
Źródło: Mat. prasowe
W poniedziałek swoją światową premierę miał „The Invincible”, czyli gra oparta na bestsellerowej powieści Stanisława Lema. Na platformie Steam “The Invincible” zebrał już ponad 120 recenzji, z czego ponad 93 proc. jest pozytywnych. Gracze chwalą grę m.in. za trzymającą w napięciu fabułę, niezwykły świat planety Regis III, immersję, oprawę audiowizualną oraz wierność prozie Stanisława Lema. Wśród wad wymieniana jest m.in. liniowość, niski stopień trudności, czy okazjonalne bugi.
– Odtworzenie uniwersum Stanisława Lema było dla nas olbrzymim wyzwaniem. Dlatego niezmiernie bardzo cieszą na często powtarzane opinie w mediach, że oddaliśmy ducha Lema i że nasza adaptacja jest bliska temu, co zachwyca w książce. Innymi słowy: opowieść trzyma w napięciu i wciąga w świat. Duże wrażenie zrobiła też nasza ścieżka muzyczna. Myślę, że udało się nam wynieść wybrany przez nas gatunek na nowy poziom – komentuje Marek Markuszewski, prezes Starward Industries.
Według serwisu SteamDBinfo peak graczy z dnia premiery wynosi 1237 osób. Tu warto jednak zaznaczyć, że produkcja Starward Industries nie miała przedsprzedaży i preloadu, więc gracze nie mogli uruchomić jej jednocześnie z godziną premiery.

Źródło: SteamDB.info.com
Wysokie oceny graczy nie powstrzymały inwestorów przed sprzedażą akcji spółki – cena akcji spółki spada we wtorek o ponad 30 proc. Dynamiczne spadki zaczęły się już w czwartek, gdy wygasło embargo i pojawiły się pierwsze oceny dziennikarzy branżowych. Aktualna średnia ocen na stronie metacritic.com to 70/100. Zarząd spółki informuje, że premiera przebiega z zgodnie z planem i w najbliższych dniach studio zamierza intensywnie promować grę na całym świecie.
– Premiera i promocja gry idą zgodnie z naszymi założeniami. Wiedza odbiorców i zainteresowanie naszym debiutem jest duże i cały czas rośnie, gdyż mamy przy tym bardzo zadowalające wyniki mediowe. “Niezwyciężony” trafił do tysiąca influencerów, w tym wielu najwyżej zasięgowych oraz znaczących mediów na całym świecie. Aktualnie status recenzji naszej gry przez graczy na Steamie to „Bardzo pozytywny”, ponad 93 proc. dobrych recenzji. Nie chcemy zwalniać tempa. Mamy bardzo precyzyjne plany marketingowe, w których zawierają się intensywne działania sprzedażowe, wizerunkowe w różnych wariantach, uwzględniając różne zmienne w sytuacji na rynku – dodał Maciej Dobrowolski Chief Marketing Officer Starward Industries.
Gra “The Invincible” zadebiutowała jednocześnie w wersji na PC, konsole (PS5, Xbox Series X/S) oraz Steam Deck Verified. Cena standardowej wersji digital wynosi 29,99 USD, zaś wersji deluxe – 36 USD. The Invincible jest również dostępny w wersji pudełkowej: ok. 30 USD za wersję standardową na PC i 34 USD za wersję standardową na konsole. Edycja signature na PC kosztuje ok. 53 USD, zaś na konsole – ok. 58 USD.
– Możemy się pochwalić także dobrą optymalizacją. Obniżyliśmy również wymagania techniczne, dzięki czemu gra jest dostępna dla większej liczby odbiorców. Otrzymaliśmy przy tym status: Steam Deck Verified, co oznacza, że nasza gra doskonale działa także na tym typie konsoli – zaznaczył prezes krakowskiego studia.
Starward Industries to krakowski producent gier komputerowych i konsolowych z segmentu Premium Indie. Studio w sierpniu 2020 r. zadebiutowało na rynku NewConnect.