jrxfzgyd
Advertisement
PARTNER SERWISU
vdwevuvq

Eurocash miał 15,1 mln zł zysku netto, 256,32 mln zł zysku EBITDA w II kw. 2022 r.

Omawiane walory:

Eurocash odnotował 15,1 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w II kw. 2022 r. wobec 97,39 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

Eurocash, handel, wyniki, akcje,

(Fot. spółka)

Zysk operacyjny wyniósł 104,48 mln zł wobec 58,05 mln zł straty rok wcześniej. Zysk EBITDA wyniósł 256,32 mln zł wobec 86,66 mln zł rok temu.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 7 838,76 mln zł w II kw. 2022 r. wobec 6 550,51 mln zł rok wcześniej.

W I poł. 2022 r. spółka miała 36,6 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 167,85 mln zł straty rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 14 366,66 mln zł w porównaniu z 12 362,61 mln zł rok wcześniej.

– W pierwszym półroczu 2022 r. Grupa Eurocash zanotowała silny wzrost sprzedaży we wszystkich segmentach działalności, co przełożyło się na wzrost przychodów o ponad 16 proc. r/r, do 14,3 mld zł. Po czwartym z rzędu kwartale zwiększania rentowności w Hurcie i w Detalu, Grupa osiągnęła w pierwszym półroczu br. najwyższy historycznie wynik EBITDA (tj. zysk operacyjny powiększony o amortyzację), który wyniósł 407 mln zł (+102 proc. r/r) – czytamy w komunikacie.

– W segmencie hurtowym zanotowaliśmy dwucyfrowy wzrost sprzedaży w każdym formacie dystrybucji, a pozytywny efekt dźwigni operacyjnej przełożył się na wzrost marży EBITDA. W efekcie, EBITDA w Hurcie wzrosła o 24 proc. r/r, do 357 mln zł, przy wzroście przychodów o 14 proc. r/r do 10,35 mld zł. Jednocześnie coraz więcej naszych klientów zamawia produkty na eurocash.pl. Liczba użytkowników tej platformy w czerwcu wzrosła do blisko 38 tysięcy wobec niespełna 31 tysięcy na początku roku – powiedział członek zarządu i dyrektor finansowy Grupy Eurocash Jacek Owczarek, cytowany w komunikacie.

➡ Notowania akcji spółek giełdowych i indeksów, gorące wzrosty i spadki, statystyki i dane giełdowe ➡ Sprawdź!

Dodał, że w segmencie detalicznym również zanotowano poprawę sprzedaży w każdej kategorii. Dodatkowy, pozytywny wpływ miała konsolidacja sklepów Arhelan, przejętych w listopadzie 2021 r. Łączna sprzedaż Detalu wzrosła w pierwszym półroczu o blisko 20 proc. r/r, do 3,6 mld zł.

– Sprzedaż segmentu Projekty w pierwszym półroczu br. wyniosła z kolei 349 mln zł i była o 41% wyższa niż przed rokiem. Wzrost ten wynikał przede wszystkim z dalszej ekspansji e-supermarketu Frisco oraz sieci marketów alkoholowych Duży Ben (na koniec czerwca br. liczyła ona już 249 sklepów wobec 204 na koniec 2021 r.). Z uwagi na koszty prowadzonej ekspansji, EBITDA segmentu Projekty pozostawała ujemna: w pierwszym półroczu 2022 r. wyniosła -34 mln zł wobec -22 mln zł w analogicznym okresie 2021 r. – podano również.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w I poł. 2022 r. wyniósł 98,85 mln zł wobec 49,37 mln zł zysku rok wcześniej.

Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją szybko zbywalnych produktów spożywczych, chemii gospodarczej, alkoholi i wyrobów tytoniowych. Oferuje także wsparcie marketingowe dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają około 16 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, Duży Ben, a także Kontigo oraz Koliber. Spółka jest notowana na GPW od 2005 r.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat
  • Eurocash rozwija markę własną „Codzienny” i zapowiada wzrost udziału private label

    Grupa EUROCASH ogłosiła wprowadzenie nowej marki własnej "Codzienny", obejmującej artykuły pierwszej potrzeby. To element strategii, której celem jest zwiększenie udziału produktów private label w całkowitej sprzedaży z obecnych 5 proc.

  • Eurocash pogłębia stratę netto, ale poprawia rentowność EBITDA w II kwartale 2025

    Grupa EUROCASH zakończyła II kwartał 2025 r. stratą netto przypisaną akcjonariuszom jednostki dominującej w wysokości 13,5 mln zł, jednak poprawiła zysk EBITDA do 229,54 mln zł. Spółka odnotowała wzrost rentowności mimo spadku przychodów i kontynuowała działania optymalizacyjne.

  • 3 spółki z szansą na skokową poprawę zysku netto

    Trwa sezon wyników za II kwartał, a wraz z nim polowanie na spółki z ponadprzeciętnymi dynamikami. Na bazie prognoz analityków Noble Securities wytypowaliśmy trzy spółki, które w najbliższych tygodniach mogą popisać się skokową poprawą zysku netto.

  • Eurocash, Chorten i Netto tworzą wspólną spółkę, by wejść do europejskiej grupy zakupowej EMD

    Grupa EUROCASH, Grupa Chorten i Netto Polska zamierzają powołać spółkę joint venture, która umożliwi im przystąpienie do European Marketing Distribution (EMD) – największej europejskiej grupy zakupowej w branży FMCG. Warunkiem transakcji jest zgoda UOKiK. Współpraca ma zwiększyć siłę zakupową sieci i obniżyć koszty w łańcuchu dostaw.

  • Nowe rekomendacje dla Żabki i Eurocashu

    Najnowsze rekomendacje przyniosły zmiany w ocenie dwóch istotnych graczy z sektora handlu detalicznego. Grupa Żabka została objęta pozytywnym pokryciem przez Wood & Company, natomiast analitycy Oddo BHF skorygowali swoje nastawienie do EUROCASHu.




Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

FOSA – nowa usługa analityczna poświęcona zagranicznym spółkom w StockWatch.pl

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat