Gaming
- Obejrzyj za darmo zapis konferencji IKE Day! To 5 godzin praktycznej wiedzy o inwestowaniu! Sprawdź! REKLAMA
-
-
16 maja 2023
Prawie 2,1 mln zł przychodów netto wypracował w pierwszym kwartale br. Render Cube – notowany na NewConnect producent gier wideo. W raportowanym okresie EBITDA wyniosła 911 tys. zł, a zysk netto niespełna 300 tys. zł. Na koniec marca 2023 roku spółka posiadała ponad 18,4 mln zł środków pieniężnych. Wśród najważniejszych tegorocznych planów Render Cube jest przeniesienie notowań z NewConnect na głównym rynek Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie oraz premiera wersji co-op najważniejszej produkcji spółki – Medieval Dynasty.
-
Ponad 990 tys. zł przychodów netto wypracował w pierwszym kwartale br. Klabater. To 25 proc. wzrost r/r. Na wypracowany wynik znaczny wpływ miały rosnące przychody ze sprzedaży gier konsolowych, a także premiery nowych gier, w których Klabater odpowiadał za porting. Sprzedaż na platformach konsolowych odpowiadała za 81 proc. przychodów spółki. Studio do końca br. zamierza wydać jeszcze 7 produkcji i rozszerzyć portfolio tytułów.
-
Grupa The Dust ma za sobą intensywny kwartał. W pierwszych miesiącach br. studio wydało pierwszą grę – Hotel Renovator i podpisało dwie umowy wydawnicze z międzynarodowymi partnerami. The Dust kończy prace nad strategią rozwoju do 2028 roku, która ma być zaprezentowana 23 maja
-
Bloober Team rekordowo rozpoczyna 2023 rok. Grupa Kapitałowa Bloober Team wypracowała 27,41 mln zł przychodu netto ze sprzedaży i 6,9 mln zysku netto. Studio przygotowuje się do premiery Layers of Fear (15 czerwca) oraz przejścia na główny parkiet GPW.
-
Vivid otrzymał z NCBiR informację o wycofaniu dofinansowania przyznanego w konkursie Szybka Ścieżka, dla realizowanego od grudnia 2022 projektu technologicznego. Sytuacja jest o tyle zaskakująca, że jeszcze w lutym NCBiR zawarło z Vivid Games umowę o dofinansowanie. W ocenie spółki nie ma podstaw do jej rozwiązania.
-
15 maja 2023
Grupa kapitałowa Kool2Play w pierwszym kwartale 2022 roku wygenerowała skonsolidowany zysk w wysokości 1,2 mln złotych. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży produktów i usług wyniosły natomiast 1,5 mln zł. Obecnie priorytetem grupy są prace nad drugim tytułem studia Kool2Play o kodowej nazwie Project X: Friendship. Spółka inwestuje również intensywnie w rozwój technologii AI i GPT, która w przyszłości obniży koszty produkcji gier oraz zwiększy konkurencyjność grupy kapitałowej za sprawą możliwości uatrakcyjnienia rozgrywki.
-
Gamivo kontynuuje świetną passę. Spółka w I kwartale wygenerowała 56,3 mln zł obrotu i rekordowe 12,4 mln zł przychodu. Z kolei zysk netto wzrósł o 124 proc. r/r i wyniósł historyczne 3,5 mln zł.
-
Sprzedaż "Occupy Mars: The Game" do zakończenia pierwszego weekendu od premiery early access w serwisie Steam wyniosła 20 000 sztuk gry i 1500 sztuk DLC "Supporter Pack", podało Pyramid Games, które jest twórcą oraz właścicielem praw majątkowych do gry. Recenzje gry w serwisie Steam są w 73 proc. pozytywne (wśród wszystkich graczy). Kurs akcji spółki rośnie w poniedziałek rano o 4 proc.
-
12 maja 2023
Draw Distance szacuje, że budżet projektu "Atlas" - największego dotychczas przedsięwzięcia studia - wyniesie ok. 3 mln euro.
-
Krakowski gamedeweloper pozytywnie rozpoczyna 2023 r. W pierwszym kwartale osiągnął 1,92 mln zł przychodów ze sprzedaży i 13,44 tys. zł zysku netto. Spółka intensywnie przygotowuje się do tegorocznej premiery Taxi Life.
-
Dobra sprzedaż Green Hell na kluczowych platformach sprzętowych pozwoliła Creepy Jar wypracować w 1 kw. 2023 r. 12,0 mln zł przychodów ze sprzedaży (wzrost o 9 proc. r/r) i 9,3 mln zł zysku netto (wzrost o 44 proc. r/r) - wynika ze wstępnych danych finansowych spółki.
-
Krakowski Starward Industries finalizuje prace nad "Niezwyciężonym", a najnowsze demo debiutanckiej produkcji odbiło się szerokim echem w branży i zebrało mocno pozytywne recenzje, dzięki czemu tytuł awansował na 56. miejsce na Steam Global Wishlist. Zapis rozgrywki w samym serwisie YouTube wyświetlono ponad 1 mln razy.
