
(Fot. CI Games/FB)
– 15 lat po debiucie na głównym rynku GPW w Warszawie zaktualizowaliśmy założenia dalszego rozwoju CI Games na kolejnych 5 lat. Zmiany, które wprowadzamy, mają spowodować dalszy dynamiczny rozwój grupy, jeszcze bardziej wzmocnić nasz globalny zespół i istniejące serie naszych gier oraz wprowadzić do sprzedaży nowe IP. Konsekwencją tych działań powinny być coraz lepsze wyniki finansowe już w 2023 – powiedział prezes CI Games Marek Tymiński, cytowany w komunikacie.
Spółka zaprezentowała plany nowego projektu „Scorpio” – taktycznej strzelaniny PvE dla wielu graczy. Studio Underdog zajmie się przygotowaniem rozgrywki i rozwiązań gry jako usługi.
Kolejnym filarem działalności CI Games są gry action-RPG. Spółka widzi ogromny potencjał w tym gatunku i poprzez wewnętrzne studio HEXWORKS chce kontynuować tworzenie ambitnych światów RPG z coraz większym wzrostem grupy graczy.
– W 2023 roku ukaże się ‚Lords of The Fallen’
* Mocno rozpoznawalna na rynku marka – ‚Lords of the Fallen’ (2014) – w gatunku Fantasy RPG
* Ponad 10 milionów graczy we franczyzie
* Pełny reboot w celu poszerzenia grona odbiorców, usuwający potencjalną barierę wejścia dla nowych graczy – czytamy w prezentacji strategii.
Ujawnienie rozgrywki zapowiedziano „pod koniec 2022 roku”.
CI Games pracuje jednocześnie nad nowym IP z gatunku Survival. Project „Survive” powstaje przy użyciu silnika UnrealEngine 5. Nad tytułem pracuje zespół kreatywny CI Games wraz z zewnętrznym studiem – Batfields.
– Współpracując z zewnętrznym studiem Batfields, nasi liderzy kreatywni, techniczni i projektowi kształtują grę, która ma:
* Atrakcyjna komercyjnie tematyka z unikalnymi punktami różnicy dla gatunku,
* Wszystkie elementy, które wiemy, że spodobają się szerokiej publiczności,
* Koncept, który silnie pozycjonuje nas, by konkurować z franczyzą ‚The Forest’ oraz ‚Green Hell’ – czytamy dalej w prezentacji.
Kolejnym filarem CI Games pozostaje seria „Sniper Ghost Warrior”. Dotychczasowe odsłony sprzedały się w liczbie 13 mln kopii. Spółka zapowiedziała kolejną część „SGW”, która będzie realizowana wraz z zewnętrznym partnerem odpowiedzialnym za koprodukcję gry. Unowocześniona wizja nowego projektu ma zwiększyć grono jego odbiorców.
W aktualizacji strategii zapowiedziano również wykorzystanie infrastruktury CI Games w celu udostępnienia wysokiej jakości tytułów niezależnych szerszej publiczności poprzez United Label – wydawnicze ramię CI Games (91 proc. udziałów), które współpracuje z mniejszymi deweloperami.
– Wszystkie trzy wydane do tej pory gry – ‚Eldest Souls’, ‚Tails of Iron’ i nominowane do nagrody BAFTA – ‚Röki’ – przyniosły bardzo dobry zwrot z inwestycji i zdobyły uznanie wśród krytyków. W zaktualizowanej strategii rola United Label nie zmieni się istotnie. Studio będzie nadal identyfikować silne IP i wydawać od jednego do trzech ambitnych tytułów rocznie – napisano w komunikacie.
W oparciu o istniejącą technologie długoterminowym celem CI Games jest poszerzenie portfolio o nowe gry z różnych gatunków.
– Jednocześnie firma planuje współpracę z partnerami zewnętrznymi, aby wykorzystując wspólne doświadczenia, dywersyfikować swoją działalność o nowe obszary rozrywki. Spółka planuje adaptację kluczowych IP na nowe formaty, w tym gry mobilne, VR oraz film i TV. Jednocześnie CI Games rozważa potencjalne tworzenie i wydawanie gier opartych o uznane, popularne IP – czytamy dalej w komunikacie.
– W ciągu ostatnich trzech lat CI Games przeszło poważną zmianę, przekształcając się z firmy działającej w Polsce w dewelopera i wydawcę o prawdziwie ogólnoeuropejskiej strukturze zarządzania i zespołu. Dzięki naszej globalnej strategii i planom jeszcze mocniej koncentrujemy się na najwyższej jakości w grach na konsole i komputery PC. Jednocześnie rozszerzamy nasze działania na segment Gaas oraz chcemy, w jak największym stopniu, monetyzować nasze IP, kompetencje i doświadczenie zarówno na nowych formatach rozgrywki, jak i na obecnych – podsumował Tymiński.
CI Games to producent i dystrybutor gier komputerowych, notowany na GPW od 2007 r. (początkowo jako City Interactive).