W ramach oferty publicznej Kerdos Group (dawna Hygienika) sprzedaje nie więcej niż 6 tys. obligacji serii K, o wartości nominalnej 1 tys. zł każda. Ich łączna wartość to 6 mln zł. Próg dojścia emisji do skutku ustalono na poziomie 4 mln zł. Oferta jest przeprowadzana w oparciu o memorandum informacyjne.
Operator sieci drogerii w Polsce i Luksemburgu oferuje obligacje z oprocentowaniem stałym w wysokości 8 proc. w skali roku. Papiery będą zabezpieczone. Kerdos zobowiązał się ustanowić do 24 sierpnia zastaw na udziałach w podmiocie zależnym Dayli Polska Sp. z o.o. do 150 proc. wartości uplasowanych obligacji. Zgodnie z wyceną sporządzoną przez ECA Seredyński i Wspólnicy Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp. k., jeden udział Dayli jest wart 133,80 zł. Dniem emisji/przydziału obligacji jest 8 czerwca 2015 r. Papiery serii K docelowo mają trafić do obrotu na rynek Catalyst. Termin wykupu ustalono na 7 czerwca 2018 r. W warunkach emisji spółka zastrzegła sobie prawo przedterminowego wykupu.
Obecnie na rynku długu są notowane cztery serie obligacji Kerdosu. Terminy wykupu trzech z nich o łącznej wartości nominalnej 7,95 mln zł przypadają w przyszłym roku. Ich wyceny na Catalyst mieszczą się w przedziale 99-100 proc. w. nom. Termin wykupu ostatniej o nominale 13,22 mln zł to grudzień 2017 roku. W piątek papiery KRS1217 są wyceniane na 93,9 proc. w. nom. >> Rentowność poszczególnych papierów dłużnych Kerdos Group możesz bardzo szybko i łatwo sprawdzić w serwisie
Kerdos Group w komunikacie podał, że wartość zaciągniętych zobowiązań na koniec marca 2015 r. wyniosła 39,7 mln zł, co stanowiło 32,3 proc. sumy bilansowej. Zarząd przewiduje, że w okresie do całkowitego wykupu oferowanych obligacji zobowiązania nie powinny wzrosnąć o więcej niż do 60 proc. sumy bilansowej (w ujęciu jednostkowym). Spółka w opublikowanym w ubiegłym tygodniu sprawozdaniu za I kwartał pokazała wysokie dynamiki. Przychody ze sprzedaży urosły w ujęciu r/r o 9 proc. do 49,64 mln zł. Wynik brutto ze sprzedaży podskoczył o 18 proc. do 19,38 mln zł. Uzyskana w badanym okresie relacja przychodów do kosztów działalności operacyjnej pozwoliła na wygenerowanie zysku na działalności EBIT w kwocie 32,03 mln zł. W kwocie tej zawiera się zysk na okazjonalnym nabyciu udziałów w wysokości 29,79 mln zł. Na czysto spółka zarobiła 24,2 mln zł.

Źródło: Sprawozdanie finansowe Kredos Group.
Celem emisji jest rozwój sprzedaży detalicznej i hurtowej, ze szczególnym akcentem na obszar e-commerce. Kamil Kliniewski, prezes spółki podczas majowej konferencji prasowej ogłosił, że Kerdos planuje przeprowadzić akwizycje dwóch sieci – na Śląsku i na Pomorzu. Wspomniał też, że celem są otwarcia nowych sklepów oraz uruchomienie sprzedaży internetowej. Spółka na początku roku zapowiedziała, że do końca 2015 roku zamierza otworzyć około 50 nowych własnych drogerii oraz około 20 w ramach uruchamianego programu franczyzowego. Docelowo do 2017 roku liczba drogerii ma wzrosnąć do 300-350.>> Odwiedź forumowy wątek dedykowany obligacjom Kerdosu