Polski producent opakowań dla e-commerce poprawił wyniki w I kwartale 2025 r. Skonsolidowane przychody wyniosły ponad 11,4 mln zł, co oznacza wzrost o 16 proc. rdr., EBITDA wzrosła ponad 2,5-krotnie rdr. do poziomu 1,3 mln zł. Z kolei zysk netto wyniósł prawie 0,5 mln zł w porównaniu z 0,2 mln zł straty w ubiegłym roku.
– Na wysokość przychodów ma wpływ wiele czynników i nie wszystkie jesteśmy w stanie przewidzieć jak chociażby efekty wybuchu wojny za naszą granicą w lutym 2022. Rynek mocno się wtedy załamał i musieliśmy zweryfikować nasze plany wzrostowe. Ubiegły rok 2024 był pod znakiem całkowitej zmiany modelu sprzedażowego na rynek DACH. Odeszliśmy od 1 głównego partnera, który sprzedawał nasze produkty na tamtym rynku i zamiast być podwykonawcą postanowiliśmy sprzedawać nasze produkty pod własną marką. Musieliśmy w pierwszej kolejności odrobić sprzedaż, którą mieliśmy jako podwykonawca, a potem ją zwiększać. Strategia przynosi zaplanowane efekty i w tym roku planujemy już osiągnąć na rynku DACH wyższe przychody i to do lepiej zdywersyfikowanego portfela klientów. Wierzymy, że w tym roku przebijemy ten poziom przychodów, co potwierdzają solidne wyniki za 1 kwartał 2025 – powiedział podczas czatu inwestorskiego w StockWatch.pl Krzysztof Rusin, prezes zarządu MAZOP Group.
Mazop: „Naszą najbliższą konkurencję mamy w Niemczech i Austrii”
W tym roku Mazop Group dostarczył już produkty do ponad 300 klientów. Obecnie zatrudnia około 100 osób.
– Dążymy do tego, aby zwiększać produktywność bez podnoszenia znacząco kosztów zatrudnienia nowych pracowników w spółce. W tym celu wdrażamy automatyzację na produkcji, ale również w procesach administracyjnych i biurze – powiedział prezes MAZOP Group.
– Porównując nasz model sprzedaży oraz asortyment naszą najbliższą konkurencję mamy w Niemczech i Austrii. Będą to takie firmy jak Drei-V GmbH, Dinkhauser Kartonagen GmbH, Deles Group, Emba Protec. Na polskim rynku konkurujemy przede wszystkim z innymi producentami przede wszystkim o duże indywidualne zamówienia – dodał.
Spółka koncentruje się na dynamicznym rozwoju struktur sprzedażowych na rynkach zagranicznych. W ubiegłym roku MAZOP utworzył własny dział handlowy w Niemczech. Produkty firmy dostarczane są obecnie do klientów w 24 krajach, a do najważniejszych rynków eksportowych, obok krajów DACH, należą również Holandia, Francja oraz kraje skandynawskie.
– Szacujemy, że w tym roku marża osiągnięta na sprzedaży w Niemczech będzie wyższa niż koszty poniesione przez ten dział. Bazując na wynikach za I kwartał widzimy, że jesteśmy bardzo blisko osiągnięcia tego celu – powiedział Krzysztof Rusin
Plany, inwestycje i finansowanie
Spółka planuje dalszy rozwój infrastruktury produkcyjnej oraz rozszerzanie portfolio produktowego. Mazop dysponuje obecnie parkiem maszynowym o zdolności produkcyjnej do 72 mln opakowań rocznie. W ofercie znajdują się m.in. kontenery paletowe łączące drewno, tekturę i pianki, innowacyjne zabezpieczenia przesyłek SAFEB0X, a także ekologiczne wypełnienia z papierowego plastra miodu.
– Jako firma produkcyjna działamy w modelu, który naturalnie wiąże się z wysokimi nakładami inwestycyjnymi. Już teraz analizujemy scenariusze rozbudowy parku maszynowego w momencie, gdy obecne moce produkcyjne zostaną w pełni wykorzystane – zaznaczył przedstawiciel spółki.
– Jedną z możliwych ścieżek finansowania dalszego rozwoju jest emisja akcji, co bierzemy pod uwagę jako element strategii dalszego wzrostu. Jednak będzie to raczej dłuższy horyzont czasowy – dodał.
Spółka rozwija także portfolio produktowe, m.in. o kontenery paletowe łączące drewno, tekturę i pianki, Fixboxy z folią poliuretanową, Safeboxy zabezpieczające przesyłki przed ingerencją oraz papierowy plaster miodu jako alternatywę dla tradycyjnych pianek. Oprócz działalności produkcyjnej, MAZOP rozwija także segment usług fulfillmentowych za pośrednictwem spółki zależnej Sheep Me.
– Naszym celem jest wzrost o 15-20 proc. rocznie i wielkość rynku na pewno pozwala nam tą wartość osiągać stabilnie przez okres kolejnych 5-10 lat. Nie podajemy prognoz finansowych, także nie możemy podać konkretnych danych dotyczących przychodów i zysków po takim okresie – zaznaczył
Mazop Group zadebiutuje na NewConnect
W najbliższą środę, 14 maja Mazop Group zadebiutuje na NewConnect. Do obrotu zostaną wprowadzone akcje serii A, B i C. W przyszłości spółka chce dzielić się zyskiem z akcjonariuszami.
– W naszych planach jest dzielenie się zyskiem z akcjonariuszami po osiągnięciu odpowiedniego poziomu zysku i rentowności. Planujemy przyjąć również jasną dla wszystkich akcjonariuszy politykę dywidendową. Jednocześnie obecnie widzimy jeszcze bardzo duży potencjał do rozwoju i inwestycji i planujemy reinwestować zysk w rozwój mocy produkcyjnych – zadeklarował Krzysztof Rusin, prezes zarządu MAZOP Group.