kowfjsaz
Advertisement
PARTNER SERWISU
fddwqgol

LPP miało 276 mln zł zysku netto, 795 mln zł zysku EBITDA w I kw. r.obr. 2024

Omawiane walory:

LPP odnotowało 276 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. roku obrotowego 2024 (luty-kwiecień 2024) wobec 110 mln zł zysku rok wcześniej

lpp, akcje, wyniki, handel,

LPP miało 276 mln zł zysku netto, 795 mln zł zysku EBITDA w I kw. r.obr. 2024

Zysk operacyjny wyniósł 411 mln zł wobec 231 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 795 mln zł wobec 551 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 4306 mln zł w I kw. r.obr. 2024 wobec 3639 mln zł rok wcześniej.

– W I kwartale 2024 Grupa LPP osiągnęła przychody na poziomie 4,3 mld zł, co jest wynikiem wyższym r/r o 18,3 proc. (w walutach stałych o 25,5 proc.). Wzrost przychodów Grupy został uzyskany dzięki wzrostom sprzedaży w obu kanałach, tj. internetowym i tradycyjnym – czytamy w raporcie.

Wyższe r/r sprzedaże online tj. 23,3 proc. zostały osiągnięte dzięki rozwojowi aplikacji mobilnych i szerszej ofercie produktowej dedykowanej sklepom internetowym. Jednocześnie sprzedaż kanału online w I kwartale 2024 r. stanowiła ok. 27 proc. całości sprzedaży Grupy (stabilnie r/r).

– Wysokie dynamiki sprzedaży w sklepach stacjonarnych tj. +21,5 proc. r/r Grupa uzyskała dzięki wzrostom r/r powierzchni handlowej (otwarto 112 nowych sklepów) oraz pozytywnym LFL prawie wszystkich marek (+7,5 proc. na Grupie) – czytamy dalej.

Największe przychody w I kwartale 2024 r. w ujęciu nominalnym i jednocześnie pod względem dynamiki uzyskała marka Sinsay tj. 2,1 mld zł (wzrost o 54,1 proc. r/r).

– Intensywne otwarcia nowych sklepów stacjonarnych Sinsay, atrakcyjne ceny zaoferowane przez markę oraz sytuacja ekonomiczna sprzyjająca popularności zakupów w segmencie value-for-money, do którego marka należy, to czynniki które przyczyniły się do wzrostu jej przychodów – skomentowano w raporcie.

➡ Poznaj StockWatch – umieściliśmy w portalu kilkadziesiąt znaków zapytania , które po kliknięciu wyświetlają opis funkcji. Sprawdź jak nasze dane i narzędzia mogą pomóc Ci w inwestowaniu.

Pod względem geograficznym, przychody ze sprzedaży omnichannelowej w I kwartale 2024 r. z zagranicy były wyższe niż przychody z Polski i stanowiły 53,6 proc. sprzedaży omnichannelowej Grupy. Dwucyfrowe dynamiki sprzedaży zarówno w Polsce (+23,9 proc. r/r), jak i za granicą (+19,4 proc. r/r) Grupa uzyskała dzięki udanym kolekcjom, poprawie nastrojów konsumenckich i dynamicznemu rozwojowi sieci. Największe sprzedaże w I kwartale 2024 r. poza Polską Grupa osiągnęła m.in. w Rumunii i Czechach.

– Grupa w I kwartale 2024 osiągnęła marżę brutto na poziomie 52,1 proc., co było o 2,5 pkt proc. lepszym wynikiem niż rok wcześniej. Wyższa r/r marża brutto została osiągnięta dzięki znacząco niższym r/r kosztom zakupów kolekcji, bardziej korzystnym r/r kursom USD/PLN, mniejszym r/r akcjom promocyjnym wspierających sprzedaż – napisano też w raporcie.

Grupa oferuje produkty klientom w sklepach stacjonarnych i internetowych, łącznie w 39 krajach na 3 kontynentach. Sieć sprzedaży stacjonarnej liczy 2 382 sklepy o łącznej powierzchni 2 081 tys. m2 w 28 krajach. Online Grupa LPP jest obecna na 34 rynkach.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w I kw. r.obr. 2024 wyniósł 347 mln zł wobec 183 mln zł zysku rok wcześniej.

