Gaming
- Obejrzyj za darmo zapis konferencji IKE Day! To 5 godzin praktycznej wiedzy o inwestowaniu! Sprawdź! REKLAMA
-
-
17 lutego 2023
Gra SimRail, której wydawcą jest PlayWay, po miesiącu od premiery we wczesnym dostępie zebrała bardzo pozytywne recenzje. Prezes giełdowej spółki liczy, że tytuł docelowo będzie miał wpływ na wyniki skonsolidowane grupy PlayWay.
-
16 lutego 2023
Bloober Team ogłosił, że ich horror psychologiczny The Medium ma zostać w tym roku wydany w wersji na komputery Mac zasilane procesorami Apple Silicon.
-
Tar Heel Capital Pathfinder zwiększył udział w kapitale Gamivo o 1 pkt. proc. i obecnie posiada już 68,48 proc. akcji spółki. Zarządzający funduszu uważają, że obecne wyceny spółek działających w dynamicznych branżach jak e-commerce i gaming są na bardzo atrakcyjnym poziomie.
-
Huuuge po przeglądzie opcji strategicznych zdecydował, że pozostanie na GPW. Brak przejęcia z premią rekompensuje programem skupu akcji wartym 150 mln USD, czyli ok. 33 proc. obecnej kapitalizacji. W czwartek akcje spółki drożeją o ponad 9 proc.
-
15 lutego 2023
Prawie 6,9 mln zł przychodów netto ze sprzedaży wygenerowała w IV kwartale br. spółka Render Cube. To wzrost o 37,5 proc., w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. W raportowanym okresie EBITDA łódzkiego studia wyniosła 5,7 mln zł (wzrost o 35,3 proc. rdr.), a zysk netto 4,4 mln zł (wzrost o 66 proc. rdr). Wzrost wyników to efekt przede wszystkim premiery konsolowej Medieval Dynasty.
-
14 lutego 2023
Moonlit chce wyjść na prostą. Nowo powołany prezes Jakub Rozenek rozpoczął restrukturyzację spółki. Pierwsze przychody za prace na zlecenie zamierza otrzymać od Creative Forge Games w pierwszym kwartale 2023, natomiast finansowanie działalności w długim terminie mają zapewnić prace nad całymi grami zlecanymi przez wydawcę.
-
Warszawski gemedeveloper Kool2Play zapowiedział premierę pełnej wersji swojego autorskiego tytułu - Uragun. Gra opuści Early Access 30 marca, a już dzisiaj otrzyma przedpremierową aktualizację, której będzie towarzyszyła 30 proc. promocja cenowa. Ma ona na celu zwiększenie widoczności tytułu na Steam i jest ważnym elementem rozpoczynającej się kampanii PR.
-
Carbon Studio, notowany na NewConnect deweloper gier i technologii VR, wypracował w 2022 roku prawie 4,7 mln zł jednostkowych przychodów netto ze sprzedaży gier, co dało stabilny wynik r/r. Zysk netto w tym czasie wyniósł 920 tys. zł. W samym IV kwartale ub. roku jednostkowe przychody netto ze sprzedaży wyniosły prawie 1,2 mln zł. Za zadowalające wyniki, odpowiada niesłabnąca sprzedaż autorskich projektów Studia. Niedawno sprzedaż popularnej serii The Wizards przekroczyła próg 350 tys. kopii.
-
Krakowski gamedeweloper z kwartału na kwartał polepsza swoje wyniki finansowe, osiągając w Q4 2022 r. ponad 2,3 mln przychodów ze sprzedaży i 373 tys. zł zysku netto. Simteract ciągle aktualizuje Train Life: A Railway Simulator - 9 marca pojawi się wersja Switch tytułu. Spółka pracuje też nad dwiema kolejnymi produkcjami.
-
13 lutego 2023
Bloober Team podpisał umowę z Draw Distance, w ramach której autorzy m.in. Serial Cleaners zrealizują nową produkcję do portfolio mistrzów horroru. Gra o kodowym tytule M jest zupełnie nowym projektem, który został poprzedzony ponad roczną pre-produkcją. Bloober Team posiada blisko 35 proc. akcji Draw Distance.
-
10 lutego 2023
Gra od krakowskiego studia Simteract, Train Life: A Railway Simulator, już za miesiąc, 9 marca, pojawi się na platformie Nintendo Switch. Wydawcą gry jest NACON, z którym Simteract kontynuuje współpracę przy tworzeniu kolejnej produkcji Taxi Life: A City Driving Simulator.
-
wczoraj
Plot Twist złożył do Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie dokument informacyjny w związku z planowanym debiutem na rynku NewConnect. Spółka liczy na dołączenie do grona firm publicznych wiosną tego roku, poinformował prezes Paweł Czapla. Studio ustaliło też datę premiery swojego autorskiego tytułu: "The Last Case of Benedict Fox" 27 kwietnia tego roku zadebiutuje na platformach Xbox Series X|S, Xbox One i PC. Wydawcą gry jest Rogue Games.
-
Huuuge dokonał odpisu na grę "Traffic Puzzle". W związku z tym spółka pomniejszy wartość księgową aktywa o około 26,1 mln USD, a stosowny odpis z tytułu utraty wartości zostanie ujęty w skonsolidowanym sprawozdaniu finansowym grupy za rok zakończony 31 grudnia 2022 roku.
-
Kluczowe tytuły studia wygenerowały w styczniu przychody na poziomie grudniowych, a ograniczenie ilości testowych kampanii płatnego pozyskiwanie użytkowników (UA) pozwoliło zwiększyć rentowność portfolio. Spółka wypracowała w styczniu 1,9 mln zł przychodu ze sprzedaży gier, a EBITDA wyniosła 0,2 mln zł. Wynik netto za styczeń, jest lepszy od grudniowego. Na koniec stycznia na rachunkach spółki był 1,0 mln zł.
