r. Pomimo istotnych ograniczeń w handlu stacjonarnym w pierwszym kwartale 2021, całoroczny wynik operacyjny został poprawiony r/r o ponad 500 mln zł. EBITDA Grupy w 2021 osiągnęła poziom 508 mln zł (rentowność 6,7 proc.).

Grupa Modivo (eobuwie.pl oraz Modivo) odnotowała w IV kw. r.obr. 55 mln zł skonsolidowanego zysku EBITDA wobec 49 mln zł zysku EBITDA rok wcześniej. Przychody w IV kw. r. obr. wyniosły 1 025 mln zł wobec 761 mln zł rok wcześniej. Zysk z działalności operacyjnej wyniósł 40 mln zł w IV kw. r.obr. wobec 33 mln zł zysku rok wcześniej.

– Sprzedaż w segmencie Modivo rosła o 123 proc. r/r, trzeci kwartał z rzędu odnotowując przyspieszającą dynamiką sprzedaży (II kw. 2021: +95 proc., III kw. 2021: +109 proc.). Co więcej, na perspektywicznych rynkach europejskich – w Niemczech oraz we Włoszech – przychody szyldu zwiększyły się niemal trzykrotnie. Udział łącznych przychodów Modivo w sprzedaży Grupy Modivo wzrósł skokowo do 22 proc., aż o 9 pkt proc. r/r – czytamy dalej w komunikacie.

➡ Wszystkie komunikaty spółek giełdowych z systemów EBI/ESPI w jednym miejscu ➡ Sprawdź!

Dynamika kosztów Grupy Modivo (34 proc.) jest determinowana przez rozwój strategiczny. W raportowanym okresie była ona zbliżona do tempa wzrostu przychodów (35 proc.). Trwają prace nad marketplace’m MODIVO oraz uruchomieniem nowych aplikacji mobilnych eobuwie.pl i MODIVO. Grupa otworzyła również nowe centrum dystrybucyjne w Rumunii. Realizuje także 3. etap rozbudowy centrum logistycznego w Zielonej Górze. Równolegle rozwija biura lokalne na najbardziej perspektywicznych dla niej rynkach.

W całym roku obrotowym Grupa Modivo odnotowała poprawę sprzedaży o 50 proc. r/r (dynamika zbliżona do 2019 i 2020 roku) oraz osiągnęła EBITDA na poziomie 262 mln zł – powyżej komunikowanego na początku 2021 roku założenia (230-250 mln zł).

Grupa CCC jest liderem polskiego rynku sprzedaży detalicznej obuwia i jednym z największych jego producentów w Polsce. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2004 roku.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat
  • Przerwa w korekcie na GPW, w grze CCC, KGHM, Text i Medinice

    Pierwsza we wrześniu sesja na GPW rozpoczęła się od odreagowania 3-dniowych spadków, które w piątek cofnęły indeks WIG20 do poziomów z końca czerwca. Nie zmienia to jednak podażowego spojrzenia na polski i globalny rynek akcji, stąd pomimo optymistycznego startu miesiąca, wrzesień raczej przyniesie kontynuację spadkowej korekty.

  • Analiza Grupy CCC: Rekordowa EBITDA swoje, a kurs akcji swoje

    Analiza wstępnych wyników CCC za II kwartał 2025 roku pokazuje, że spółka osiągnęła historycznie rekordową EBITDA, ale jednocześnie wciąż zmaga się z wyzwaniami w sprzedaży i marżach, zwłaszcza w segmentach kluczowych dla strategii rozwoju.

  • Trump i Putin spotkają się ws. Ukrainy, w grze CCC, Arlen i KSG Agro

    Początek poniedziałkowej sesji na giełdzie w Warszawie przynosi realizację zysków, po tym jak w piątek WIG20 przebił barierę 3.000 pkt., a WIG zakończył tydzień na rekordach. Nastroje na rynkach globalnych wciąż jednak pozostają dobre, stąd powrót do wzrostów może nastąpić w każdej chwili. Inwestorzy liczą na pozytywne efekty rozmów Trumpa i Putina ws. Ukrainy.

  • Symboliczna korekta po czwartkowych rekordach, w grze CCC, PZU i Unimot

    Po tym jak w czwartek indeksy WIG i mWIG40 znalazły się na nowych rekordach, a WIG20 przekroczył barierę 3000 pkt., piątkowa sesja na warszawskiej giełdzie rozpoczęła się od realizacji zysków. Niezmiennie w centrum uwagi znajdują się spółki publikujące wyniki. Gorąco jest też na PZU. Cały czas ważnym rynkowym tematem pozostają rozmowy ws. zakończenia wojny w Ukrainie.

  • CCC z wynikami wstrzeliło się w konsensus. Kurs akcji na czerwono

    Wstępne wyniki CCC za II kwartał nieznacznie przebiły konsensus rynkowy. Na starcie sesji akcje drożały o blisko 4 proc., ale już kwadrans później traciły 1 proc.




Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

FOSA – nowa usługa analityczna poświęcona zagranicznym spółkom w StockWatch.pl

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat