
Creepy jar miało wstępnie 37,5 mln zł przychodów ze sprzedaży w 2023 r.
Sprzedaż brutto Green Hell w ujęciu ilościowym w 2023 r. na platformy PC/Steam, PlayStation Store i Microsoft Store (wersje gry do których spółka posiada prawa wydawnicze) wyniosła 1,09 mln egzemplarzy, z czego 248 tys. sztuk na konsolach PlayStation i Xbox. Narastająco od początku 2024 r. do dnia 15 lutego 2024 r. łączna sprzedaż brutto Green Hell na wszystkich ww. platformach wyniosła 145 tys. kopii, z czego 30 tys. sztuk stanowią egzemplarze przeznaczone na konsole PlayStation i Xbox.
– Wyniki studia są pod presją starzejącego się portfolio, natomiast dla wyceny kluczowym czynnikiem będzie udostępnienie w ramach early access gry StarRupture (dawna Chimera), z której premierą inwestorzy wiążą dużą nadzieję. Warto jednak zaznaczyć, że ofensywa marketingowa przygasła, a w sieci nie pojawiły się dotychczas kolejne części devlogów – komentuje Mateusz Chrzanowski, analityk Noble Securities.
Spadek przychodów ze sprzedaży o 32 proc. w ujęciu rocznym wynika z malejącej sprzedaży gry Green Hell na kluczowych platformach. Jest to związane z naturalnym cyklem starzenia się produktu, którego premiera w wersji early access odbyła się w 2018 r. Gra jest już dostępna na wszystkich najważniejszych platformach: PC/Steam, w wersji na konsole PlayStation 4, Xbox One i Nintendo Switch oraz Green Hell VR na platformach wirtualnej rzeczywistości (m.in. Oculus Quest 2, Oculus Rift, Steam, PlayStation VR2).
Wskazany spadek przychodów ze sprzedaży, rosnące koszty produkcji oraz zwiększenie zespołu spowodowały obniżenie rentowności zysku netto spółki do poziomu 49 proc. Dodatkowo, w 4Q 2023 r. spółka po raz pierwszy rozpoznała niegotówkowy koszt Programu Motywacyjnego na lata 2023-2025 w wysokości ponad 4,5 mln zł, który został jednorazowo naliczony za cały rok 2023.
Od dnia premiery Green Hell jest regularnie wspierany bezpłatnymi aktualizacjami zawierającymi ulepszenia i nowy kontent, które rozszerzają zawartość gry i zapewniają graczom kolejne godziny rozrywki. Aktualnie studio pracuje nad przygotowaniem Green Hell w wersji na konsole PlayStation 5 i Xbox Series S|X oraz dalszym wspieraniu i rozwijaniu gry na tych platformach. Wszyscy posiadacze Green Hell w wersji na PlayStation 4 i Xbox One otrzymają bezpłatny upgrade wraz z premierą gry, która nastąpi jeszcze w tym roku. Wersja na konsole obecnej generacji będzie zawierać wszystkie dotychczasowe aktualizacje, łącznie z Flamekeeper.
Studio kontynuuje prace nad kolejną, autorską produkcją o nazwie StarRupture, tworzoną na silniku Unreal Engine 5. Będzie to zaawansowany symulator rozwoju bazy z elementami survivalu, osadzony w scenerii science -fiction. Nowy tytuł składa się z kilku bazowych mechanik: base buildingu, eksploracji, systemu walki i zarządzania zasobami na obcej planecie dręczonej kataklizmami. Gra będzie dostępna w trybie singleplayer lub w trybie kooperacji do czterech graczy.
Zarząd spółki poinformował również, że zamierza zarekomendować Walnemu Zgromadzeniu podjęcie uchwały o przeznaczeniu na wypłatę dywidendy ok. 50 proc. zysku netto spółki za 2023 rok.
Creepy Jar jest producentem gier komputerowych, specjalizującym się w gatunku premium indie survival. Menedżerowie spółki mają doświadczenie z Techland. W kwietniu 2021 r. przeniosła się na rynek główny GPW z NewConnect, na którym była notowana od sierpnia 2018 r.