Mocne hamowanie dynamiki sprzedaży przypadło na kluczowy moment, ponieważ październik to sezonowo najważniejszy miesiąc w całym roku. To właśnie w październiku spółka obuwnicza osiąga największe przychody.
Wzrost r/r o nieco ponad 1 proc. wypada blado pod każdym względem. W październiku ubiegłego roku CCC sprzedało towary za 460 mln zł, co dało 47-proc. dynamikę względem 2015 r. Równie mocne przyrosty spółka Dariusza Miłka raportowała w poprzednich miesiącach bieżącego roku. Przychody w sierpniu podskoczyły o 43,4 proc. do 295 mln zł, a we wrześniu aż o 50 proc. do 380,6 mln zł, co spotkało się z bardzo pozytywną reakcją rynku.
Październikowe hamowanie odbiło się też tegorocznej dynamice. Po świetnym raporcie za wrzesień przychody za dziewięć miesięcy wyniosły 2.833 mln zł i były wyższe od osiągniętych w analogicznym okresie roku 2016 o 37,6 proc. Obecnie tegoroczna sprzedaż opiewa na 3.299,7 mln zł i jest wyższa o niecałe 31 proc. r/r.
– Przychody ze sprzedaży detalicznej w sklepach stacjonarnych sieci CCC za październik 2017 wyniosły 374,1 mln zł i były niższe od osiągniętych w analogicznym okresie roku ubiegłego o 6,9 proc., narastająco za okres styczeń – październik wyniosły 2.667,1 mln zł i były wyższe o 23,6 proc. w stosunku do roku 2016 r. – czytamy w komunikacie.
Wynik w górę podciągnął kanał internetowy, gdzie sprzedaż wzrosła r/r o 75 proc. do 70,5 mln zł. Narastająco za okres styczeń-październik przychody wyniosły 477,1 mln zł i były wyższe o 114,8 proc. w stosunku do roku 2016. >> Dołącz do dyskusji na forumowym wątku dedykowanym akcjom CCC
Grupa CCC jest liderem polskiego rynku sprzedaży detalicznej obuwia i jednym z największych jego producentów w Polsce. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2004 roku.
Inwestorzy nerwowo zareagowali na komunikat o sprzedaży w październiku. W czwartek w południe akcje CCC tanieją o 3 proc. do 264,90 zł. Kwadrans przed godziną 13:00 wartość obrotów na akcjach spółki obuwniczej wynosiła 63 mln zł i była największa na rynku.