
CCC miało wstępnie 59 mln zł EBITDA i 1,43 mld zł przychodów w I kwartale roku obrotowego
Strata na działalności operacyjnej wyniosła wstępnie 95 mln zł wobec 288 mln zł straty rok wcześniej, podano w komunikacie.
– Poziom marży brutto głównie pod wpływem mixu sprzedażowego. Nieznaczna poprawa marży grupy, głównie za sprawą wyższej marży w segmencie e-commerce. Wzrost kosztów głównie w segmencie e-commerce (wolniejszy od dynamiki przychodów), nieznaczne obniżenie kosztów sklepów – czytamy w komunikacie.
Przychody sieci detalicznej w I kw. wzrosły o 78 proc. r/r do 469 mln zł, zaś przychody z e-commerce w tym czasie wzrosły o 86 proc. r/r do 893 mln zł, w tym w przypadku eobuwie.pl – o 79 proc. r/r do 741 mln zł. Udział online w sprzedaży Grupy CCC wyniósł 62 proc., podano także.
Sprzedaż w ujęciu porównywalnym (like-for-like) w detalu CCC wzrosła o 79 proc. r/r w I kw. r.obr.
Grupa odnotowała też spadek powierzchni handlowej o 1 proc. r/r do 670.575 m2 według stanu na 30 kwietnia br. Jednocześnie liczba sklepów zmniejszyła się łącznie o 38 w ujęciu rocznym do 1.005.
Grupa CCC jest liderem polskiego rynku sprzedaży detalicznej obuwia i jednym z największych jego producentów w Polsce. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2004 roku. We wtorek na zamknięciu sesji za jeden walor spółki płacono 101,35 zł.