StockWatch.pl

Chudy kwartał CD Projektu. Zysk netto spadł do 15,5 mln zł

Omawiane walory:

Wynik kwartalny producenta gier wideo okazał się o ponad połowę niższy niż przed rokiem i o 1/5 słabszy od prognoz analityków. Środową sesję kurs akcji CD Projektu rozpoczął na kilkuprocentowym minusie i stopniowo odrabia straty. 

(Fot. CD Projekt/fb)

CD Projekt odnotował 15,49 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w III kw. 2018 r. wobec 35,73 mln zł zysku rok wcześniej (-57 proc. r/r). Wynik jest o 20 proc. słabszy od średniej z oczekiwań siedmiu biur maklerskich. Konsensus sporządzony przez PAP zakładał wynik na poziomie 19,5 mln zł. Najniższe wskazanie analityków zakładało rezultat na poziomie 15,2 mln zł. Optymiści liczyli na blisko 25 mln zł czystego zysku.

– Niższy poziom wygenerowanego wyniku w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego związany jest przede wszystkim z cyklem wydawniczym studia CD Projekt Red, którego aktualna faza objawia się naturalną redukcją przychodów ze sprzedaży produktów wydanych w poprzednich okresach przy jednoczesnym rosnącym poziomie kosztów związanych z kolejnymi premierami – czytamy w raporcie.

>> Promocja: do końca listopada roczny abonament premium StockWatch.pl w cenie 6 miesięcy! Sprawdź!

Mocne spadki wystąpiły także na pozostałych pozycjach rachunku zysków i strat. Zysk operacyjny CD Projektu wyniósł 18,29 mln zł i był aż o 57 proc. mniejszy niż przed rokiem (43,17 mln zł). Względem konsensusu PAP rezultat jest słabszy o 17 proc. EBITDA skurczyła się w ujęciu rocznym o 56 proc. do 19,4 mln zł, podczas gdy konsensus rynkowy zakładał wynik na poziomie 23,4 mln zł.

W całym III kwartale, w którym wypada najtrudniejszy sprzedażowo czas wakacyjny, CD Projekt wypracował 67,2 mln zł przychodów. To wynik o 1/5 niższy względem III kwartału 2017 r. i o 3 proc. słabszy od oczekiwań analityków.

– Największy udział w przychodach grupy kapitałowej CD Projekt w trzecim kwartale 2018 r. miały Przychody ze sprzedaży produktów z tytułu: a) Tantiem wynikających z kontynuowanej, dobrej sprzedaży gry ‚Wiedźmin 3: Dziki Gon’ wraz z dodatkami ‚Serca z Kamienia’ oraz ‚Krew i Wino’ – sprzedawanych zarówno osobno jak i w zestawie w ramach Edycji Gry Roku (Game of the Year). b) Sprzedaży wygenerowanej w ramach projektu ‚Gwint: Wiedźmińska Gra Karciana’, który na dzień 30.09.2018 r. pozostawał w fazie publicznych beta-testów oraz modyfikacji w ramach ogłoszonego w kwietniu 2018 r. projektu ‚Homecoming’. Najbliższe wydarzenia produktowe mogące wpływać na poziom przychodów grupy związane są z zaplanowana na czwarty kwartał bieżącego roku finalizacja projektu ‚Homecoming’, zakończeniem etapu testów ‚Gwinta’ i udostępnieniem pełnej wersji gry oraz wydaniem gry ‚Wojna Krwi: Wiedźmińskie Opowieści’ – czytamy w raporcie.

Koniem pociągowym wyników CD Projektu – niezmiennie od wielu kwartałów – jest gra Wiedźmin 3: Dziki Gon wraz z dodatkami.

– W omawianym kwartale wartość przepływów z działalności operacyjnej wyniosła ponad 29 mln zł, co pozwoliło nam w całości sfinansować nakłady na produkcję kolejnych gier i nowych technologii z bieżących przepływów gotówkowych. Jest to szczególnie warte podkreślenia, ponieważ ten rok jest najbardziej intensywnym pod względem skali i wielkości realizowanej produkcji zarówno w CD Projekt Red, jak i GOG.com – powiedział wiceprezes ds. finansowych Piotr Nielubowicz, cytowany w komunikacie.

Od lipca do września 2018 r. wydatki na prace rozwojowe w grupie wyniosły 28 mln zł i wynikały głównie z nakładów ponoszonych na produkcję: Cyberpunka 2077, GWINTA: Wiedźmińskiej Gry Karcianej oraz Wojny Krwi: Wiedźmińskich Opowieści. Skumulowane saldo nakładów na koniec września 2018 r. osiągnęło poziom 228 mln zł. W pierwszym półroczu 2018 r. wydatki wyniosły 51 mln zł.

– Ostatnie miesiące były dla nas niezwykle intensywne zarówno od strony produkcyjnej, marketingowej, jak i biznesowej. W sierpniu byliśmy obecni na gamescom – jednych z największych na świecie targów gier, które odbywają się Kolonii – po których po raz pierwszy udostępniliśmy szerokiej publiczności 48-minutowy fragment rozgrywki gry Cyberpunk 2077. Bardzo nas cieszy pozytywna reakcja graczy i mediów na całym świecie – mówi Adam Kiciński, prezes CD Projektu.

W środę na starcie sesji akcje CD Projektu traciły ponad 3,5 proc. Po godzinie handlu skala przeceny skurczyła się o 2 proc. O godzinie 10:00 za jeden walor producenta gier wideo płacono 143,20 zł.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

TE ARTYKUŁY NA TEMAT CDPROJEKT, RÓWNIEŻ MOGĄ CIĘ ZAINTERESOWAĆ

Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Capital PR