-
06 lutego 2023
W grudniu Vivid Games rozpoczęła realizację projektu technologicznego, którego efektem będzie generator poziomów dla gier typu blast. Platforma przyspieszy rozwój Eroblast oraz LoveNest i pozwoli dużo szybciej tworzyć kolejne tytuły, o podobnej mechanice.
-
All In! Games, w konsekwencji przeprowadzenia szczegółowej analizy dotyczącej perspektyw sprzedażowych poszczególnych tytułów z portfolio, podjął decyzję o dokonaniu na dzień 31 grudnia 2022 r. odpisów aktualizujących o łącznej wartości 14,26 mln zł, podała spółka. Kwota odpisów będzie miała wpływ na wynik netto w 2022 r.
-
01 lutego 2023
Zarząd PCF Group ocenia, że wtórna oferta publiczna (SPO) jest w tym momencie optymalnym posunięciem dla spółki i pozwoli na przeskalowanie biznesu, po czym - około 2027/2028 r. - będzie można rozważać dalsze opcje strategiczne, takie jak pozyskanie strategicznego inwestora, wynika ze słów prezesa Sebastiana Wojciechowskiego. Spółka celuje w pozyskanie 250 mln zł, które mogą być uzupełnione finansowaniem dłużnym. Harmonogram oferty będzie znany za ok. miesiąc.
-
Giełdowy producent gier wideo przedstawił nową strategię, w której najwięcej emocji budzi punkt dotyczący wprowadzenia programu motywacyjnego dla kluczowych pracowników oraz emisji nowych akcji o wartości od około 205 mln zł do około 295 mln zł. Dla inwestorów to spora niespodzianka, bo jeszcze kilka tygodni temu prezes PCF Group wykluczał opcję dodruku.
-
31 stycznia 2023
-
27 stycznia 2023
Kool Things - spółka zależna Kool2Play - zdecydował o powołaniu spółki celowej pod firmą Buffmaker sp. z o.o., która będzie realizowała w całości proces developmentu i monetyzacji oprogramowania Buffmaker (poprzednio: "KoolTool"), podał Kool2Play.
-
26 stycznia 2023
Render Cube poinformował o zwołaniu nadzwyczajnego walnego zgromadzenia akcjonariuszy, które odbędzie się 21 lutego 2023 roku. Na zgromadzeniu akcjonariusze spółki zdecydują o dopuszczeniu i wprowadzeniu akcji Render Cube do obrotu na rynku regulowanym.
-
PlayWay zakończył book building dot. sprzedaży ponad 860 tys. akcji Movie Games. Wartość transakcji wyniosła 19,78 mln zł.
-
Krakowskie studio podpisało aneks do umowy ze spadkobiercą twórczości Stanisława Lema, na mocy którego zapewniło sobie wyłączność na produkcję gier wideo na podstawie powieści "Niezwyciężony" do 2028 r.
-
25 stycznia 2023
-
23 stycznia 2023
PlayWay chce sprzedać w procesie budowy księgi popytu (ABB) cały posiadany pakiet akcji Movie Games. Oferta obejmuje 860.152 walorów, stanowiących 33,43 proc. w kapitale zakładowym spółki.
-
Vivid Games przedstawiła szacunkowe wyniki za grudzień i cały 2022 rok. Przychody narastająco to 37,3 mln zł. Wynik netto za 2022 rok wyniósł 0,82 mln zł, a EBITDA 4,9 mln zł. Na koniec grudnia na rachunkach spółki było 1,7 mln zł.
-
20 stycznia 2023
Road Studio zawarł z GMG Label Limited z siedzibą w Londynie oraz z Movie Games umowę współwydawniczą, na mocy której GMG Label Limited sfinansuje produkcję "Alaskan Truck Simulator" (ATS) na kwotę 1,08 mln euro, obejmującą koszty produkcji oraz marketingu, zaś Movie Games będzie odpowiedzialne za portowanie gry na Xbox Series X|S oraz na PlayStation 5, podało Road Studio.
-
13 stycznia 2023
Anna Idzikowska, chief growth officer złożyła rezygnację z pełnienia funkcji członka zarządu Ten Square Games z przyczyn osobistych ze skutkiem na koniec lutego br. Spółka poinformowała, że Idzikowska pozostanie zaangażowania w działalność spółki i będzie wspierać jej dalszy rozwój w roli stałej doradczyni strategicznej.
-
12 stycznia 2023
Feardemic, jako jedna z pierwszych polskich spółek, wypuszcza darmową grę na TikToka, tym samym wzmacniając misję firmy polegającą na zbudowaniu potęgi wydawniczej gier międzyplatformowych z horrorami od Hyper Casual po Hyper Intense. TikTok Dungeon miał premierę 11 stycznia 2023 r. i natychmiast zdobył olbrzymią popularność. W ciągu pierwszych 20 godzin, gra zdobyła ponad 38 tysięcy unikalnych użytkowników, generując przy tym 5.2 milionów polubień i notując w peaku ponad 900 graczy grających jednocześnie w grę.
-
Francuski gigant poddał pod wątpliwość obiegową opinię, że gaming przejdzie suchą stopą przez globalne spowolnienie. Ubisoft przyznał właśnie, że spodziewa się słabszych płatności w nadchodzących miesiącach, a dodatkowo przełożył premierę Skull & Bones i w konsekwencji zrewidował oczekiwania finansowe na cały rok obrotowy. W czwartek akcje spółki tracą kilkanaście procent.
FOSA – nowa usługa analityczna poświęcona zagranicznym spółkom w StockWatch.pl
Sprawdź