Larq jednostka inwestycyjna posiadająca pakiety akcji i udziałów w podmiotach działających w obszarze innowacyjnych mediów, nowych technologii i infrastruktury, inwestuje w rozwój kolejnej spółki technologicznej ze swojego portfela. YouLead, zajmujący się automatyzacją procesów sprzedażowych i marketingowych w internecie, pozyskał 0,6 mln zł na dalszy rozwój. Przed obecną rundą dofinansowania Larq posiadał w spółce pakiet 53,5 proc. udziałów.
– YouLead jest kolejnym podmiotem technologicznym z naszego portfela, który wkracza na ścieżkę szybkiego wzrostu, zwiększając swoje znaczenie w naszym portfolio. YouLead – podobnie jak Brand24 – działa w szeroko pojętej branży nowych, innowacyjnych technologii internetowych, która jest obecnie jednym z najszybciej rosnących sektorów na świecie. Spółka koncentruje się na rozwiązaniach dedykowanych automatyzacji procesów marketingowych i sprzedażowych na stronach www swoich klientów. Dzięki autorskiemu oprogramowaniu stworzonym przez YouLead klienci mogą automatyzować działania na stronach www w celu zwiększania generacji tzw. leadów sprzedażowych i poprawiania ich konwersji na rzeczywistych klientów. – mówi Mikołaj Chruszczewski, członek zarządu Larq.
Pozyskane środki mają sfinansować dalszy rozwój narzędzia i przyspieszenie ekspansji zagranicznej.
– Na tym etapie jest jeszcze zbyt wcześnie, by mówić o tym jaka będzie nasza dalsza strategia odnośnie do tego aktywa. W średnim terminie będziemy brać pod uwagę zarówno pozyskanie inwestora, jak i upublicznienie YouLead – jak miało to miejsce w przypadku Nextbike Polska i Brand24 z naszego portfela. Wierzymy w skokowy wzrost wartości tego aktywa na przestrzeni najbliższych kilkunastu miesięcy. – dodaje Mikołaj Chruszczewski.
Klienci YouLead to znane podmioty działające w segmencie b2c, jak np. deweloperzy (Ronson Development), dealerzy samochodowi (Nissan Japan Motors) czy podmioty działające w branży wyposażenia wnętrz (Black Red White).