
Kolejny fundusz gra na spadki cen akcji CD Projektu
W II kwartale CD Projekt wypracował 44,8 mln zł zysku netto. Konsensus opracowany przez PAP zakładał wynik na poziomie 37,7 mln zł, a wynik sprzed roku opiewał na 72,6 mln zł. Na poziomie przychodów spółka wypracowała 161,8 mln zł, podczas gdy prognozy analityków celowały w 163,7 mln zł. W ujęciu r/r przychody spadły o 40 proc. Zysk operacyjny wyniósł 52,2 mln zł i w ujęciu rocznym zmniejszył się 34 proc. Konsensus zakładał wynik w okolicach 44 mln zł zysku. Wynik EBITDA CD Projektu w II kwartale wyniósł 73,8 mln zł (-31 proc. r/r). Konsensus celował 66,5 mln zł.

Kwartały premierowe segmentu CD Projekt RED – przychody ze sprzedaży produktów, towarów i materiałów w latach 2011-2022 (w tys. zł)
W całym I półroczu CD Projekt odnotował 113,75 mln zł zysku netto, wobec 105,05 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk operacyjny wzrósł r/r ze 122,61 mln zł do 137,48 mln zł, a skonsolidowane przychody ze sprzedaży skurczyły się z 470 mln zł do 377,92 mln zł.
– Pierwsze półrocze 2022 r. było dla CD Projekt bardzo aktywne, zarówno biznesowo, jak i operacyjnie. Wydanie next-genowej wersji ‚Cyberpunka’ przyniosło falę pozytywnych komentarzy od graczy, a co za tym idzie satysfakcjonującą sprzedaż, zwłaszcza na konsolach. Główny team deweloperski kontynuował intensywne prace nad dalszymi usprawnieniami i fabularnym dodatkiem do gry o nazwie ‚Widmo Wolności’. Jego wydanie, planowane na 2023 r. jest ważnym elementem budowania silnego brandu i długiego cyklu sprzedażowego ‚Cyberpunka 2077’ – poinformował CD Projekt.
Istotnym wydarzeniem I półrocza br., które wpłynie na przyszłe produkcje, było nawiązanie strategicznego partnerstwa z Epic Games. Na jego mocy przyszłe tytuły CD Projekt Red będą tworzone przy użyciu technologii Unreal Engine, co pozwoli na efektywniejsze i sprawniejsze kreowanie wirtualnych światów oraz łatwiejszy dostęp do specjalistów. Studio poinformowało, że na nowym silniku powstanie kolejna gra z zapowiedzianej, nowej wiedźmińskiej sagi.
– Wracamy do świata, który jest częścią historii CD Projekt. Tym samym zgodnie z zeszłoroczną zapowiedzią studio CD PROJEKT RED rozpoczęło równoległą pracę nad dwoma projektami klasy AAA” – skomentował prezes Kiciński, cytowany w komunikacie.
13 września br. na platformie Netflix zadebiutuje 10-odcinkowy serial anime „Cyberpunk: Edgerunners”, którego studio jest współproducentem. Natomiast w IV kwartale spółka planuje wydanie „Wiedźmina 3: Dziki Gon” w wersji wykorzystującej moc konsol najnowszej generacji.
CD Projekt ogłosił też, że szykuje aktualizację strategii. Prezentacja planowana jest na październik.
– Nie będzie wielkich zmian, nasza strategia obowiązuje. Chcemy natomiast podzielić się naszą długoterminową wizją przyszłości i więcej powiedzieć o perspektywie biznesowej. Wcześniejsza aktualizacja dotyczyła głównie zmian organizacyjnych w grupie – powiedział Adam Kiciński podczas wideokonferencji.
W tym roku kurs akcji producenta Wiedźmina i Cyberpunka jest na potężnym minusie. Od stycznia kapitalizacja spółki spadła o blisko 60 proc. do 7,85 mld zł. W środę na zamknięciu sesji za jeden walor CD Projektu płacono 77,89 zł.