-
wczoraj
Spółka Gamivo w 2023 roku stawia między innymi na rozwój bazy użytkowników. Jedną z dróg prowadzących do tego celu są współprace z dużymi markami, wśród których właśnie pojawiła się Coca-Cola. Dzięki wspólnej akcji obu firm klienci mają możliwość wymiany punktów zbieranych w aplikacji Coca-Coli na kody zniżkowe, które można wykorzystać na platformie Gamivo.
-
Długo oczekiwana gra "Occupy Mars: The Game" studia Pyramid Games zbiera krytykę za liczne niedociągnięcia. Na Steamie ledwo nieco ponad połowa graczy oceniła tytuł pozytywnie. W czwartek rano akcje Pyramid Games tanieją o blisko -50 proc.
-
Zarząd Games Operators zarekomendował walnemu zgromadzeniu przeznaczenie 3 299 556 zł z zysku netto za 2022 r. w kwocie 3 340 534,56 zł na dywidendę, tj. wypłatę 0,60 zł na akcję. Pozostała część zysku, czyli 40 978,56 zł ma zostać przeznaczona na kapitał zapasowy.
-
Akcjonariusze CD Projekt zdecydują 6 czerwca br. o upoważnieniu zarządu do nabywania akcji własnych spółki w celu ich późniejszego umorzenia i związanego z tym obniżenia kapitału zakładowego. Łączna kwota, która może zostać przeznaczona na nabycie akcji własnych wraz z kosztami ich nabycia, wynosi nie więcej niż 500 mln zł.
-
Draw Distance, znany z takich tytułów, jak „Serial Cleaners” czy „Vampire: The Masquerade – Coteries of New York”, tworzy nową grę pod nazwą kodową „Atlas”.
-
10 maja 2023
Gościem wtorkowego czatu inwestorskiego StockWatch.pl był Sebastian Wojciechowski, CEO PCF Group SA (People Can Fly). Tematem spotkania było omówienie skonsolidowanych sprawozdań finansowych spółki za 2022 rok oraz bieżących projektów i wydarzeń.
-
Vivid Games przygotowuje walne zgromadzenie, na którym akcjonariusze będą głosować nad upoważnieniem zarządu do podwyższenia kapitału zakładowego w granicach kapitału docelowego. Spółka nie planuje emisji akcji w najbliższych miesiącach, ale chce zachować elastyczność, poinformował prezes Vivid Games Piotr Gamracy.
-
08 maja 2023
Największy polski producent gier wideo przedstawił rekomendację tegorocznej dywidendy. Zarząd CD Projektu do podziału między akcjonariuszy chce przeznaczyć 99,91 mln zł, czyli równo 1 zł na akcję.
-
05 maja 2023
Krakowskie studio odsłania kolejne karty. Z okazji konwentu LudoNarraCon gracze otrzymali nowy ok. 15-minutowy fragment gry "Niezwyciężony".
-
04 maja 2023
Gościem czwartkowego czatu inwestorskiego StockWatch.pl był Krzysztof Kostowski, prezes zarządu PlayWay SA. Tematem spotkania były wyniki za 2022 r. oraz plany rozwoju spółki.
-
Big Cheese Studio osiągnął rekordowe wyniki finansowe w 2022 r. Przychody netto ze sprzedaży wyniosły prawie 22,9 mln zł wobec 17 mln zł w 2021 r. EBIT stanowił 17 mln zł, a zysk netto osiągnął zbliżony poziom 16,7 mln zł, co dało 34 proc. wzrost r/r.
-
PlayWay odnotował 112,33 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w 2022 r. wobec 127,65 mln zł zysku rok wcześniej.
-
28 kwietnia 2023
Gaming Factory odnotowało 7,77 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w 2022 r. wobec 0,35 mln zł straty rok wcześniej.
-
CI Games SE odnotowało 8,2 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w 2022 r. wobec 36,81 mln zł zysku rok wcześniej.
-
27 kwietnia 2023
Zarząd Ten Square Games zarekomendował akcjonariuszom przeznaczenie 52,31 mln zł z zysku netto za 2022 r., wynoszącego 55,25 mln zł, na dywidendę, co oznacza wypłatę w wysokości 7,20 zł na akcję. Pozostałe 2,94 mln zł zarząd proponuje przeznaczyć na zwiększenie kapitału zapasowego.
-
Movie Games ustaliło datę premiery gry "Brewpub Simulator" na platformie Steam na 12 czerwca 2023 r. Gra jest tytułem, w którym gracz prowadzi własny browar craftowy, a zarazem bar. Gra łączy elementy symulacji - w postaci tworzenia własnych receptur i warzenia piwa, a także dekorowania lokalu i obsługi gości - z zarządzaniem własnym barem i marką piwną.
-
26 kwietnia 2023
Achilles: Legends Untold, pierwszy tytuł toruńskiego studia, zmierza na konsole. Premiera tytułu na PS4, PS5 i Xbox One, Xbox X/S będzie miała miejsce jeszcze w trzecim kwartale bieżącego roku. Ponadto w tym samym czasie studio planuje debiut pełnej wersji gry na komputerach osobistych.
-
Vivid Games pochwaliła się w raporcie za rok 2022 przychodami o 50 proc. wyższymi niż przed rokiem i zyskiem netto w wysokości 0,7 mln zł. EBITDA za 2022 wyniosła 5 mln zł.
FOSA – nowa usługa analityczna poświęcona zagranicznym spółkom w StockWatch.pl
Sprawdź