LPP spodziewa się ‚znacząco wyższej’ r/r marży brutto na sprzedaży w II kw. r.obr. 2024

Grupa LPP spodziewa się „znacząco wyższej” r/r marży brutto na sprzedaży w II kw. roku obrotowego 2024 (maj-lipiec 2024). Prognozy otwarć sklepów w II kw. wynoszą około 130 nowych salonów.

– Kolekcje letnie (jak wcześniej wiosenne) są przyjmowane pozytywnie przez klientów/klientki, dzięki czemu sprzedaż omnichannel Grupy w okresie 1 maja-10 czerwca wzrosła w stosunku do ubiegłego roku o 19 proc. w walutach stałych. Bazując na bieżących danych, Grupa spodziewa się w II kw. 2024 znacząco wyższej r/r marży brutto na sprzedaży – czytamy w prezentacji wynikowej.

Marża brutto na sprzedaży w II kw. r.obr. 2023 wyniosła 47,9 proc., zaś w I kw. r.obr. 2024 sięgnęła 52,1 proc.

– Prognozy otwarć sklepów w drugim kwartale wynoszą około 130 nowych salonów, jednocześnie podtrzymane są plany otwarć ok. 700 sklepów dla całego roku 2024 – czytamy dalej.

W I kw. r.obr. Grupa dokonała otwarć 112 sklepów, w tym 71 dedykowanych marce Sinsay, podano także w prezentacji.

Na koniec kwietnia Grupa LPP posiadała 2 382 sklepy (wzrost o 337 r/r), z czego marki Sinsay – 1 041 (+255 r/r), Reserved – 363 (+13 r/r), Cropp – 378 (+29), House – 366 (+23 r/r) oraz Mohito – 234 (+17 r/r), wymieniono także.

W realizacji planów na r.obr. 2024 umacnia Grupę dobra perspektywa II kwartału

Grupa LPP podtrzymuje plany na rok obrotowy 2024, w czym umacnia ją „dobra perspektywa II kwartału”, wynikająca z pozytywnego przyjęcia kolekcji letniej oraz wzrostu sprzedaży r/r w okresie od 1 maja do 10 czerwca.

– W realizacji planów na 2024 umacnia Grupę dobra perspektywa II kwartału, wynikająca z pozytywnego przyjęcia kolekcji letniej przez klientki/klientów oraz wzrostu sprzedaży r/r w okresie od 1 maja 2024 do 10 czerwca 2024 19 proc. w walutach stałych, a także realizacji zaplanowanych otwarć sklepów w II kwartale – czytamy w raporcie kwartalnym.

LPP podtrzymało cel ok. 21 mld zł przychodów Grupy oraz wzrostu przychodów offline dzięki rozwojowi powierzchni o 25 proc. oraz pozytywnemu LFL.

– Uwzględniając powyższe szanse i zagrożenia, plany sprzedażowe Grupy na rok finansowy 2024 zakładają możliwość osiągnięcia około 21 mld zł sprzedaży, przy wzroście r/r w segmencie tradycyjnej sprzedaży (dzięki wzrostom powierzchni i pozytywnym LFL) oraz wzroście w kanale internetowym. Spółka zakłada zwiększenie powierzchni o 25 proc. r/r, priorytetowo traktując rozwój salonów marki Sinsay – czytamy dalej w raporcie kwartalnym.

LPP podtrzymało, że w r.obr. 2024 spodziewa się marży brutto na sprzedaży kształtującej się w przedziale 52-53 proc. Jednocześnie zakłada utrzymanie efektywności kosztowej (wskaźnik: koszty operacyjne/sprzedaż poniżej 40 proc.).

– Planowane są wydatki inwestycyjne na poziomie 1,5 mld zł, z tego 1,2 mld zł na sklepy. Dodatkowo spółka chce zachować bezpieczny poziom zadłużenia i nie ma planów rolowania obligacji – napisano też w raporcie.

LPP zarządza markami modowymi Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku; wchodzi w skład indeksu WIG20. W roku obrotowym 2023 (luty 2023 – styczeń 2024) spółka miała 17,4 mld zł skonsolidowanych przychodów.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat



Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

FOSA – nowa usługa analityczna poświęcona zagranicznym spółkom w StockWatch.pl

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat