Zarząd CCC zdecydował się na emisję obligacji. Producent i dystrybutor obuwia wyemituje 210 tys. pięcioletnich papierów dłużnych serii 1/2014. Cena emisyjna równa jest wartości nominalnej (1 tys zł.). Obligacje będą oprocentowane według zmiennej stopy procentowej, opartej o stawkę WIBOR 6M, powiększonej o stałą marżę. Papiery będą zabezpieczone poręczeniem udzielonym przez spółki zależne. Według przyjętych założeń, zostaną one wprowadzone do obrotu na ASO BondSpot w terminie 90 dni roboczych od dnia emisji, zaś ich wykup nastąpi 10 czerwca 2019 roku.
Emisja obligacji serii 1/2014 jest częścią ustanowionego w maju programu emisji obligacji o łącznej wartości do 500 mln zł. Celem przeprowadzonej operacji jest pozyskanie środków finansowych na finansowanie rozwoju sieci sprzedaży oraz inwestycji w infrastrukturę logistyczną. Łączna wartość zobowiązań emitenta na koniec marca wynosiła 850,3 mln zł.
Przypomnijmy, że wcześniej CCC zostawił sobie furtkę do emisji akcji. Spółka zwołuje walne zgromadzenie na 27 czerwca. Wśród ważnych propozycji uchwał jest upoważnienie zarządu do podwyższenia kapitału zakładowego w granicach kapitału docelowego. Projekt przewiduje emisję do 3.839.999 akcji z możliwością pozbawienia dotychczasowych akcjonariuszy w całości prawa poboru. Obecnie kapitał akcyjny stanowi 38,4 mln papierów. Cenę emisyjną miałby ustalić zarząd, ale nie może ona być niższa niż średnia arytmetyczna z trzech miesięcy bezpośrednio poprzedzających uchwałę zarządu w tej sprawie oraz 100 zł.
>> Zobacz aktualną analizę fundamentalną i wskaźnikową spółki >> Wszystkie najważniejsze informacje na temat CCC znajdziesz na stronie spółki w serwisie StockWatch.pl
Z zapowiedzi zgłaszanych przez CCC wynika, że w tym roku chce zwiększyć sieć o 82 tys. mkw nowych powierzchni (duże sklepy CCC w Polsce i Niemczech, oraz w krajach Europy Środkowej), a zamknąć 8 tys. mkw (w Polsce QUAZI/Lasocki i BOTI), by na koniec roku powiększyć sieć o 31 proc. r/r. Ważnym krokiem ma być ekspansja w Austrii oraz Niemczech. Na koniec 2014 roku CCC zamierza mieć w Niemczech i Austrii 30 tys. mkw powierzchni sklepowej (odpowiednio 20 tys. mkw i 10 tys. mkw), co będzie stanowiło 10 proc. własnej powierzchni handlowej spółki.
Obuwnicza grupa uzyskała w maju ponad 18-proc. dynamikę, a jej przychody wyniosły 171,3 mln zł. Narastająco za okres pierwszych pięciu miesięcy ich wartości wzrosła o 33,6 proc. do 709,9 mln zł. W segmencie detalicznym miesięczna dynamika to 15,6 proc., a w okresie styczeń-maj równa 34 proc.
W tym roku notowania spółki są na lekkim plusie, ale ostatnie dwa miesiące upływają pod znakiem kilkunastoprocentowej korekty. W zeszłym roku akcje CCC zyskały na wartości 60 proc.