
LPP miało 21,55 mln zł zysku netto w I kw. roku obrotowego 2021/2022
Zysk operacyjny wyniósł 87,19 mln zł wobec 260,52 mln zł straty rok wcześniej. Wynik EBITDA wyniósł odpowiednio: 344,35 mln zł wobec 17,58 mln zł rok wcześniej.
Marża brutto na sprzedaży wyniosła w I kw. r.obr. 55,5 proc. wobec 48,2 proc. rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 2 350,34 mln zł w I kw. r.obr. 2021/2022 wobec 1178,65 mln zł rok wcześniej.
– W I kwartale 2021/22 łączna sprzedaż wszystkich marek z obu kanałów tj. sklepów stacjonarnych oraz internetowych wynosiła 2 350,3 mln zł. Przychody te były wyższe o 99,4 proc. w porównaniu z tym samym okresem poprzedniego roku. Na wzrost przychodów wpływ miał dynamiczny wzrost sprzedaży w kanale online oraz odbicie w sprzedaży offline, a także różne terminy czasowych lockdownów w krajach, w których grupa posiada sklepy tradycyjne – czytamy w raporcie.
Wszystkie marki grupy w tym okresie wygenerowały większe przychody z zagranicy niż z kraju, co świadczy o coraz bardziej globalnym charakterze marek.
– Przychody ze sprzedaży w sklepach porównywalnych LFL (w walutach lokalnych liczone do 2019/20) w I kwartale 2021/22 zmalały o 41,8 proc. Spadek sprzedaży porównywalnej w tym okresie był konsekwencją pandemii wirusa COVID-19 i zmian preferencji miejsc zakupowych klientów, którzy częściej wybierali kanał internetowych. Spadek sprzedaży porównywalnej został zanotowany przez wszystkie marki grupy, a pod względem geograficznym prawie przez wszystkie kraje za wyjątkiem Rosji, Kazachstanu i Słowenii – czytamy dalej.
Jednocześnie przychody ze sprzedaży w sklepach porównywalnych LFL w walutach lokalnych liczone do r.obr. 2020/2021 wzrosły o 74,5 proc.
– Przychody ze sprzedaży internetowej w I kwartale 2021/22 osiągnęły wysokość 988,3 mln zł, tj. 157,3 proc. więcej niż przed rokiem. Wysokie trzycyfrowe wzrosty sprzedaży online były wynikiem zmian zwyczajów zakupowych klientów, tj. migracją do kanału online. Wprowadzone restrykcje, wygoda oraz bezpieczeństwo zakupów online, spowodowały, że nowe trendy, które przyspieszyły wraz z początkiem COVID-19 nabrały trwałego charakteru zarówno w czasie, jak i w wymiarze geograficznym. Pomimo otwarć sklepów stacjonarnych w niektórych miesiącach pierwszego kwartału, popularność zakupów w internecie nie zmalała, w efekcie w całym I kwartale 2021/22 stanowiła około 42 proc. wszystkich przychodów grupy – napisano w raporcie.
Zauważalny jest też fakt, że baza klientów e-commerce poszerza się o klientów preferujących wcześniej zakupy w salonach stacjonarnych, a struktura sprzedaży towarów e-commerce ulega zmianie na skutek zwiększenia popytu na produkty, które dotychczas były bardziej popularne w tradycyjnym kanale sprzedaży grupy.
– Jednocześnie widoczna jest popularność urządzeń mobilnych w procesie zakupowym – 84 proc. wizyt i 68 proc. zakupów w sklepach internetowych grupy miało miejsca poprzez urządzenia mobilne – czytamy dalej.
Rozwój sprzedaży internetowej poza Polską spowodował, że coraz większa część przychodów grupy z tego kanału generowana jest z zagranicy. W I kwartale 2020/21 przez sprzedaż w kraju było wygenerowane już tylko około 41 proc. sprzedaży internetowej. Największe nominalnie przychody ze sprzedaży online oprócz Polski grupa uzyskała z Ukrainy, Czech, Słowacji i Rumunii oraz Niemiec.
Na koniec I kw. 2021/22 grupa kapitałowa LPP posiadała 1 917 sklepów stacjonarnych w 25 krajach o łącznej powierzchni 1 511,7 tys. m2. Poza granicami Polski znajdowało się 1 036 sklepów (927,4 tys. m2). Łączna powierzchnia handlowa wzrosła o 21,6 proc. r/r, głównie dzięki otwarciom sklepów poza granicami kraju.
W ujęciu jednostkowym strata netto w I kw. r.obr. 2021/2022 wyniosła 158,79 mln zł wobec 159,81 mln zł straty rok wcześniej.
LPP zakłada ponad 2,8 mld zł przychodów e-commerce w r.obr. 2021/2022
Grupa LPP zakłada osiągnięcie przychodów ze sprzedaży internetowej w wysokości 2,8 mld zł w roku obrotowym 2021/2022 (luty 2021 – styczeń 2022) wobec 2,23 md zł w poprzednim roku.
– Dostosowując się do panującego trendu, grupa podjęła działania zmierzające do dalszej ekspansji tego kanału sprzedaży. Rozwój e-commerce zamierza realizować poprzez nowe rynki oraz wykorzystanie w tym kanale nowoczesnych rozwiązań technologicznych w tym sztucznej inteligencji, a także poprzez kolejne usprawnienia w logistyce. Uwzględnienie rozwoju tego kanału w ramach strategii Grupy będzie mieć wpływ na osiągane wyniki. Dzięki podjętym działaniom grupa zakłada, że w 2021/2022 przychody ze sprzedaży internetowej wyniosą ponad 2,8 mld zł – czytamy w raporcie kwartalnym.
LPP planuje regularną wypłatę dywidendy w dwóch częściach
Celem Grupy LPP jest regularna wypłata dywidendy w dwóch częściach, podała spółka.
– Celem jest regularna wypłata dywidendy w dwóch częściach.
Powody wypłaty dywidendy:
* niskie oprocentowanie depozytów,
* ujemny cykl obrotu gotówki dzięki faktoringowi odwrotnemu,
* model biznesowy sprawdzony w pandemii – czytamy w prezentacji.
Pod koniec maja br. zarząd LPP zarekomendował wypłatę dywidendy w wysokości 450 zł na akcję, w dwóch równych transzach (po 225 zł na akcję): pierwsza transza w dniu 20 lipca 2021 r., druga transza w dniu 6 października 2021 r.
W ubiegłym roku akcjonariusze LPP zdecydowali o przeznaczeniu zysku na kapitał zapasowy.
LPP zarządza markami modowymi Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku. W r.obr. 2020/2021 (tj. luty 2020 – styczeń 2021) LPP miało 7,85 mld zł skonsolidowanych przychodów.