nknlynhl
Advertisement
PARTNER SERWISU
ohmznlsy

Grupa CCC miała 100 mln zł zysku netto w II kw. 2021/22

Omawiane walory:

Grupa CCC odnotowała 100 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w II kw. 2021/2022, (tj. w okresie maj - lipiec 2021 r.) wobec 449,6 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

ccc,eobuwie,softbank,inwestycja,emisja,akcje

Fot. CCC

Zysk operacyjny wyniósł 79,6 mln zł wobec 130 mln zł straty rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 2 047,7 mln zł w II kw. 2021 r. wobec 1 457 mln zł rok wcześniej.

– W II kw. roku obrotowego 2021 (maj-lipiec) sprzedaż w Grupie CCC osiągnęła poziom 2 mld zł – co stanowi wzrost o 41 proc. r/r, a także poprawę do Q2’19 (+5 proc.). To efekt powrotu klientów do sklepów stacjonarnych, przy utrzymanej wysokiej dynamice sprzedaży internetowej oraz bardzo dobrym debiucie nowej sieci HalfPrice. Dzięki poprawie marży brutto (+2,2 pkt proc. r/r) oraz dyscyplinie kosztowej, w podsumowywanym okresie Grupa CCC osiągnęła także wysoką marżę EBITDA, tj. 11,3 proc. – czytamy w komunikacie.

➡ Notowania akcji spółek giełdowych i indeksów, gorące wzrosty i spadki, statystyki i dane giełdowe ➡ Sprawdź!

W I-II kw. 2021/2022 r. (luty-lipiec)spółka miała 86,7 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 868,9 mln zł straty rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 3 475,6 mln zł w porównaniu z 2 228,7 mln zł rok wcześniej.

– Pierwsze półrocze zamykamy w Grupie CCC wysokim poziomem przychodów i stabilną sytuacją finansową. Jesteśmy gotowi dalej sukcesywnie wzmacniać wartość naszej organizacji i inwestować w jej rozwój – powiedział  wiceprezes Grupy CCC ds. finansowo-księgowych Kryspin Derejczyk, cytowany w komunikacie.  

Spółka konsekwentnie wzmacnia omnichannelowy ekosystem, rozpoczęła sprzedaż online na kolejnych rynkach zagranicznych (m.in. w Rosji). Wybrane produkty Grupy debiutują również na platformach marketplace, takich jak Allegro, Wildberries, Zalando czy Kasta. W ramach Grupy działa obecnie przeszło 90 sklepów internetowych w 19 krajach, co znajduje swoje odzwierciedlenie w strukturze przychodów. Udział sprzedaży online w drugim kwartale wyniósł 43 proc. (wzrost o 3,6 pkt proc.). W tym segmencie warto zwrócić uwagę na wysoką dynamikę wzrostu sprzedaży Modivo (+95 proc. r/r), ccc.eu (+44 proc. r/r) oraz DeeZee (+80 proc. r/r).

– Sprzedaż głównego silnika e-commercowego Grupy eobuwie.pl wyniosła w II kw. 805 mln zł (+55 proc. r/r), przy rentowności EBITDA na poziomie 7,8 proc. Eobuwie.pl odnotowuje doskonałe wyniki także na rynkach zagranicznych. Przychody spółki wzrosły odpowiednio o 78 proc. w Grecji, 88 proc. w Niemczech oraz 167 proc. we Francji. Grupa umacnia się w kluczowych geografiach i kontynuuje budowanie pozycji na perspektywicznych rynkach – poprzez inwestycje w marketing, rozwój oferty produktowej i marketplace oraz skalowanie logistyki. Z bardzo dobrym odbiorem klientów spotykają się także innowacyjne formaty stacjonarne eobuwie.pl i MODIVO. W lipcu br. spółka uruchomiła pierwszy sklep hybrydowy w Czechach, rozpoczynając tym samym ekspansję międzynarodową sieci – czytamy także.

