
Marcin Kwaśnica, prezes zarządu Cherrypick Games SA
Cherrypick Games to założona w 2014 roku spółka z branży gier, która notowana jest na rynku NewConnect. Jej najnowsza produkcja to “Kingdoms: Merge & Build”, której produkcja została sfinansowana przez Apple. Gra w sierpniu 2023 r. zadebiutowała na platformie Apple Arcade jako tytuł ekskluzywny i jest rozwijana. Obecnie studio pracuje m.in. nad jej wersją na Apple Vision Pro.
– 2024 kontynuujemy wsparcie dla gry Kingdoms: Merge & Build w ramach zawartej umowy z Apple. Planujemy również w tym roku wydać 2-3 gry z back-katalogu na nowych platformach: Steam i Nintendo. Podpisaliśmy już umowę wydawniczą w tym zakresie. Gry dla partnera z Arabii Saudyjskiej, Nine66 są na etapie soft-launch i decyzję o wydaniu podejmuje nasz partner – wydawca. Nasza rola jako developer tych gier jest obecnie ukończona, wszystkie zobowiązania wobec nas są uregulowane – powiedział w trakcie czatu inwestorskiego StockWatch.pl Marcin Kwaśnica, prezes zarządu Cherrypick Games SA.
W styczniu 2024 roku spółka przedstawiła aktualizację strategii rozwoju, która zakłada rozpoczęcie wydawania projektów multiplatformowych w modelu premium.
– Robienie gier nadal nie jest dla nas „fantazją” a biznesem. Codziennie podejmujemy wiele różnych decyzji, które nie zawsze okazują się być dobre i bierzemy za to odpowiedzialność. W przeszłości jednak zbyt duża presja z zewnątrz nie pomagała, to chcemy zmienić. Poszerzenie naszej strategii wiąże się z szansą ale też z ryzykiem, chyba jak w każdym biznesie. Wierzymy, że wysokiej jakości gry zawsze znajdą swojego odbiorcę – powiedział Marcin Kwaśnica.
Cherrypick Games planuje również w tym roku wydać 2-3 gry z back-katalogu na nowych platformach: Steam i Nintendo.
– Wybraliśmy gry, które dobrze do tego pasują. Porting już został wykonany, a koszty były minimalne. Podpisaliśmy już także umowę wydawniczą w tym zakresie. Liczymy, że gry te spotkają się z zainteresowaniem użytkowników na tych platformach – powiedział prezes Cherrypick Games.
Obecnie pracuje nad projektem pod roboczym tytułem „Papillon”, która ma zostać docelowo wydana na urządzenia mobilne, komputery PC, oraz konsole (Nintendo Switch, PlayStation, Xbox). Głównym motywem gry będzie przetrwanie w niesprzyjających warunkach w obliczu czyhających zagrożeń. Mechanika roguelite zapewni indywidualne doświadczenie i atrakcyjną powtarzalność każdemu graczowi.
– Mamy swoje założenia, ale potrzebujemy czasu, żeby je zweryfikować. Pierwsze materiały z gry już pokazaliśmy na Pocket Gamer, przed nami w najbliższym czasie bardzo dużo spotkań. Gra jest obecnie w Fazie Alpha – przed testami graczy. Planujemy jak najszybciej wykonać tak zwane playtesty i pokazy dla prasy, by wyczuć lepiej rzeczywisty potencjał gry. Z tych względów trudno nam deklarować datę premiery. To raczej nie będzie bieżący rok, ale dziś realistycznie myślimy o początku przyszłego roku. Data nie będzie zależna tylko od produkcji gry, ale też cyklu marketingowego na jaki się zdecydujemy. Chcemy w pełni wykorzystać mechanizmy, jakie daje nam Steam i inni partnerzy – powiedział Marcin Kwaśnica.
– W pierwszej kolejności wydamy tą grę na Steam i Nintendo, następnie na konsole PlayStation, Xbox, oraz urządzenia mobilne – dodał.
Nie zabrakło pytań o podzielenie się zyskiem z akcjonariuszami, ale prezes wykluczył taką możliwość w tym roku.
– Nie planujemy wypłaty dywidendy za 2023 r. W przyszłości chcemy być spółką dywidendową, ale obecnie musimy się skoncentrować na rozwoju – powiedział prezes Cherrypick Games.