Larq, spółka inwestycyjna zarządzającą podmiotami działającymi w obszarze innowacyjnych mediów, nowych technologii i infrastruktury, w ciągu trzech kwartałów 2017 roku zwiększyła wartość portfela inwestycji o ponad 52 mln zł do 142 mln zł. Wzrost jest przede wszystkim efektem urealnienia wartości aktywów w oparciu o IPO Nextbike Polska, w którym spółka ta została wyceniona na ponad 126 mln zł oraz dobrych wyników wypracowanych przez pozostałe spółki portfelowe. W efekcie skonsolidowany zysk netto Larq po dziewięciu miesiącach roku wyniósł 36,6 mln zł w porównaniu z 28,07 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 3,36 mln zł w porównaniu z 5,62 mln zł rok wcześniej. W ujeciu jednostkowym Larq odnotował 17,59 mln zł zysku netto w III kw. 2017 r. wobec 1,12 mln zł zysku rok wcześniej. Przychody ze sprzedaży sięgnęły 0,98 mln zł w III kw. 2017 r. wobec 2,14 mln zł rok wcześniej.
– Miniony kwartał oraz okres 9 miesięcy 2017 roku był udany dla naszych głównych spółek portfelowych, co znalazło pozytywne odzwierciedlenie w poziomie wyceny portfela inwestycji i osiągniętych przez Larq wynikach finansowych. Nextbike Polska powiększył swoją flotę rowerową do rekordowego poziomu blisko 12 tys. jednośladów. W sierpniu po udanej ofercie prywatnej Spółka zadebiutowała na NewConnect i pozyskując swój pierwszy zagraniczny kontrakt w fińskim mieście Turku udowodniła, że może rozwijać swój biznes nie tylko w Polsce, ale i za granicą – mówi Mikołaj Chruszczewski, członek zarządu Larq.
Potencjał zrównoważonego transportu dostrzega także coraz szersze grono firm – np. PKN Orlen, z którym Nextbike podpisał umowę na dostawę i obsługę systemu rowerowego kompatybilnego z systemami miejskimi. Obok Citibanku oraz Benefit Systems jest to dla Nextbike kolejny bardzo prestiżowy partner strategiczny, pozwalający z optymizmem patrzeć na perspektywy rozwoju spółki.
W blokach startowych przed debiutem na NewConnect stoi już też kolejna spółka z portfela Larq – Brand24.
– Zgodnie z oczekiwaniami Brand24 notuje bardzo wysokie dynamiki wzrostu liczby aktywnych klientów – na koniec września ich liczba przekroczyła 1,9 tys., czyli była o 54 proc. większa, niż przed rokiem. W październiku liczba aktywnych klientów przekroczyła próg 2 tys. Wierzymy, że imponująca dynamika wzrostu Brand24 może nawet się zwiększyć dzięki środkom pozyskanym z przeprowadzonej niedawno oferty prywatnej – – wyjaśnia Mikołaj Chruszczewski.
Pomimo ugruntowanej pozycji rynkowej, wysokimi, dwucyfrowymi dynamikami wzrostu może pochwalić się także trzecia kluczowa spółka portfelowa: Synergic. Jej przychody za okres I-III kw. 2017 r. wzrosły o 23 proc. w ujęciu rok do roku, a EBITDA zwiększyła się o 32 proc. r/r. To efekt komercjalizacji przez Synergic powierzchni reklamowej na zwiększonej bazie nośników rowerowych i poszerzania portfolio nośników o nowe linie biznesowe – m.in. bankomaty oraz nośniki przy autostradach. Wzrost przychodów w połączeniu z dyscypliną kosztową pozwala spółce systematycznie zwiększać marże.
Informacja prasowa, 16 listopada 2017 r.