
Forever Entertainment miał 6 mln zł zysku netto w II kwartale 2022 r.
Zysk operacyjny wyniósł 6,84 mln zł wobec 1,62 mln zł straty rok wcześniej.
– Rentowność operacyjna EBITDA wzrosła do 38,7 proc. za II kwartał 2022 r. wobec wartości -24,2 proc. za II kwartał 2021 roku, a za I półrocze 2022 roku wrosła do 30,4 proc. z 11,6 proc. za I półrocze roku poprzedniego. Jednocześnie rentowność netto spółki wzrosła do 33,6 proc. za II kwartał 2022 roku wobec wartości -10,2 proc. za 2 kwartał 2021 roku, a za I półrocze 2022 roku wzrosła do 26 proc. z 12 proc. w analogicznym okresie roku poprzedniego – czytamy w raporcie.
Przychody ze sprzedaży sięgnęły 17,93 mln zł w II kw. 2022 r. wobec 5,47 mln zł rok wcześniej.
W I poł. 2022 r. spółka miała 6,22 mln zł jednostkowego zysku netto w porównaniu z 1,55 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 23,9 mln zł w porównaniu z 12,95 mln zł rok wcześniej.
– Największy wpływ na wzrost przychodów spółki w II kwartale i w I półroczu 2022 roku miała premiera gry ‚The House of the Dead: Remake’, która wygenerowała najwyższe przychody ze sprzedaży popremierowej w dotychczasowej historii spółki. W ocenie sprzedaży tej gry należy uwzględnić datę premiery (07 kwietnia 2022 roku) na konsoli Nintendo Switch, na której z uwzględnieniem pre-orderów sprzedaż odbywała się przez cały II kwartał 2022 roku. Na pozostałych platformach: Steam, GOG, Xbox One, PlayStation 4 i Stadia, ten tytuł miał premierę w dniu 28 kwietnia 2022 roku, więc przychody ze sprzedaży objęły tylko 2 miesiące tego kwartału – czytamy dalej.
Aktualnie Forever Entertainment realizuje samodzielnie albo finansuje i zleca realizację kilku gier typu remake studiom developerskim, w których ma udziały.
– Większość tytułów dla których jest producentem i wydawcą jest wymieniona w harmonogramie premier. Oprócz nich Spółka wraz z podmiotami z grupy realizuje także tytuły jeszcze nie ujawnione. Budżety obecnie produkowanych gier są znacznie wyższe od produkcji realizowanych w latach poprzednich. O wzroście budżetów gier może świadczyć wzrost zatrudnienia (bez władz spółek) na koniec czerwca 2022 roku w FE o 16 proc. r/r, a razem z pozostałymi spółkami grupy o 48 proc. r/r – napisano także w raporcie.
Forever planuje 11 premier w IV kw. 2022
Forever Entertainment planuje 7 premier gier na platformie Nintendo Switch do końca IV kw. 2022 r., 3 na Xbox One oraz 1 na PS4.
Planowane tytuły na Nintendo Switch: „House Flipper City”, „Aircraft Carrier Simulator”, „Uboat”, „Professional Fishing”, „Re-Legion”, „Blocky Farm”, „Tiara Deceiving Crown”
Planowane tytuły na Xbox One: „Professional Fishing”, „Binarystar Infinity”, „Sparkle 2 EVO”
Planowane tytuły na PS4: „Professional Fishing”.
Forever Entertainment to notowany na NewConnect producent i wydawca gier komputerowych.