
Haitong Bank obniżył cenę docelową Ten Square Games
Ogłoszona 11 października informacja o zakończeniu przeglądu opcji strategicznych i obniżeniu o 8 proc. EBITDA na 2021 r. w ramach programu motywacyjnego, wywołała zdaniem analityka zrozumiałą przecenę akcji spółki (od tego czasu kurs spadł o ok. 30 proc.). Choć ekspert krytycznie ocenia decyzję zarządu o wprowadzeniu „ruchomego” celu programu motywacyjnego na 2021 r., gdyż może się on powtórzyć również w przyszłości, to jednocześnie uważa, że kara ze strony inwestorów była zbyt surowa i widzi kilka argumentów na korzyść spółki.
– Po pierwsze, wygląda na to, że monetyzacja Fishing Clash ustabilizowała się na poziomie ok. 40 mln PLN/miesiąc z potencjałem na lekki wzrost w 2022 r., gdy spółka będzie rozwijać kolejne treści w grze. Po drugie, Ten Square Games przygotowuje 6 tytułów, z których 3 mogą mieć wstępną premierę w ciągu kilku miesięcy. Haitong Bank uważa, że obecny konsensus sukcesu nowych tytułów jest ustawiony dość nisko i każde pozytywne zaskoczenie może być czynnikiem sprzyjającym wycenie akcji. Po trzecie, napływ pozytywnych informacji z Chin również może być czynnikiem wzmacniającym kurs. Po czwarte, jeśli TSG nie dokona większych akwizycji w 2021 r., spółka może zdecydować się na podniesienie dywidendy. Analitycy oczekują wypłaty na poziomie 75 proc. implikującej atrakcyjną stopę dywidendy na poziomie 4,8 proc. w 2022 r. – czytamy w raporcie przygotowanym przez Konrada Księżopolskiego, analityka Haitong Banku.
Biorąc pod uwagę fakt, że zarząd i udziałowcy spółki nie przyjęli ofert od inwestorów strategicznych, gdy kurs akcji Ten Square Games był na poziomie ok. 500 PLN, ryzyko ABB jest zdaniem analityka na razie bardzo niskie. Według szacunków Haitong Banku, spółka jest obecnie notowana ze wskaźnikiem P/E na 2021/2022 na poziomie 15,5/13,0x, czyli odpowiednio z 25/27 proc. dyskontem do porównywalnych spółek z branży gier.
Decyzja rady nadzorczej spółki o obniżeniu założeń programu motywacyjnego EBITDA na 2021 r. o 8 proc. stała się precedensem, o tyle, że cele programu motywacyjnego mogą być korygowane również w przyszłości.
– Pojawiło się uzasadnione pytanie, czy cel programu motywacyjnego może być motywacyjny, jeśli jest regulowany w zależności od warunków rynkowych. Mając na uwadze duże zapotrzebowanie na wykwalifikowaną kadrę IT/gamingową, która powinna być utrzymana również w przyszłości, Haitong Bank uważa, że inwestorzy powinni patrzeć na program motywacyjny bardziej jak na program utrzymania pracowników niż program motywacyjny, a na koszty programu motywacyjnego bardziej jak na wydatki powtarzalne niż jednorazowe – czytamy w raporcie.
Spółka komentuje, że przegląd wzbudził duże zainteresowanie inwestorów strategicznych i finansowych. Prezes skomentował, że to dynamika rynku i koncentracja przychodów na jednym tytule spowodowały, że złożone oferty nie zostały zaakceptowane. Zdaniem analityka, może to oznaczać, że Ten Square Games będzie mogło powrócić do przeglądu opcji strategicznych po zdywersyfikowaniu przychodów o co najmniej 4-5 silnych tytułów.
Wędkarstwo staje się bardzo popularnym hobby w Chinach. Wartość sprzedaży sprzętu wędkarskiego w 2019 r. osiągnęła 15,2 mld USD i podwoiła się od 2014 r. 46 proc. chińskich wędkarzy jest w wieku od 25 do 44 lat, a 22 proc. jest jeszcze młodszych. Daje to podatny grunt dla monetyzacji Fishing Clash.
– Niedawno wprowadzone ograniczenia czasu spędzanego przez dzieci (gracze poniżej 18 roku życia będą mogli grać tylko przez godzinę w piątki, weekendy i święta) nie są zdaniem analityków dużym zagrożeniem dla Fishing Clash, gdyż zakładają, że wędkarstwo jest znacznie bardziej popularne wśród dorosłych niż wśród dzieci. Według Newzoo, Chiny reprezentują około 25 proc. światowego rynku gier, a analitycy spodziewają się, że Fishing Clash China będzie reprezentować 13/20 proc. w latach 2022-23, czyli wyraźnie mniej niż 25 proc. – czytamy w raporcie.
Obecnie Ten Square Games ma w przygotowaniu 6 tytułów roboczych. Patrząc na historyczny wskaźnik sukcesu, można spodziewać się, że z tej szóstki co najmniej jeden tytuł stanie się dużym sukcesem (pod względem przychodów), a co najmniej jeden będzie miał umiarkowaną monetyzację. To co jest zdaniem analityka potencjalnie atrakcyjne to fakt, że około połowa z tych tytułów powinna zostać wydana w ciągu najbliższych sześciu miesięcy.
Jeśli spółka nie zrealizuje żadnej znaczącej akwizycji, analityk uważa, że wyższa dywidenda w 2022 r. jest całkiem możliwa i oczekują 75 proc. wskaźnika wypłaty w 2022 r., dywidendy na akcję w wysokości 17,1 zł, co daje stopę dywidendy na poziomie 4,8 proc.
Ten Square Games to jeden z największych w Polsce producentów i wydawców gier mobilnych oraz przeglądarkowych. Spółka została założona w 2011 roku przez Macieja Popowicza i Arkadiusza Pernala – twórców serwisu społecznościowego Nasza Klasa (nk.pl), którzy wprowadzili do niego gry w modelu free-to-play. Spółka zadebiutowała na GPW w maju 2018 r.
Rekomendację dla Ten Square Games powstała 3 listopada 2021 r. Autorem rekomendacji jest Konrad Księżopolski, analityk Haitong Banku. Wymagany przepisami prawa disclaimer do rekomendacji jest do pobrania TUTAJ