
Nowy sezon The Witcher
17 grudnia w serwisie streamingowym Netflix zadebiutował drugi sezon serialu The Witcher. Na to wydarzenie czekali nie tylko fani uniwersum wiedźmińskiego i książek Andrzeja Sapkowskiego, ale także akcjonariusze CD Projektu. To zainteresowanie wynikało z prostego faktu. Gdy dwa lata temu debiutował pierwszy sezon serialu o przygodach Geralta z Rivii, gry CD Projektu dostały drugą młodość. Sprzedaż Wiedźmina 3 podskoczyła tak mocno, że wyniki z tamtego okresu okazały się dużo wyższe od konsensusu. Tym razem oczekiwania były znacznie mniejsze. Mało kto liczył na powtórkę i „wiedźmińską gorączkę”. Niemniej część analityków i inwestorów po cichu liczyła, że netfliksowy serial choć trochę podbije zainteresowanie grami i zwiększy wpływy warszawskiego studia.
Kilka dni po premierze drugiego sezonu The Witcher jest już jasne, że tym razem gry CD Projektu nie ogrzały się w blasku popularności serialu. Według danych SteamDB, liczba graczy w Wiedźmina 3 Dziki Gon pozostaje w okolicach 27 tys.
– Tak jak po premierze pierwszego sezon serialu „The Witcher” od Netflixa (20.12 2019) dzienna liczba aktywnych użytkowników gry „The Witcher 3: Wild Hunt” na platformie Steam urosła z poziomu ok. 20 tys. dziennie do 103,3 tys. (wzrost o 416,5 proc., co przełożyło się na wzrost przychodów q/q o 130,4 proc. i 68,1 proc. r/r do 214 mln zł), tak teraz po wyemitowaniu drugiego sezonu (17.12.2021) nie widać podwyższonego zainteresowania flagową produkcją CD Projektu. Liczyliśmy na wzrost zainteresowania W3 w tym okresie, jak i na wsparcie tym „eventem” wyników za 4Q’21 – komentuje Krzysztof Tkocz, analityk DM BDM.
CD Projekt dodatkowo miał w tym roku wydać wersję gry na konsole najnowszej generacji. Niestety, w związku z problematyczną premierą Cyberpunka 2077, prace nad tą edycją Wiedźmina 3: Dziki Gon przedłużyły się. Studio zapowiedziało, że nowa wersja ukaże się w II kwartale przyszłego roku.
W skład grupy CD Projekt wchodzą: CD Projekt RED – deweloper gier wideo z gatunku RPG i GOG – globalna platforma cyfrowej dystrybucji gier. Sztandarową grą wydawnictwa jest seria „Wiedźmin”, 10 grudnia br. premierę miał kolejny sztandarowy tytuł studia – „Cyberpunk 2077”.