Spółka przypomniała, że CCC.eu wystartowało w tym roku na sześciu rynkach, tj. w Rosji, Bułgarii, Grecji, Chorwacji, Słowenii i na Ukrainie. Dziś z platformy tej korzystają klienci w 12 krajach. Z kolei dostęp do usługi esize.me w aplikacji mobilnej eobuwie.pl zyskali niedawno konsumenci w Bułgarii, Czechach, Grecji oraz na Węgrzech. Najmłodszy koncept Grupy – HalfPrice – obecny jest już w czterech krajach, a do końca roku zadebiutuje również w Chorwacji.

– Powierzchnia sprzedaży grupy kapitałowej na 31.07.2021 r. wynosiła 676,4 tys. m2 i spadła o 7,3 tys. m2 w stosunku do 31.01.2021 r., na co złożyły się przede wszytkim zamknięcia sklepów w Austrii. Powierzchnia sprzedaży w placówkach własnych na dzień bilansowy wyniosła 641,5 tys. m2 i spadła o 7,6 tys. m2 w stosunku do 31.01.2021 r. Spadek powierzchni sklepów własnych sieci CCC częściowo kompensowany jest otwieraniem placówek HalfPrice oraz eobuwie.pl. Powierzchnia sprzedaży w placówkach franczyzowych na dzień bilansowy wyniosła 34,9 tys. m2 i wzrosła o 0,4 tys. m2 w stosunku do 31.01.2021 r. – podała spółka w sprawozdaniu zarządu.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w I-II kw. 2021/2022 r. wyniósł 125,3 mln zł wobec 377,9 mln zł straty rok wcześniej.

Grupa CCC jest liderem polskiego rynku sprzedaży detalicznej obuwia i jednym z największych jego producentów w Polsce. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2004 roku. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 5 844,7 mln zł w 2019 r.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat
  • Przerwa w korekcie na GPW, w grze CCC, KGHM, Text i Medinice

    Pierwsza we wrześniu sesja na GPW rozpoczęła się od odreagowania 3-dniowych spadków, które w piątek cofnęły indeks WIG20 do poziomów z końca czerwca. Nie zmienia to jednak podażowego spojrzenia na polski i globalny rynek akcji, stąd pomimo optymistycznego startu miesiąca, wrzesień raczej przyniesie kontynuację spadkowej korekty.

  • Analiza Grupy CCC: Rekordowa EBITDA swoje, a kurs akcji swoje

    Analiza wstępnych wyników CCC za II kwartał 2025 roku pokazuje, że spółka osiągnęła historycznie rekordową EBITDA, ale jednocześnie wciąż zmaga się z wyzwaniami w sprzedaży i marżach, zwłaszcza w segmentach kluczowych dla strategii rozwoju.

  • Trump i Putin spotkają się ws. Ukrainy, w grze CCC, Arlen i KSG Agro

    Początek poniedziałkowej sesji na giełdzie w Warszawie przynosi realizację zysków, po tym jak w piątek WIG20 przebił barierę 3.000 pkt., a WIG zakończył tydzień na rekordach. Nastroje na rynkach globalnych wciąż jednak pozostają dobre, stąd powrót do wzrostów może nastąpić w każdej chwili. Inwestorzy liczą na pozytywne efekty rozmów Trumpa i Putina ws. Ukrainy.

  • Symboliczna korekta po czwartkowych rekordach, w grze CCC, PZU i Unimot

    Po tym jak w czwartek indeksy WIG i mWIG40 znalazły się na nowych rekordach, a WIG20 przekroczył barierę 3000 pkt., piątkowa sesja na warszawskiej giełdzie rozpoczęła się od realizacji zysków. Niezmiennie w centrum uwagi znajdują się spółki publikujące wyniki. Gorąco jest też na PZU. Cały czas ważnym rynkowym tematem pozostają rozmowy ws. zakończenia wojny w Ukrainie.

  • CCC z wynikami wstrzeliło się w konsensus. Kurs akcji na czerwono

    Wstępne wyniki CCC za II kwartał nieznacznie przebiły konsensus rynkowy. Na starcie sesji akcje drożały o blisko 4 proc., ale już kwadrans później traciły 1 proc.




Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

FOSA – nowa usługa analityczna poświęcona zagranicznym spółkom w StockWatch.pl

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat