
Fot. fb\PKP Cargo
Nowe wagony dla rynku kruszyw
PKP Cargo poinformowało o wynajęciu pierwszych 42 wagonów Eamnos z planowanych 400 jednostek przeznaczonych do przewozu kruszyw. Nowy tabor ma obsługiwać rynek materiałów budowlanych.
– Skład 42 wagonów Eamnos jest pierwszym, który wzmocni flotę dla rynku artykułów budowlanych – docelowo w przyszłym roku spółka planuje ich nabyć w wysokości 400 sztuk. 4-osiowy wagon typu Eamnos przeznaczony jest do transportu materiałów sypkich niewrażliwych na wilgoć, takich jak kruszywa, żwir, rudy żelaza, rudy mineralne, węgiel, drewno i stal – czytamy w komunikacie.
Eamnos kontra EAS – różne konstrukcje, podobne zastosowanie
Spółka wyjaśniła, że w przewozie kruszyw najczęściej wykorzystywane są wagony węglarki typu Eaos/EAS oraz samowyładowcze typu Fals i Szutrówka 203V. Typy EAS i Eamnos to odmienne czteroosiowe konstrukcje przeznaczone do transportu ładunków sypkich, przy czym Eamnos wyróżnia się krótszym pudłem i lżejszą budową, co czyni go bardziej efektywnym w określonych zastosowaniach.
PKP Cargo liczy na wzmocnienie pozycji rynkowej
– Jako spółka, która aktywnie uczestniczy w rynku kolejowych przewozów towarowych, wsłuchujemy się w potrzeby naszych klientów. Posiadanie nowego typu wagonów we flocie PKP Cargo, na które jest zapotrzebowanie rynkowe, zwiększy wachlarz ofertowy spółki i otworzy nowe możliwości przewozowe. Buduje tym samym naszą przewagę konkurencyjną pokazując, że stawiamy na rozwiązania wysokojakościowe, które optymalizują proces przewozowy. Tego typu działania wpisują się zarówno w plan restrukturyzacji jak i strategiczne plany operacyjne – komentuje prezes Agnieszka Wasilewska-Semail.
Grupa PKP Cargo jest operatorem kolejowych przewozów towarowych w Polsce i Unii Europejskiej. Spółka zadebiutowała na warszawskiej giełdzie w 2013 roku. W 2024 roku osiągnęła 4 460 mln zł skonsolidowanych przychodów.