
Creepy Jar wypracował w I kw. 2022 r. 11 mln zł przychodów ze sprzedaży i 6,5 mln zysku netto
W I kw. 2022 r. spółka wypracowała 11 mln zł przychodów ze sprzedaży (wzrost o 34 proc. r/r), zysk EBITDA w kwocie 6,9 mln zł (wzrost o 28 proc. r/r) oraz 6,5 mln zł zysku netto (wzrost o 30 proc. r/r). Wysokie wyniki finansowe Creepy Jar w I kwartale 2022 r. to efekt bardzo dobrej sprzedaży gry Green Hell na wszystkich kluczowych platformach sprzętowych. Skumulowana sprzedaż brutto Green Hell na platformach PC/Steam, PlayStation i Xbox łącznie przekroczyła do tej pory 3 mln kopii, z czego w samym I kw. 2022 r. wyniosła 305 tys. egzemplarzy. Udział sprzedaży na konsolach PlayStation i Xbox w całkowitych przychodach spółki w I kw. 2022 r. wyniósł 51 proc., co przekłada się na 5,6 mln zł. Spółka utrzymuje wysoką zdolność do generowania gotówki. Przepływy pieniężne z działalności operacyjnej w I kwartale 2022 r. wyniosły 10,9 mln zł, co oznacza wzrost o 23 proc. r/r.
W I kw. 2022 r. spółka kontynuowała prace nad ostatnim z serii Spirits of Amazonia i największym pod względem nowej zawartości dodatkiem do podstawowej wersji Green Hell, którego premiera na PC odbyła się w dniu 29 marca 2022 r. Aktualizacja zyskała wiele pozytywnych opinii od graczy, a Green Hell w pierwszym tygodniu po premierze znalazł się na 20 pozycji Steam Global Top Sellers. W I kw. 2022 r. spółka finalizowała również prace nad portowaniem dwóch pierwszych części serii Spirits of Amazonia na konsole PlayStation 4 i Xbox One, których premiera odbyła się 25 maja 2022 r. Dodatki zostały udostępnione graczom konsolowym wraz z drobnymi aktualizacjami poprawiającymi dotychczasowe błędy. Wpływ dodatków z serii Spirits of Amazonia na PC oraz konsole PlayStation i Xbox, a także Green Hell VR na platformach wirtualnej rzeczywistości będzie widoczny w wynikach finansowych spółki za I półrocze 2022 r.
Spółka sukcesywnie zwiększa nakłady inwestycyjne na produkcję gier. W I kw. 2022 r. łączne nakłady na prace rozwojowe i koszty związane z produkcją gier wyniosły już 1,4 mln zł (wzrost o 40 proc. r/r), z czego ponad 0,6 mln zł zostało przeznaczone na Chimerę.
– Ostatnie miesiące były dla nas bardzo intensywny pod względem produkcyjnym. Naszym priorytetem było ukończenie Spirits of Amazonia 3 na PC oraz udostępnienie graczom wyczekiwanych aktualizacji Spirits of Amazonia 1&2 w wersji na konsole PlayStation 4 i Xbox One. Jesteśmy bardzo zadowoleni z efektów prac i mamy nadzieję, że nowy kontent spotka się również z uznaniem graczy. Aktualnie koncentrujemy się na produkcji Chimery, a prace przebiegają zgodnie z naszymi założeniami – mówi Krzysztof Kwiatek, prezes zarządu Creepy Jar.
Sukces Green Hell i dobre przyjęcie kolejnych dodatków sprawia, że tytuł dalej będzie wspierany i rozwijany przez studio. Zgodnie z opublikowaną roadmapą Green Hell w 2022 r. Spółka planuje kolejne duże rozszerzenia gry na PC – Animal Husbandry i Building Update oraz udostępnienie dodatku Spirits of Amazonia 3 na konsole PlayStation 4 i Xbox One. W dalszej kolejności Spółka planuje rozpocząć prace nad wydaniem Green Hell w wersji na konsole PlayStation 5 i Xbox Series X|S.
Creepy Jar jest notowanym na GPW producentem i wydawcą gier komputerowych przeznaczonych na różne platformy sprzętowe. Studio liczy 40 osób i realizuje produkcje o wysokim stopniu zaawansowania w segmencie gier niezależnych, posiadające cechy tytułów wysokobudżetowych, określane w branży jako premium indie.