PARTNER SERWISU
sailruws

Kino Polska TV w 2019 r. zwiększyła przychody o 35 proc. r/r

Omawiane walory:

Kino Polska TV odnotowało 18,54 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w 2019 r. wobec 36,43 mln zł zysku rok wcześniej.

kino, polska, media, wyniki

Kino Polska TV miało 18,54 mln zł zysku netto w 2019 r.

Zysk operacyjny wyniósł 26,1 mln zł wobec 41,67 mln zł zysku rok wcześniej. Wynik EBITDA sięgnął 77,54 mln zł wobec 61,81 mln zł rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 201,59 mln zł w 2019 r. wobec 149,16 mln zł rok wcześniej.

– Przychody Grupy Kino Polska TV pochodzą głównie ze sprzedaży czasu reklamowego i opłat z emisji kanałów na platformach cyfrowych i w sieciach operatorów kablowych. W 2019 r. przychody z emisji stanowiły 50 proc. łącznych przychodów grupy i wyniosły 102,6 mln zł (+13,4 proc. r/r). Przychody z reklam stanowiły 34 proc. łącznych przychodów grupy i wyniosły 69 mln zł (+ 46,2 proc. r/r). W poszczególnych segmentach działalności znaczące wzrosty przychodów wypracował kanał Stopklatka (30 mln zł z reklam, +9,3 r/r) oraz segment kanałów filmowych marki FilmBox i kanałów tematycznych (łącznie 95,3 mln z emisji i reklam, +18 proc. r/r) – czytamy w komunikacie.

Przychody segmentu sprzedaży praw licencyjnych wzrosły o 483 proc. r/r do 26,5 mln zł, co było efektem wzmożonej działalności sprzedażowej na rynku polskim oraz umowy zawartej przez Filmbox International Ltd. z SPI International BV (głównym akcjonariuszem Kino Polska TV) dotyczącej obsługi zakupu treści dla nowych kanałów Grupy SPI w Holandii.

– 2019 rok był dla nas udany pod wieloma względami. Z jednej strony poprawiliśmy wszystkie najważniejsze wskaźniki finansowe, z drugiej – odnotowaliśmy rekordową oglądalność jako grupa. Jesteśmy szczególnie zadowoleni z wyników kanału naziemnego Zoom TV, który zwiększył swój udział w oglądalności widowni komercyjnej o prawie 33 proc. w porównaniu z 2018 rokiem (SHR proc., All 16-49). Swoją pozycję wśród kanałów naziemnych poprawiła również Stopklatka. Udział tego kanału w oglądalności widowni naziemnej telewizji cyfrowej wyniósł 1,88 proc. (SHR proc., All DTT 16-49). Ponadto umocniliśmy pozycję grupy na rynkach międzynarodowych – skomentował prezes Bogusław Kisielewski.

W 2019 r. grupa osiągnęła 1,97 proc. udziału w oglądalności widowni komercyjnej, co oznacza wzrost o 5,9 proc. w porównaniu z 2018 r. Średnia liczba widzów, którzy w każdej minucie ubiegłego roku oglądali którykolwiek z kanałów grupy wyniosła 45,5 tys. – to o 3,2 proc. więcej niż rok wcześniej (AMR, All 16-49). W 2019 r. wydłużył się też średni czas oglądania (ATS, All 16-49) wszystkich stacji z portfolio Kino Polska TV w porównaniu z 2018 r.

– Tworząc plany na nadchodzące miesiące nie możemy zapominać o światowej pandemii koronawirusa, z którą mierzy się obecnie zarówno Polska, jak i globalna gospodarka. Ta sytuacja z pewnością będzie miała wpływ również na rynek mediowy. Dziś jednak trudno nam precyzyjnie określić, w jakim stopniu pandemia koronawirusa wpłynie na funkcjonowanie naszej grupy – dodał prezes.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w 2019 r. wyniósł 9,25 mln zł wobec 13,62 mln zł zysku rok wcześniej.

Kino Polska TV to grupa medialna. Głównymi gałęziami biznesowymi grupy są: emisja i produkcja kanałów telewizyjnych, dystrybucja, działalność wydawnicza, produkcja filmowa, rekonstrukcja i archiwizacja dzieł polskiej kinematografii oraz internet. Akcje spółki są notowane na GPW od 2011 r.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat



Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

FOSA – nowa usługa analityczna poświęcona zagranicznym spółkom w StockWatch.pl

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat