
(Fot. CD Projekt)
W III kwartale CD Projekt wypracował 144,5 mln zł przychodów ze sprzedaży. To wynik o 38 proc. wyższy niż przed rokiem i o 17 proc. słabszy niż konsensus opracowany przez PAP. Zysk netto w trzecim kwartale wyniósł 16,3 mln zł. To z kolei wynik o 30 proc. niższy r/r i o ponad 50 proc. gorszy od oczekiwań analityków (konsensus: 35,6 mln zł). Zysk operacyjny spadł r/r o 45 proc. do 15,6 mln zł (konsensus 42 mln zł). Jak podała spółka, w trzecim kwartale zysk netto segmentu produkcji gier (CD Projekt RED) wyniósł 21,1 mln zł. Z kolei kwartalna strata segmentu dystrybucji cyfrowej gier (GOG) wyniosła 4,8 mln zł.
– Na spadek zysku netto w ujęciu rocznym wpłynęły przede wszystkim koszty związane z serwisowaniem Cyberpunka oraz pracami badawczymi nad nowymi projektami znajdującymi się na wczesnym etapie produkcji, ujmowane bezpośrednio w rachunku wyników bieżącego okresu. Jednocześnie stan naszych rezerw finansowych w postaci gotówki, lokat i obligacji skarbowych na przestrzeni III kwartału zwiększył się o 55 mln zł – mówi Piotr Nielubowicz, wiceprezes CD Projektu ds. finansowych.
Na koniec września CD Projekt miał dostęp do 740,8 mln zł gotówki oraz lokat bankowych o zapadalności powyżej trzech miesięcy. Łącznie z posiadanymi obligacjami skarbowymi, wartość rezerw finansowych spółki wyniosła 1,18 mld zł.

Kwartały premierowe segmentu CD Projekt RED – przychody ze sprzedaży produktów, towarów i materiałów w latach 2011-2021 (w tys. zł)
Narastająco za trzy kwartały spółka miała 121,39 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 170,14 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 615,11 mln zł w porównaniu z 468,53 mln zł rok wcześniej.

Źródło: CD Projekt
W minionym kwartale studio kontynuowało prace nad aktualizacjami do Cyberpunka 2077 oraz wersją gry na konsole najnowszej generacji.
– Intensywnie pracujemy nad wersją Cyberpunka na najnowszą generację konsol, której wydanie planujemy w I kwartale 2022 r. wraz z kolejną aktualizacją gry na wszystkie platformy. Postępują również prace nad next-genową wersją Wiedźmina 3 oraz dodatkiem do Cyberpunka. Równolegle kontynuujemy transformacje studia, która obejmuje coraz więcej zespołów produkcyjnych – mówi Adam Kiciński, prezes CD Projektu.
Podczas konferencji prasowej Adam Kiciński zaznaczył, że dotychczasowa wersja gry – w toku prac od premiery – została znacząco poprawiona, co odzwierciedlają jej rosnące oceny na platformie Steam. W przyszłym roku CD Projekt planuje równocześnie aktualizacje „Cyberpunk 2077” i duży patch. Pojawi się również dodatkowa zawartość darmowych DLC w „Wiedźminie 3” w związku z premierą na nowe konsole.
– Celem jest przywrócić dobry sentyment do CP2077. Im więcej zadowolonych graczy, tym lepszą przyszłość będzie mieć nasza gra. Teraz są promocje na ‚CP2077’, po nextgen będziemy dyskutować dalszą politykę cenową – dodał prezes.
W poniedziałek na zamknięciu sesji za jeden walor CD Projektu płacono 191,52 zł (+3,2 proc.). Kapitalizacja największego polskiego producenta gier wideo wynosi 19 mld zł.