
Według szacunków, CD Projekt miał ponad 8 mln preorderów Cyberpunka 2077
– Zarząd CD PROJEKT SA informuje, iż w oparciu o raporty cyfrowych platform dystrybucyjnych oraz dane zebrane od dystrybutorów fizycznych szacuje, że na moment ogólnoświatowej premiery gry Cyberpunk 2077, tj. ujmując zamówienia złożone do dnia 9 grudnia 2020 roku włącznie, gracze złożyli na nią ponad 8 milionów zamówień przedpremierowych (tzw. pre-orders) – czytamy w komunikacie.
Analitycy oczekiwali, że przedsprzedaż gry wyniesie między 5-9 mln kopii.
Podczas czwartkowej konferencji prasowej zarząd CD Projektu zasygnalizował, że jeszcze w tym roku będzie chciał opublikować kolejne dane nt. sprzedaży Cyberpunka.
– W przypadku Wiedźmina 3 podaliśmy dane po dwóch tygodniach, tutaj sądzę, że to powinno być wcześniej. Będziemy się starali, żeby podać dane przed świętami – powiedział prezes Adam Kiciński.
Większość przedsprzedaży Cyberpunka to zamówienia cyfrowe. Głównym kanałem sprzedaży jest Steam, ale zarząd jest bardzo zadowolony z liczby zamówień złożonych przez należącą do spółki platformę GOG. Gra w wersji na komputery PC odpowiadała za prawie 60 proc. przedsprzedaży.
– Większość preorderów, zdecydowana większość, to są preordery w kanałach cyfrowych, główny kanał to Steam. Udział PC to prawie 60 proc., ale z czasem ta proporcja się zmieni. Dodatkowa informacja jest taka, że od dwóch tygodni z każdej sztuki sprzedanej otrzymujemy 80 proc. tantiem. Przekroczyliśmy próg, który do tego uprawnia – powiedział prezes.
Preordery #cyberpunk2077 pic.twitter.com/enQ7toLAv2
— Daniel Paćkowski (@DPackowski) December 10, 2020
Pierwsze rekordy Cyberpunka
Gra Cyberpunk 2077 w wersji na komputery PC w serwisach Steam, GOG i Epic Store oraz na Google Stadia zadebiutowała w czwartek o godz. 1:00 w nocy polskiego czasu. Premiera na konsolach PlayStation i Xbox w każdym kraju odbywa się o północy lokalnego czasu.
Polska produkcja jest obecnie najpopularniejszą grą na rynku. W nocy na portalu Steam w Cyberpunka grało jednocześnie ponad 1 mln osób, co daje czwartą pozycję na liście wszechczasów i pierwsze wśród gier single player. To rekord wśród gier AAA i o wiele więcej niż ostatnie hity platformy Valve jak Among Us i Fall Guys. Sama liczba grających w szczycie jest porównywalna do gier CS:GO czy DOTA 2.
Na platformie Steam gra zebrała do tej pory ponad 13,5 tys. ocen, z czego 71 proc. jest pozytywnych. Gracze doceniają przede wszystkim świetną fabułę, wykreowany świat i ciekawe mechaniki gry. Wśród największych mankamentów są bugi i glitche.
Na Twitchu gra przed premierą plasowała się w Top5 wśród wszystkich gier oglądanych kiedykolwiek na platformie. W szczycie oglądalności grę oglądało wczoraj 1,14 mln osób.
Dodatkowo gracze odkryli w wypuszczonym wczoraj trailerze premierowym ukrytą wiadomość od twórców gry. CD Projekt podziękował graczom za cierpliwość i zapowiedział wydanie darmowego DLC do gry (ma pojawić się na początku 2021 r).
Czwartkową sesję notowania CD Projektu rozpoczęły od 1-proc. spadków. W kolejnych minutach kurs akcji tracił nieco ponad 4 proc., a w dołku za jeden walor płacono 375 zł. Skala spadków szybko została zredukowana. W pierwszym kwadransie handlu notowania nie tylko odrobiły straty, ale też wyszły na plus. O godzinie 9:13 notowania spółki rosły o 1 proc. do 400 zł.
Aktualizacja
Po południu przecena na akcjach CD Projektu nabrała tempa. Około 13:30 notowania spadają o ponad 9 proc. do 359,50 zł. Wyprzedaży toważysza wysokie obroty, które na ten moment wynoszą blisko blisko 470 mln zł.