Dla porównania warto przypomnieć, że w rekordowym 2015 roku, gdy CD Projekt wydał największy dotychczas hit studia – Wiedźmin 3: Dziki Gon – spółka zarobiła 342,43 mln zł.
Ubiegłoroczny zysk operacyjny wyniósł 303,63 mln zł wobec 424,19 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 583,9 mln zł w 2016 r. wobec 798,01 mln zł rok wcześniej. W ujęciu jednostkowym zysk netto w okresie 2016 r. wyniósł 249,7 mln zł wobec 336,2 mln zł zysku rok wcześniej.>> Masz pytanie do twórców gry o przygodach Wiedźmina? Świetnie, zadaj je tutaj!
– Wyniki finansowe […] wynikające w przeważającym stopniu z kontynuacji dobrej sprzedaży serii gier o Wiedźminie, są twardymi dowodami działania naszej filozofii biznesowej. Wierzymy, że konsekwentne koncentrowanie się na jakości, a co za tym idzie relatywnie niewielkiej liczby projektów stanowi dla nas najlepszą drogę. Nie chodzimy na biznesowe skróty, czy twórcze kompromisy – interesują nas ambitne, globalne projekty o strategicznym dla nas znaczeniu. Jesteśmy dumni z rezultatów 15 lat włożonych w tworzenie gier zgodnie z naszym biznesowym credo. Szczególnie cieszą nas dwa aspekty. Po pierwsze, nieustająca dobra sprzedaż Wiedźmina pierwszego i drugiego, która pokazuje, że postawienie na rozbudowane fabularnie gry RPG pozawala czerpać korzyści ze sprzedaży przez wiele lat. A po drugie, że potrafimy z każdą kolejną premierą przechodzić na widocznie wyższy poziom jakościowy i sprzedażowy – napisał prezes Adam Kiciński w liście do akcjonariuszy.
CD Projekt sprzedał łącznie 25 mln gier o Wiedźminie do końca 2016 r. Spółka zrealizowała dotychczas trzy części wiedźmińskiej gry i dwa dodatki do ostatniej części.
– Do końca 2016 roku sprzedaliśmy w sumie 25 milionów gier o Wiedźminie – napisał Kiciński w liście do akcjonariuszy.

O godzinie 14:00 zapraszamy na czat inwestorski z przedstawicielami zarządu CD Projekt: Adamem Kicińskim, prezesem i Piotrem Nielubowiczem, wiceprezesem ds. finansowych.
CD Projekt zapowiada dalsze zwiększanie liczby kart i trybów gry oraz współtworzony przez zespół Wiedźmina 3 tryb single player w grze Gwint: Wiedźmińska Gra Karciana. Liczy na perspektywiczny rynek chiński.
W II półroczu ubr. CD Projekt wprowadził zamkniętą betę Gwint – sieciową grę w uniwersum Wiedźmina – na komputery PC oraz konsole.
– Z perspektywy strategicznej najważniejszym wydarzeniem 2016 roku było uruchomienie Gwinta: Wiedźmińskiej Gry Karcianej. Dzięki temu stawiamy pierwsze kroki w nowym dla nas segmencie gier sieciowych z opcjonalnymi mikropłatnościami. Zeszłoroczny start zamkniętej bety Gwinta to dopiero początek. W nadchodzących miesiącach i latach gracze mogą spodziewać się większej liczby kart i trybów gry oraz współtworzonego przez zespół Wiedźmina 3 trybu single player. Jesteśmy przekonani, że to właśnie z Gwintem, a we współpracy z naszym partnerem, firmą GAEA, po raz pierwszy mamy szansę zaistnieć na perspektywicznym rynku chińskim – napisał Kiciński w liście do akcjonariuszy.
Prezes Kiciński dodał, że CD Projekt, dzięki technologii GOG Galaxy z firmy skupionej na pojedynczym graczu, wkracza w świat rozrywki wieloosobowej. >> Dołącz do dyskusji na forumowym wątku dedykowanym akcjom CD Projektu
– W naszej drugiej działalności – GOG.com zrobiliśmy mało widoczny z perspektywy wyniku finansowego, ale istotny biznesowo krok związany z technologią GOG Galaxy. Galaxy to nie tylko klient obsługujący Gwinta – to technologiczny back-end pozwalający na płynną rozgrywkę milionów graczy na całym świecie. Oznacza to, że z firmy skupionej na pojedynczym graczu, wkraczamy w świat rozrywki wieloosobowej – napisał Kiciński w liście do akcjonariuszy.
Wcześniej zapowiadał on, że CD Projekt oczekuje efektów synergii między GOG Galaxy i studiem deweloperskim Red w ramach gry „Gwint” i w kolejnych projektach grupy.