Creepy Jar ma za sobą świetny rok. W 2021 roku przychody spółki urosły r/r o 22 proc. do 46,1 mln zł. Wynik EBITDA wyniósł 31,8 mln zł wobec 26,7 mln zł w 2020 roku, natomiast zysk netto osiągnął wartość 29,1 mln zł i był o 30 proc. wyższy r/r. W ciągu roku stan środków pieniężnych i innych aktywów pieniężnych wzrósł ponad dwukrotnie do poziomu 59,7 mln zł na koniec 2021 roku.
Ubiegły rok obfitował w nowości związane z Green Hellem. Na platformie Steam zadebiutowały dwie z trzech części cyklu dodatków Spirits of Amazonia oraz miała miejsce premiera wersji na konsole PlayStation 4 i Xbox One. W całym 2021 roku Green Hell sprzedał się w nakładzie ponad 1,26 mln kopii, a skumulowana sprzedaż brutto przekroczyła w styczniu 2022 roku już 3 mln egzemplarzy.
– Ubiegłoroczne premiery przełożyły się na bardzo dobre wyniki finansowe. Po wydaniu konsolowej wersji gry pojawił się bardzo duży strumień dodatkowej sprzedaży, ale i same dodatki do wersji na PC podtrzymywały dynamikę. Po każdym takim dodatku notowaliśmy kolejne wzrosty sprzedaży nowych egzemplarzy. Naszym zdaniem to potwierdza skuteczność przyjętej strategii rozwoju produktu i charakter longsellera – powiedzieli podczas webinaru w StockWatch.pl przedstawiciele Creepy Jar.
W tym roku na PC mają ukazać się dwa mniejsze rozszerzenia do gry a Spirits of Amazonia 1 i 2 ma zadebiutować na konsolach. Pierwszy z mniejszych dodatków „Animal Husbandry” doda możliwość hodowli zwierząt, a drugi „Building Update” mocno rozwinie system budowania w grze.
– Obu tym rozszerzeniom przyświeca nieco inna idea niż w roku poprzednim i Spirits of Amazonia. Nie chcemy rozbudowywać wątków fabularnych, nie chcemy rozbudowywać terenu. Chcemy rozwinąć systemy, które istnieją, ale dać graczom wiele godzin możliwości budowania i opiekowania się zwierzętami. Przede wszystkim naszym celem w tym roku jest aby update’y były mniej obciążające zespół niż Spirits of Amazonia – powiedzieli przedstawiciele spółki.
Creepy Jar kontynuuje prace nad kolejną grą pt. Chimera (oficjalny tytuł gry), który będzie zaawansowanym symulatorem budowania bazy z elementami survivalu, z perspektywy pierwszej osoby osadzonym w scenerii science-fiction.
– Mamy już główne filary designu. Pracujemy teraz nad buildem, w którym chcielibyśmy uruchomić wszystkie mechaniki. Mamy taki cel żeby ten build powstał na koniec tego roku i ma dać nam odpowiedź na wiele pytań. Przed wszystkim czy te mechaniki bazowe będą na tyle unikalne, że Chimera może na nich bazować. Jeśli nie to w jakie kierunki eksplorować – powiedzieli przedstawiciele studia.
Pierwsze materiały marketingowe dotyczące Chimery mają pojawić się w drugiej połowie 2022 r. Sama gra w momencie premiery raczej nie będzie dostępna na konsolach PS4 i Xbox One. Twórcy nie podjęli jeszcze decyzji w sprawie równoległej premiery Chimery na PC i konsolach.
– Chimera w momencie premiery pozwoli użytkownikom na grę w trybie kooperacji dla maksymalnie 4 graczy – dodali twórcy.
Przy okazji publikacji wyników za 2021 r. studio przedstawiło pierwszą w swojej historii rekomendację dywidendy. Do podziału między akcjonariuszy ma trafić połowa ubiegłorocznego zysku, czyli 14,6 mln zł. Proponowana stawka na akcję to 21,50 zł, co przy obecnym kursie daje stopę w okolicach 3,2 proc.
– Chcemy mieć finansowy komfort pracy nad kolejnymi produkcjami. W naszej ocenie rekomendowany przez zarząd poziom dywidendy w wysokości 50 proc. zysku netto za rok 2021 jest obecnie optymalny. (…) Nie mamy stałej polityki dywidendowej, zgodnie z DPSN 2021 dążymy do podziału zysku poprzez wypłatę dywidendy. Przyszłe rekomendacje zarządu dla WZA w zakresie wypłaty dywidendy będą uzależnione od kondycji finansowej spółki oraz możliwości sfinansowania planów rozwojowych i inwestycyjnych – powiedzieli przedstawiciele Creepy Jar.
Creepy Jar jest notowanym na GPW producentem i wydawcą gier komputerowych przeznaczonych na różne platformy sprzętowe. Studio liczy 40 osób i realizuje produkcje o wysokim stopniu zaawansowania w segmencie gier niezależnych, posiadające cechy tytułów wysokobudżetowych, określane w branży jako premium indie.