
CCC miało 273 mln zł zysku netto, 407 mln zł zysku EBITDA w II kw. r.obr. 2024
Zysk operacyjny wyniósł 262,5 mln zł wobec 79,3 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 407 mln zł, co oznacza wzrost o 82 proc. r/r.
Na początku sierpnia CCC podało, prezentując wstępne szacunkowe dane, że odnotowało 401 mln zł skonsolidowanego zysku EBITDA w II kw. roku obrotowego 2024 (maj-lipiec 2024) wobec 224 mln zł zysku rok wcześniej.
– W II kw. 2024 Grupa CCC po raz kolejny odnotowała umocnienie marży brutto, która była wyższa o 4 pkt proc. r/r. W omawianym kwartale skokową poprawę marży zanotowano w szyldzie CCC – wzrosła ona o 5 pkt proc. r/r. Jest to drugi z rzędu kwartał z marżą brutto na poziomie ok. 60 proc. Natomiast w HalfPrice marża brutto była wyższa aż o ponad 13 pkt proc. r/r. Powyższe jest efektem dobrej, stale rozwijanej, atrakcyjnej oferty produktowej, lepszych warunków zakupu kolekcji oraz konserwatywnej polityki cenowej we wspomnianych szyldach – czytamy w komunikacie poświęconym wynikom.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 2 589,2 mln zł w II kw. 2024 r. wobec 2 424,5 mln zł rok wcześniej.
– Grupa CCC w II kw. 2024 osiągnęła przychody na poziomie 2,6 mld zł, co stanowi 7 proc. wzrostu r/r. Obroty w segmencie CCC były wyższe o 7 proc. (LFL sklepów +10 proc.), przy kontynuowanej optymalizacji powierzchni handlowej (-2 proc. r/r). Natomiast przychody HalfPrice wzrosły o 22 proc. r/r i były zbieżne z zakładanym tempem ekspansji sieci sprzedaży. Grupa Modivo odnotowała z kolei sprzedaż wyższą o 2 proc. r/r – czytamy dalej.
– Kolejny już kwartał z rzędu odnotowujemy skokową poprawę wyników udowadniając, że nasz unikatowy model biznesowy bardzo dobrze odpowiada na potrzeby dzisiejszego klienta. […] Konsekwentnie umacniamy marżę brutto, w tym w szyldzie CCC za sprawą kontynuowanego rozwoju wysokomarżowego modelu licencyjnego. W naszej ofercie pojawiły się globalnie rozpoznawalne marki, które pomagają nam w generowaniu dobrej sprzedaży LFL i umacnianiu rentowności, szczególnie za granicą. Udział marek licencyjnych w ofercie CCC i pozostałych szyldów Grupy będzie nadal wzrastał w najbliższych kwartałach – skomentował prezes Grupy CCC Dariusz Miłek, cytowany w komunikacie.
Prezes CCC: Szczególnie dumni jesteśmy z utrzymywania wysokiej dyscypliny kosztowej
W II kwartale Grupa CCC utrzymywała wysoką dyscyplinę kosztową. Wskaźnik kosztów do przychodów był niższy r/r zarówno w CCC, HalfPrice jak i Grupie Modivo. Koszty Grupy zostały zredukowane o 2 proc., przy wzroście powierzchni handlowej całej Grupy o 7 proc. W samym tylko szyldzie CCC zanotowano spadek kosztów o 3 proc. i jest to ósmy z rzędu kwartał redukcji tego wskaźnika w ujęciu rok do roku. Z kolei Grupa Modivo odnotowała koszty niższe o 4 proc. r/r.
– Szczególnie dumni jesteśmy z utrzymywania wysokiej dyscypliny kosztowej – każda linia biznesowa poprawiła wskaźnik kosztów, który na poziomie Grupy wynosi już tylko ok. 40 proc. (-4 pkt proc. r/r), a w drugim półroczu chcielibyśmy go jeszcze poprawić – zapowiedział prezes.
– Dzięki stałej pracy nad rentownością nasze szyldy wyróżniają się swoimi wynikami. CCC osiąga wiodące w branży poziomy marży EBITDA, a HalfPrice dobrze pozycjonuje się na tle globalnych konkurentów pomimo swojego młodego wieku. Drugi kwartał z rzędu swoje wyniki poprawiła też Grupa Modivo, które nadal nie są zadowalające, ale to krok w dobrym kierunku – dodał.
Szyld CCC zanotował wynik operacyjny wyższy o 92 mln zł (+80 proc. r/r) przy rentowności EBITDA na poziomie 26 proc. (+6 pkt proc. r/r). Z kolei HalfPrice odnotował poprawę rentowności EBITDA do 20 proc. (o blisko 19 pkt proc. r/r), głównie za sprawą umocnienia marży brutto i wysokiej dyscypliny kosztowej. Grupa Modivo wypracowała zysk operacyjny w kwocie 4 mln zł (+22 mln zł r/r) oraz zysk EBITDA w wysokości 32 mln zł (+27 mln zł r/r).
W I poł. r.obr. 2024 (luty-lipiec 2024) spółka miała 332 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 106,6 mln zł straty rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 4 850,5 mln zł w porównaniu z 4 488,6 mln zł rok wcześniej.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I poł. r.obr. 2024 wyniósł 29,5 mln zł wobec 151,9 mln zł zysku rok wcześniej.
Grupa CCC jest liderem polskiego rynku sprzedaży detalicznej obuwia i jednym z największych jego producentów w Polsce. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2004 roku; wchodzi w skład indeksu mWIG40. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 9,44 mld zł w roku obrotowym 2023 r. (luty 2023 – styczeń 2024).