Uniwheels AG opublikował pierwsze wyniki finansowe od majowego debiutu na GPW. W I półroczu 2015 producent felg aluminiowych zanotował 217 mln euro przychodów, co oznacza wzrost o 26,8 proc. w stosunku do I półrocza 2014. Zysk EBITDA podskoczył o 30,2 proc. do 27,9 mln euro, a zysk netto o 67 proc. do 19,3 mln euro – w wyniku uwzględniono jednorazowy dodatni wynik z tytułu wyceny walutowych instrumentów pochodnych w wysokości 2,1 mln euro.
W samym II kwartale Uniwheels wypracował 112,2 mln euro przychodów (+31,2 proc. r/r), 10,9 mln euro zysku operacyjnego (+30,5 proc. r/r) oraz 5,9 mln euro zysku netto (-19,2 proc. r/r). Prezes spółki podkreśla, że mocne rezultaty to zasługa rosnącego popytu ze strony producentów samochodów.
– Rok 2015 stoi pod znakiem rosnącego popytu na felgi aluminiowe ze strony europejskich producentów samochodów. Nasze zakłady produkcyjne pracują z pełnym wykorzystaniem mocy, a rosnące ceny aluminium mają wpływ z jednej strony na wartość sprzedaży (wyższa jednostkowa cena felgi dla klienta), z drugiej na wysokość ponoszonych kosztów materiałowych. W całym 2015 roku oczekujemy jednocyfrowego tempa wzrostu sprzedaży felg w szt. Na poziom przychodów wpływ będzie miał zwiększający się w strukturze sprzedaży udział felg premium (o wyższej cenie) oraz dostosowywanie cen felg do kosztów aluminium. Łącznie spodziewamy się wzrostu wartości sprzedaży rok do roku na poziomie od 15 do 20 proc. – mówi Ralf Schmid, prezes Uniwheels AG.
Przedstawiciele spółki dodają, że w całym roku spodziewają się dynamiki wzrostu zysku EBITDA porównywalnej ze wzrostem sprzedaży.>> Sprawozdanie finansowe Uniwheels znajdziesz tutaj
W I półroczu 2015 r. Uniwheels sprzedał rekordowe 3,9 mln felg w obu segmentach: OEM (jako dostawca felg dla producentów samochodów) oraz akcesoriów. Łącznie sprzedaż w obu segmentach urosła r/r o 11,3 proc. W samym II kwartale spółka sprzedała 2 mln felg (+14 proc. rok do roku). Maksymalne moce produkcyjne wahają się w granicach 8 mln felg.
– Wyniki spółki oceniamy pozytywnie, są wyższe od naszych szacunków na każdym poziomie wynikowym. Najbardziej zaskakująca jest wyjątkowo dobra sprzedaż (pomimo wykorzystania maksimum mocy), która potwierdza doniesienia o dobrej koniunkturze w branży automotive. W segmencie automotive grupa w 2Q’15 wypracowała 93,2 mln EUR przychodów (+34,6 proc. r/r). Wolumen sprzedaży wzrósł w tym segmencie do 1.682 tys. szt (+15,7 proc. r/r), co implikuje średnią cenę 55,4 EUR/szt (+16,3 proc.). – mówi Marek Olewiecki z DM Banku BPS.
Spółka od majowego debiutu zbiera same najwyższe rekomendacje. Niedawno DM BZ WBK w inauguracyjnym raporcie wycenił jeden walor Uniwheels na 132 zł. Wyżej walory producenta felg aluminiowych wyceniają Wood&Company (136 zł), DM Banku BPS (132,20 zł) i DM mBanku (136,60 zł). Ostatnie biuro podkreśla, że Uniwheels jest notowany na wskaźnikach P/E i EV/EBITDA z odpowiednio 25-proc. i 5-proc. dyskontem do spółek porównywalnych.>> Odwiedź forumowy wątek dedykowany akcjom Uniwheels
W czwartek kurs akcji Uniwheels rośnie o ponad 3 proc. Jeden walor jest wyceniany na 123,95 zł. Walory w ofercie publicznej sprzedawane były po 105 zł za sztukę. W puli było 4,8 mln akcji, z czego 95 proc. (4,56 mln) trafiło do inwestorów instytucjonalnych, a zaledwie 5 proc. (240 tys.) do inwestorów indywidualnych.