
(Fot. spółka)
– Ze względu na brak możliwości określenia dalszych działań na rynku ukraińskim, spółka zamierza zrobić pełen odpis wartości wszystkich aktywów, jakie znajdują się na terytorium Ukrainy – są to sklepy (inwestycje w obcych środkach trwałych), zapasy oraz gotówka. Łączna wartość odpisu wyniesie ok. 270 mln zł – poinformowała spółka.
LPP posiadała w Ukrainie 157 sklepów własnych marek. W roku finansowym 2021/22 (okres obejmujący 12 kolejnych miesięcy od lutego 2021 do stycznia 2022) LPP Ukraina wygenerowała sprzedaż w wysokości 713 mln zł, co stanowi ok. 5 proc. całości sprzedaży grupy kapitałowej. Wszystkie sklepy zostały zamknięte w ubiegłym tygodniu wraz z ogłoszeniem stanu wojennego w Ukrainie.
– Spółka nie podejmuje decyzji o wycofaniu się z Ukrainy, jednak prowadzona tam działalność zostaje zawieszona na czas nieokreślony, do momentu przywrócenia na terenie kraju warunków zapewniających bezpieczeństwo pracowników – czytamy dalej.
Jednocześnie LPP informuje, że spółka i jej pracownicy podejmują szereg działań mających na celu zapewnienie wsparcia pracownikom LPP Ukraina, ich rodzinom i bliskim oraz wszystkim innym potrzebującym pomocy.
– Uruchomiono specjalny punkt kontaktowy dla osób, które chcą opuścić zagrożone terytorium, organizowane są transporty od granicy polskiej w głąb kraju, zapewniana jest opieka i zakwaterowanie, ale również wsparcie finansowe, psychologiczne i prawne. Z magazynów zlokalizowanych na Ukrainie rozdawana jest odzież osobom potrzebującym. Do akcji pomocy włączone zostały też spółki zależne LPP zlokalizowane na Słowacji, Węgrzech oraz w Rumunii. Równolegle Fundacja LPP wraz z partnerami społecznymi i organizacjami pomocowymi przygotowuje szerszą akcję wsparcia rzeczowego dla Ukrainy – napisano w komunikacie.
W poniedziałek kurs akcji LPP spada o 6 proc. Notowaniom spółki ciąży sytuacja w Rosji (sankcje i bezprecedensowa deprecjacja rubla), gdzie spółka ma ok. 500 sklepów.
W III kwartale 2021/22 około 57 proc. osiągniętych przez grupę LPP przychodów zostało wygenerowane przez zagranicę, przychody z Polski stanowiły ok. 43 proc. sprzedaży. Największe sprzedaże z zagranicy zostały osiągnięte przez Rosję, Ukrainę, Rumunię i Czechy.