Libet w I kwartale 2013 r. wypracował niemal 18,9 mln zł jednostkowych przychodów. Rok wcześniej sprzedaż opiewała na 26,2 mln zł. Na poziomie netto wynik okazał się ujemny, spółka odnotowała jednostkową stratę w wysokości 5,2 mln zł wobec 5,22 mln zł w analogicznym okresie 2012 roku. Na działalności operacyjnej spółka straciła 5,02 mln zł wobec straty na poziomie 5,69 mln zł przed rokiem.>> Komunikat wraz z raportem znajdziesz tutaj.
Na wyniki realizowane w I kwartale nałożyło się zjawisko sezonowości oraz wyjątkowo długa zima. Niekorzystne warunki pogodowe sprawiły, że realizacja wielu inwestycji w budownictwie została przesunięta na kolejne miesiące. W spółka położyła nacisk na oszczędności. Głównie dotyczyły one kosztów stałych – zatrudnienia i remontów zimowych.
W I kwartale Libet skupił się na przygotowaniach do sezonu sprzedażowego – przede wszystkim na udoskonaleniu oferty. Obecnie wszystkie zakłady prowadzą produkcję i spółka na bieżąco realizuje spływające zamówienia.
– Bardzo efektywnie wykorzystaliśmy okres przygotowania do sezonu. Dzięki intensywnej pracy naszego zespołu specjalistów i własnego Działu Badań i Rozwoju aż 30 proc. naszej obecnej oferty skierowanej do rynku, to nowości. W ostatnich tygodniach podpisaliśmy także wiele umów dystrybucyjnych z kluczowymi partnerami, z którymi zacieśniamy współpracę. – mówi Thomas Lehmann, prezes zarządu Libet SA.
>> Zobacz także analizę fundamentalną i wskaźnikową spółki. >> Wszystkie najważniejsze informacje na temat Libetu znajdziesz na stronie spółki w serwisie StockWatch.pl
W kwietniowej rozmowie na żywo z użytkownikami StockWatch.pl prezes Libetu zwracał uwagę na czynnik sezonowości. Spółka spodziewa się, że wyniki sprzedażowe w II i III kwartale br. zrównoważą rezultaty z miesięcy zimowych. Zdaniem Thomasa Lehmanna, sezon będzie krótki i intensywny.
Libet koncentruje się na budowie marży. W ubiegłym roku spółka umocniła się na pozycji lidera segmentu premium, a udział najwyższej jakości produktów w całości sprzedaży wzrósł do 37 proc. Na początku roku spółka poszerzyła ofertę produktów z grupy premium. Według raportu, kostka Stream Line cieszy się rosnącym zainteresowaniem. W I kwartale największą sprzedaż zanotowały produkty z linii Libet Decco: Colormix i Elegante.
W czwartek kurs Libetu zyskuje 1,4 proc., a jeden walor jest wyceniany na 2,25 zł. Na początku tego roku notowania producenta kostki brukowej zaliczyły mocne wybicie – kurs w krótkim czasie zyskał ponad 40 proc. Jednak ostatnio kurs dopadał korekta. Obecnie stopa zwrotu liczona od początku roku to plus 7 proc.>> Sprawdź też walor od strony technicznej w serwisie ATTrader.pl