
(Fot. Spółka)
Patent nazwany Method and system for interactive usage of product or service cards implemented in a real-time communication system to czwarty projekt LiveChat Software, który uzyskał ochronę patentową w USA.
System i metoda objęte patentem umożliwiają udostępnianie wzbogaconych treści, czyli tak zwanych kart produktowych (Product Cards), za pomocą okna czatu. Są to graficzne treści dostępne dla użytkownika końcowego bezpośrednio w trakcie czatu. Dzięki tej funkcjonalności firmy używające rozwiązania LiveChat mogą dzielić się atrakcyjnymi wizualnie rekomendacjami produktów z klientami. Dodatkowo, treścią patentu objęte są także określone optymalizacje techniczne w zakresie przechowywania danych tak, aby Product Cards działały w możliwie najlepszy sposób.
– Patent na product cards to efekt kontynuacji naszej strategii, w ramach której dążymy do uzyskania ochrony w zakresie patentowym na najbardziej istotne elementy swojego systemu. Kolejne sukcesy w procesach patentowych dowodzą innowacyjności naszych rozwiązań. USA jest jednym z najistotniejszych w wymiarze patentowym rynków na świecie, a uzyskiwanie własności intelektualnej związanej z kluczową działalnością spółki na obszarze Stanów Zjednoczonych potwierdza rolę LiveChat jako jednego z technologicznych liderów w dziedzinie komunikacji online – powiedziała Katarzyna Rogowska, szefowa działu prawnego LiveChat Software.
Autorem wynalazku, od strony technicznej, jest deweloper współpracujący ze spółką – Michał Sypko.
LiveChat Software jest jednym z największych na świecie dostawców oprogramowania typu „live chat dla biznesu”. Spółka zadebiutowała na warszawskiej giełdzie w 2014 r.