Spółka działająca na rynku akcesoriów mobilnych, aparatów komórkowych oraz tabletów wypracowała w ubiegłym roku 121,3 mln zł skonsolidowanych przychodów. Wynik jest o 6,5 proc. większy niż rezultat z 2011 roku (113,9 mln zł). Wyższa sprzedaż znalazła przełożenie na zyski. Wynik EBIT wzrósł o 17,8 proc. do 5,3 mln zł, natomiast netto spółka zarobiła 1,2 mln zł (+139 proc.).
Silna konkurencja nie pozostała bez wpływu na wysokość marż. W 2012 roku marża brutto na sprzedaży skurczyła się o 5,7 proc. do 32,6 proc. Najmocniejsza presja dotyczyła segmentu Dual Sim. >> Wszystkie komunikaty spółki znajdziesz tutaj.
– Wycofaliśmy się z nieperspektywicznego segmentu aparatów komórkowych Dual Sim pod wpływem znacznej presji cenowej największych producentów telefonów GSM. Odzyskane środki przeznaczyliśmy na wzmocnienie kapitału obrotowego w bardziej zyskownych segmentach. – mówi Wiesław Żywicki, wiceprezes zarządu TelForceOne.
Spółka w ubiegłym roku otworzyła 17 nowych punktów sprzedaży pod szyldem Teletorium. Struktura sprzedaży jest mocno nastawiona na zagranicę – 51 proc. przychodów pochodzi z 32 krajów, w większości europejskich. W bieżącym roku TelForceOne chce nawiązać współpracę na kolejnych rynkach. Z kolei produkcja jest realizowana w Chinach, ale spółka korzysta także z innych źródeł na Dalekim Wschodzie.
>> Zobacz także analizę fundamentalną i wskaźnikową spółki. >> Wszystkie najważniejsze informacje na temat TelForceOne znajdziesz na stronie spółki w serwisie StockWatch.pl
Flagowym produktem TelForceOne jest 10-calowy tablet produkowany przez spółkę zależną – myPhone. Od wrześniowego debiutu do końca roku sprzedano prawie 40 tys. myTabów, co dało 5-10 proc. udział w tym rynku. W pierwszym kwartale 2013 roku spółka wprowadziła na rynek nową wersje tabletu myTab. Celem na kolejne kwartały jest poszerzanie i modernizacja portfolio produktowego, zwłaszcza w zakresie aparatów GSM myPhone o uproszczonej obsłudze.
W ubiegłym roku spółce udało się zmniejszyć koszty finansowania dzięki umowie z Reiffeisen Bank.
– Zmiana głównego banku finansującego na Reiffeisen Bank Polska pozwoliło wszystkim spółkom z naszej grupy kapitałowej na bardziej swobodne działanie i przyczyniło się od obniżenia kosztów finansowych o ponad 16 proc. oraz poprawy zysku netto. – dodaje Wiesław Żywicki.
Od strony technicznej na kursie TelForceOne utworzyła się ciekawa sytuacja techniczna. W listopadzie kurs przełamał linię długoterminowego trendu spadkowego. Ostatnie sesje przyniosły względne uspokojenie i malejący wolumen. Na środowej sesji akcje dystrybutora sprzętu drożeją o kilka procent, a jeden walor jest wyceniany na nieco poniżej 3 zł.>> Aktualną analizę techniczną znajdziesz w porannym Wykresie dnia.