
Piotr Nielubowicz, Chief Financial Officer i Karolina Gnaś, VP ds. relacji inwestorskich CD Projekt SA.
CD Projekt zaliczył mocną końcówkę 2023 r. i pobił konsensus na wszystkich poziomach rachunku zysków i strat. W IV kwartale 2023 roku największy polski producent gier wideo wypracował 267,8 mln zł zysku EBITDA, czyli blisko 8 proc. więcej niż konsensus opracowany przez PAP (248,7 mln zł). Zysk netto w ostatnim kwartale 2023 roku wyniósł 187 mln zł wobec konsensusu na poziomie 144,9 mln zł. Wyższe od prognoz okazały się także przychody – CD Projekt wypracował 462,3 mln zł wobec oczekiwanych przez analityków 412,8 mln zł.
Tak mocna poprawa wyników w IV kwartale to zasługa przede wszystkim wydania dodatku „Widmo wolności”, a następnie „Cyberpunk 2077: Ultimate Edition”, co pozytywnie przełożyło się na sprzedaż podstawowej wersji gry Cyberpunk 2077. Jak zaznacza spółka, premiera dodatku pozwoliła osiągnąć drugi najlepszy wynik na poziomie zysku netto w historii grupy.
W całym 2023 r. CD Projekt odnotował 481,11 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w 2023 r. wobec 346,49 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk operacyjny podskoczył r/r z 376,69 mln zł do 469,04 mln zł, a zysk EBITDA zamknął się kwotą 469,04 mln zł. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 1.230,2 mln zł w 2023 r. wobec 952,58 mln zł rok wcześniej. Sprzedaż dodatku Widmo Wolności wyniosła 5 mln kopii w 2023 roku.
Podczas czatu z przedstawicielami CD Projektu padło pytanie o wydarzenia, które będą napędzały przychody w latach 2024-2025.
– Niestety nie publikujemy prognoz. Możemy powiedzieć, że liczymy na dobrą sprzedaż naszych gier. Pracujemy też nad projektami poza grami wideo w ramach naszych marek – powiedziała podczas czatu inwestorskiego w StockWatch.pl Karolina Gnaś, VP ds. relacji inwestorskich w grupie CD Projekt.
CD Projekt intensywnie pracuje nad kolejnymi tytułami. Według zapowiedzi, projekt Polaris z uniwersum wiedźmińskiego ma wejść w fazę produkcyjną w II półroczu br.
– Obecnie nad grą pracuje około 400 deweloperów, przy wsparciu ok. 50 osób z tzw. shared services. Docelowa liczba zaangażowanych w projekt osób powinna być nieznacznie wyższa niż obecna. (…) Każdą naszą grą chcemy pokazać coś świeżego, nowego – tak będzie i tym razem – powiedział Piotr Nielubowicz, Chief Financial Officer w grupie CD Projekt.
Z kolei projekt Canis Majoris, który będzie remake’iem pierwszej odsłony Wiedźmina, jest w fazie koncepcyjnej.
– Jesteśmy na wczesnym etapie prac koncepcyjnych. Tak – naszym założeniem jest aby remake korzystał z rozwiązań wypracowanych w ramach projektu Polaris – dodał Nielubowicz.
Nad projektem Syriusz pracuje ok. 40 osób. Gra znajduje się obecnie w fazie preprodukcyjnej. Jak zaznaczył Piotr Nielubowicz, studio traktuje Syriusza jako projekt AAA. „Grupa docelowa powinna być nieco szersza niż w przypadku Wiedźmina 3” – dodał.
– Kontynuujemy prace nad projektem i jesteśmy coraz bardziej zadowoleni z rezultatów. Obecnie w Syriusza zaangażowanych jest łącznie niespełna 40 osób, docelowej liczby nie chcemy zdradzać na tym etapie prac. (…) Jesteśmy w tym projekcie na etapie wczesnej preprodukcji, gdzie dużo prac ma charakter iteracyjny. Testujemy nasze pomysły i kluczowe mechaniki. Tak jak wspominaliśmy jesteśmy coraz bardziej zadowoleni z postępów prac – zaznaczyła Karolina Gnaś.
Z kolei projekt Orion – kontynuacja gry Cyberpuk: 2077 – opracowywany przez bostońskie studio CD Projektu The Molasses Flood znajduje się w fazie koncepcyjnej.
– Widmo Wolności było świetnym uzupełnieniem bazowej gry i jednocześnie zamknięciem tej historii i prac na naszej dotychczasowej technologii. Zdecydowaliśmy się odpowiednio wcześniej zacząć prace nad kolejną dużą grą w tym uniwersum – Orionem. Dzięki temu szybciej będzie gotowa – zaznaczył Piotr Nielubowicz.
Studio pracuje też nad projektem Hadar, czyli najnowszym IP spółki.
– Nad Hadarem pracuje obecnie ok. 20 osób w fazie IP conception. Projekt będzie tworzony równolegle do innych prowadzonych produkcji – dodała Karolina Gnaś.
Podczas spotkania z przedstawicielami CD Projektu padło również pytanie o ewentualne kolejne akwizycje w najbliższych dwóch latach.
– Co do zasady nasza strategia bazuje na planach rozwoju organicznego. Nie wykluczamy akwizycji, ale też obecnie nie mamy w tym zakresie informacji, którymi moglibyśmy się podzielić – powiedział Piotr Nielubowicz.
Grupa CD Projekt prowadzi działalność operacyjną w dwóch kluczowych segmentach biznesowych – CD Projekt RED i GOG.com. Studio tworzy i wydaje gry wideo na komputery osobiste oraz konsole najnowszej generacji. Flagowymi tytułami studia są seria gier o Wiedźminie oraz Cyberpunk 2077. Aktualna kapitalizacja spółki 11,7 mld zł.